Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024


LMEK schreef op 09-03-2024 om 12:04:

[..]

Bedankt voor de succes wensen, Ik kan niet omschrijven hoeveel jouw woorden voor mij betekenen.

Een persoon die geschreven instructies krijgt hoe hij het publiek moet begroeten, of hij moet blijven staan of gaan zitten en op welke stoel is allesbehalve snel, strijdbaar en relevant. En dat gaan de aankomende verkiezingen ook bewijzen. Steeds meer polls dat Hispanic en African-American op Trump gaan stemmen. Amerika gaat Trump kiezen!!!

Ontevreden mensen houden van ontevreden leiders. Persoonlijk zie ik liever een seniele goedzak dan een kwaadaardige brokkenpiloot beslissingen nemen.

Doemijdieglazenbol schreef op 09-03-2024 om 12:01:

je hebt vast deze anderhalve minuut ook voorbij zien komen. Ik was toch wel onder de indruk van deze opsomming. Uiteraard zonder context, want opsomming, maar toch.
Kun jij de juiste context geven die me meer begrip geeft, zodat ik dit allemaal niet zo erg hoef te vinden?

https://x.com/salgentile/status/1765561385604276428?s=46

Doemijdieglazenbol schreef op 09-03-2024 om 12:01:

je hebt vast deze anderhalve minuut ook voorbij zien komen. Ik was toch wel onder de indruk van deze opsomming. Uiteraard zonder context, want opsomming, maar toch.
Kun jij de juiste context geven die me meer begrip geeft, zodat ik dit allemaal niet zo erg hoef te vinden?

https://x.com/salgentile/status/1765561385604276428?s=46

Dat kan ik inderdaad. Veel van de dingen die Trump heeft gedaan werden door andere presidenten gedaan of worden door Biden gedaan. Geheime documenten thuis doen ze allebei. Geld aannemen uit andere landen doe ze allebei. Biden heeft 2 keer zoveel covid doden dan Trump zelfs met vaccin. Biden verspreekt vaker dan Trump. Elke president heeft wel een smet op zijn blazoen zo ook Trump. Monica Lewinsky zal waarschijnlijk ook wel een belletje doen rinkelen. Dus Trump doet gezellig mee in dat rijtje en in die context is het niet erg.

En Trump is verre van perfect maar hij is nu eenmaal de persoon die de republikeinen hebben verkozen als presidentskandidaat. En beter dan zijn tegenkandidaat en dat zegt genoeg over Biden.

ik vind het wel bijzonder. Je bent duidelijk intelligent. Maar eerder noemde je een paar zaken ter onderbouwing van trumps goede buitenland politiek, die er allemaal op neer komen dat corrupte  mensenrechtenschendende leiders met minimaal dictatoriale trekken meer ruimte kregen. Daarnaast was lang niet alles dat je noemde de verdienste van trump. Zo was de toenadering van Israël en UAE was al ver voor Trumps termijn ingezet. Heeft trump niet alle troepen teruggetrokken uit Afghanistan, dat was Biden. Trump is er alleen mee begonnen. (Nog los van of dat nu zo’n verstandige beslissing was)



Ik ben het met je eens dat ik niet geloof dat er een president met een schoon blazoen aan de macht is geweest of gaat komen. Maar de enorme hoeveelheid “smetjes” en de ernst ervan op Trumps blazoen vind ik wel indrukwekkend. 

Wat vind jij wel zorgwekkend aan trump? 

Doemijdieglazenbol schreef op 09-03-2024 om 12:01:

je hebt vast deze anderhalve minuut ook voorbij zien komen. Ik was toch wel onder de indruk van deze opsomming. Uiteraard zonder context, want opsomming, maar toch.
Kun jij de juiste context geven die me meer begrip geeft, zodat ik dit allemaal niet zo erg hoef te vinden?

https://x.com/salgentile/status/1765561385604276428?s=46

😂 Mooi filmpje. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 09-03-2024 om 12:35:

[..]

😂 Mooi filmpje.

Ik vind het ook wel grappig. En tragisch ook. 

Doemijdieglazenbol schreef op 09-03-2024 om 12:33:

ik vind het wel bijzonder. Je bent duidelijk intelligent. Maar eerder noemde je een paar zaken ter onderbouwing van trumps goede buitenland politiek, die er allemaal op neer komen dat corrupte mensenrechtenschendende leiders met minimaal dictatoriale trekken meer ruimte kregen. Daarnaast was lang niet alles dat je noemde de verdienste van trump. Zo was de toenadering van Israël en UAE was al ver voor Trumps termijn ingezet. Heeft trump niet alle troepen teruggetrokken uit Afghanistan, dat was Biden. Trump is er alleen mee begonnen. (Nog los van of dat nu zo’n verstandige beslissing was)



Ik ben het met je eens dat ik niet geloof dat er een president met een schoon blazoen aan de macht is geweest of gaat komen. Maar de enorme hoeveelheid “smetjes” en de ernst ervan op Trumps blazoen vind ik wel indrukwekkend.

Wat vind jij wel zorgwekkend aan trump?

