Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024

LMEK schreef op 06-03-2024 om 22:02:

...  Zowel Trump als Biden ondervinden langzaam maar zeker de gevolgen van hun hogere leeftijd alleen is Biden er vele malen erger aan toe. An elderly man with a poor memory...

Eigenlijk is het een kleine ramp om te weten dat zo'n machtig land bestuurd zal worden door een persoon die geen persoonlijke planning heeft voor de komende tien jaar. 
Schwarzenegger zou zich kandidaat moeten stellen als derde en onafhankelijke; al is hij ondertussen 76, die eet die bompas rauw. (En ja, tussen die drie zou ik voor Arnold stemmen.)

Moirmel schreef op 06-03-2024 om 22:11:

[..]

Eigenlijk is het een kleine ramp om te weten dat zo'n machtig land bestuurd zal worden door een persoon die geen persoonlijke planning heeft voor de komende tien jaar.
Schwarzenegger zou zich kandidaat moeten stellen als derde en onafhankelijke; al is hij ondertussen 76, die eet die bompas rauw. (En ja, tussen die drie zou ik voor Arnold stemmen.)

Trump heeft zich al bewezen als president en heeft zijn 4 jaar zeker niet onverdienstelijk volbracht. De wereld was buiten corona om een veiligere plek toen Trump aan de macht was. En de Amerikanen zijn Biden ook gewoon zat, die heeft Amerika een paar passen achteruit laten gaan en dat wordt hem niet in dank afgenomen. Pas geleden plaatste ik al de link dat Biden de allerslechtste president is voor wat betreft de approval rates en dat is geen toeval. Amerika is bijna failliet,  de inflatie is gigantisch, de crisis aan de grens is bijna een burgeroorlog aan het worden en ga zo maar door. Maar goed, cofveve uit 2017 is veeeeel erger 

@Lmek:
Begrijp niet zo goed waarom je mij in deze citeert. Voor mij zijn beide kandidaten rijp voor het rusthuis, ik wacht gewoon af om te kijken hoe erg de ramp wordt. 

LMEK schreef op 06-03-2024 om 22:29:

[..]

Maar goed, cofveve uit 2017 is veeeeel erger

Zoals je zag had ik het over het liegen van Trump's dokters + linkjes. En ook het rare gescheld en getier wat hij al jaren lang doet. 

Helaas heb je daar geen weerwoord op, dus speel je het zo. 

Moirmel schreef op 06-03-2024 om 22:33:

@Lmek:
Begrijp niet zo goed waarom je mij in deze citeert. Voor mij zijn beide kandidaten rijp voor het rusthuis, ik wacht gewoon af om te kijken hoe erg de ramp wordt.

Ik citeer jou omdat je van de twee kandidaten die al president zijn geweest een derde wilt kiezen omdat die volgens jou de andere bompas rauw op zou eten. Nu begrijp ik ook wel dat je doelt op fysieke gesteldheid maar als dat zijn enige pluspunt is volgens jou kun je beter voor die 2 anderen kiezen waar ik dan sterk de voorkeur voor Trump heb. Iets veranderen alleen om het veranderen zelf vind ik een beetje raar.  Dus vandaar dat ik jou citeer. 

Schwarzenegger kan geen president worden omdat hij niet in de VS geboren is  

Hij had anders jaren geleden al waarschijnlijk een goede kans gemaakt. Ik heb al vaak gelezen dat mensen dit jammer vinden.

kerstbeer schreef op 06-03-2024 om 22:44:

[..]

Zoals je zag had ik het over een heleboel andere dingen + linkjes.

Helaas heb je daar geen weerwoord op, dus speel je het zo. Niet serieus te nemen.

Zoals gezegd heeft Trump ook vele gebreken, daar is geen weerwoord voor nodig. We zijn twee mensen aan het vergelijken waarbij het onmiskenbaar is dat Biden er veel slechter aan toe is. En daar hoeven wij het niet over eens te worden maar de approval rates spreken boekdelen, de polls spreken boekdelen en het rapport van Hur spreekt boekdelen.

Maar het allerduidelijkste voor iedereen is het dagelijkse optreden van Biden. Hij gebruikt al bijna 4 jaar kaartjes waarop de volgorde van de reporters staan, de naam van de reporter, de vraag van de reporter en het antwoord op die vraag. Biden leest elke toespraak met behulp van de teleprompter en dat gaat dagelijks fout. En Trump maakt in veel mindere mate gebruik van die hulpmiddelen. Het is zelfs lachwekkend om dat te gaan vergelijken omdat het zo evident is. Maar goed jij mag vinden van Trump vinden wat jij wil want het is maar een mening. 

LMEK schreef op 06-03-2024 om 23:06:

[..]

Maar goed jij mag vinden van Trump vinden wat jij wil want het is maar een mening.

Jouw mening is ook maar een mening.

Als dokters gaan liegen om de schone schijn op te houden, dan weet je al goed dat er heel veel fout is. En dat was jaren geleden al, dus zal alleen maar erger geworden zijn.

Voor schelden en tieren heb je ook niet zoveel hersencapaciteit nodig, maar 'slim' van Trump dat hij dat dan wel kan

Hij noemde Haley ook al weer 'crazy': 

https://thehill.com/elections/4512389-trump-calls-haley-crazy-very-angry-person/
Knap hoor, dat hij dat kan.

kerstbeer schreef op 06-03-2024 om 23:22:

[..]