Trumps beleid is gebaseerd op het America first principe. Zoals iets dichter bij huis  Vlaams Belang eigen volk eerst heeft. Dat hij dan corrupte mensenrechtenschennende leiders met dictatoriale trekjes meer ruimte geeft is omdat zijn voorgangers er voor kozen die ruimte te beperken zonder aanwijsbare voordelen. In het geval van Afghanistan heeft die oorlog Amerika DAGELIJKS 300 miljoen dollar gekost 20 jaar lang. Dat geld konden ze ook in Amerika zelf besteden. Amerika bungelt nu aan het randje van een faillissement en Trump haakt daarop in en dat slaat weer aan bij zijn kiezers. Daarom ook dat gedoe rond de NAVO waar landen van bescherming genieten door middel van Amerikaans geld. Als alle landen betalen wat ze moeten doen bespaart dat Amerika geld. Oekraïne kost klauwen vol met geld en het resultaat is een catastrofe. Israël kost klauwen vol met geld en die plegen nu genocide.  Het ruimte geven aan eerdergenoemde leiders is niet direct een bedreiging voor Amerika zelf en is dus te verdedigen bij zijn achterban. Europa reageert heel angstig op Trump omdat Europa heeft verzuimd zijn defensie op orde te krijgen. Maar dat interesseert de republikeinse kiezer dus geen zier en terecht als je het mij vraagt. 

En eigenlijk vind ik niks aan Trump zorgwekkend afgaande op zijn eerste termijn en de staat waarin de wereld nu verkeert. Ik zie Biden eerder een derde wereldoorlog beginnen dan Trump. Nederland is te klein om zichzelf te redden maar ik zie liever een sterk Europa dan een Europa dat zo afhankelijk is van Amerika. En als Trump dat voor elkaar weet te brengen kan ik dat alleen maar toejuichen. 

LMEK schreef op 09-03-2024 om 13:24:

[..]


En eigenlijk vind ik niks aan Trump zorgwekkend afgaande op zijn eerste termijn en de staat waarin de wereld nu verkeert. 


Dat vermoeden had ik al. Jammer. Want op zich lijk je een kritisch denker. En ik zou toch denken dat er van iedereen wel iets zorgwekkends aan te wijzen is. 

Doemijdieglazenbol schreef op 09-03-2024 om 13:38:

[..]


Dat vermoeden had ik al. Jammer. Want op zich lijk je een kritisch denker. En ik zou toch denken dat er van iedereen wel iets zorgwekkends aan te wijzen is.

In het kader van de invloed die de Amerikaanse presidentsverkiezing op mij als individu of in mijn directe  omgeving kunnen hebben zie ik niks zorgwekkends in vergelijking met Biden. De strijd gaat nu tussen die twee. Ik prefereerde Trump over Haley omdat Trump een betere kans heeft om Biden te verslaan. Ik zie eerlijk gezegd ook niet wat het met kritisch denken te maken heeft om de minst slechte kandidaat te kiezen. Je vastklampen aan Biden in zijn geestelijke toestand alleen omdat je Trump niet aan de macht wilt hebben is in mijn optiek een beter voorbeeld van niet kritisch denken. 

Ik vroeg niet naar in vergelijking met Biden. Dat was me wel duidelijk. Ik vroeg, op zichzelfstaand of je niets zorgwekkends zag in Trump. Maar het is duidelijk, je antwoord is nee. Prima, dank je wel!

Geen dank! 

Niks voor jou LMEK....president van Amerika?

Republikeins zijn gaf meer kans op sterven aan covid. Ik denk dat Trump daar ook na zijn presidentschap invloed op had.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/37486680/

MidasWolf

MidasWolf

09-03-2024 om 15:47 Topicstarter

Het was zorgwekkend hoe hij met Mike pence(vice president) omging ten tijden van de capitol bestorming. Hij kon de gebeurtenissen nog veranderen zei Trump. Terwijl hij dondersgoed wist dat dat helemaal niet legaal kon. Daarmee bracht hij Pence bewust in gevaar, daarna duurde het lang voordat hij ingreep en de betogers mobiliseerde om af te blazen en naar huis te gaan. 

Daarnaast zijn macht binnen de partij, bijna alle kritische mensen zijn of opgestapt of uit de partij gezet. 

Daglichtlamp schreef op 09-03-2024 om 15:41:

Republikeins zijn gaf meer kans op sterven aan covid. Ik denk dat Trump daar ook na zijn presidentschap invloed op had.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/37486680/

Dat denk ik ook, hij bagatelliseerde de ernst van het virus. Het zou op wonderbaarlijke wijze weggaan als het wat warmer werd in april, misschien kon men desinfectiemiddel injecteren, heeft gezegd dat het een hoax is, dat de zomer het virus kan wegspoelen om vervolgens te roepen dat hij altijd heeft geweten dat het een pandemie zou worden, al voordat ook maar iemand anders het pandemie zou noemen. Zijn stemmers zullen het ongetwijfeld met hem eens zijn geweest.  

Daglichtlamp schreef op 09-03-2024 om 15:41:

Republikeins zijn gaf meer kans op sterven aan covid. Ik denk dat Trump daar ook na zijn presidentschap invloed op had.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/37486680/

Het gaat over maar 2 staten dus de conclusie dat republikeins zijn meer kans gaf op overlijden kan niet breder worden getrokken simpelweg omdat die data ontbreekt. Wat je zegt is dus volkomen misleidend en de conclusie republikein zijn in Ohio en Florida geeft de meeste kans op overlijden is de enige accurate conclusie die aan dat onderzoek is af te leiden. Maar het klinkt wel spectaculairder als je zegt republikein zijn geeft meer kans om te sterven aan de gevolgen van covid. Dat wel.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.