Jouw mening is ook maar een mening.

Als dokters gaan liegen om de schone schijn op te houden, dan weet je al goed dat er heel veel fout is. En dat was jaren geleden al, dus zal alleen maar erger geworden zijn.

Voor schelden en tieren heb je ook niet zoveel hersencapaciteit nodig, maar 'knap' van Trump dat hij dat dan wel kan

Hij noemde Haley ook al weer 'crazy':

https://thehill.com/elections/4512389-trump-calls-haley-crazy-very-angry-person/
Knap hoor, dat hij dat kan.

Klopt, mijn mening is ook maar een mening.

Daarom heb ik het daarnaast ook over de approval rates, de polls, de kaartjes met de vooraf gescreende vragen en bijbehorende antwoorden en de teleprompter. Die tonen aan dat Biden er veel erger aan toe is dan Trump qua geestelijke gezondheid. En in een strijd tussen 2 kandidaten waarbij beide kandidaten te wensen overlaten is het belangrijk om de minst slechte te kiezen. En dat is Trump, verre van ideaal maar beter dan Biden. Of minder slecht dan Biden dat mag iedereen voor zichzelf beslissen.

LMEK schreef op 06-03-2024 om 23:33:

[..]

Klopt, mijn mening is ook maar een mening.

Daarom heb ik het daarnaast ook over de approval rates, de polls, de kaartjes met de vooraf gescreende vragen en bijbehorende antwoorden en de teleprompter. Die tonen aan dat Biden er veel erger aan toe is dan Trump qua geestelijke gezondheid. En in een strijd tussen 2 kandidaten waarbij beide kandidaten te wensen overlaten is het belangrijk om de minst slechte te kiezen. En dat is Trump, verre van ideaal maar beter dan Biden. Of minder slecht dan Biden dat mag iedereen voor zichzelf beslissen.

Daarom heb ik naast mijn mening ook het feit dat een dokter gelogen heeft over zijn gezondheid, zijn jarenlange getier en gescheld, zowel op social media als in het echt. Trump doet niet veel meer dan elke keer simpele woordjes bedenken om zijn tegenstanders uit te schelden en te beledigen. Zo kan zelfs een kleuter politiek bedrijven. Maakt het makkelijk om niet inhoudelijk over politiek of beleid te praten. 

Wat handig is voor hem, is natuurlijk dat wanneer de Democraten met voorstellen komen om dingen te verbeteren, de Republikeinen tegenstemmen. Niet omdat ze werkelijk tegen zijn, maar om dingen zo slecht mogelijk te laten gaan onder een Democratische president. 

Dat deden ze al onder Obama, als niet eerder. 

Als jij daar intrapt, dat mag. 

kerstbeer schreef op 06-03-2024 om 23:43:

[..]

Daarom heb ik naast mijn mening ook het feit dat een dokter gelogen heeft over zijn gezondheid, zijn jarenlange getier en gescheld, zowel op social media als in het echt. Trump doet niet veel meer dan elke keer simpele woordjes bedenken om zijn tegenstanders uit te schelden en te beledigen. Zo kan zelfs een kleuter politiek bedrijven. Maakt het makkelijk om niet inhoudelijk over politiek of beleid te praten.

Wat handig is voor hem, is natuurlijk dat wanneer de Democraten met voorstellen komen om dingen te verbeteren, de Republikeinen tegenstemmen. Niet omdat ze werkelijk tegen zijn, maar om dingen zo slecht mogelijk te laten gaan onder een Democratische president.

Dat deden ze al onder Obama, als niet eerder.

Als jij daar intrapt, dat mag.

Ik zie nu pas dat ik het republikeinse complot ben getrapt dat Biden een cognitieve stoornis heeft.  Dat Biden niet meer zelfstandig vragen kan beantwoorden en steeds vaker aan zijn hand van het podium wordt geleid komt door het getier en gescheld van Trump. En doordat Trumps doktoren liegen en wat nog niet meer allemaal.  Maar goed jij gelooft niet dat Biden een cognitieve stoornis heeft en dat mag ook. 

Een voorbeeld van hoe ze Biden voorbereiden op de pers met een kaartje. 

You enter the Roosevelt Room and say hello to participants. YOU take YOUR seat. Press enters. YOU make brief comments (2 mins). Press departs. 

Ze moeten you en your in hoofdletters schrijven omdat Biden het anders niet snapt. Dit zijn schrikbarende instructies op een kinderlijk niveau voor de president van Amerika. Hoe is deze persoon nog in staat 4 jaar lang het land te regeren?

@Kerstbeer:

Ik kan een aversie tegen Trump begrijpen maar ik sluit me wel aan bij wat LMEK zegt over Biden.
Mochten dit de verkiezingen in een klein landje zijn, het zou lachwekkend zijn; dat het nu de VS betreft maakt het zorgelijk.
Hoe erg moet het ginds niet gesteld zijn met de politiek dat dit de twee beste kandidaten zijn waartussen de mensen mogen kiezen?

Ach het voordeel is dat er over 4 jaar sowieso andere kandidaten zijn voor beide partijen. In de tussentijd maar hopen dat Trump niet een ramp veroorzaakt op wereldniveau. Met de Amerikanen zelf kan ik geen medelijden hebben. Ze stemmen bewust op Trump. 

Miraval schreef op 07-03-2024 om 05:14:

Ach het voordeel is dat er over 4 jaar sowieso andere kandidaten zijn voor beide partijen. In de tussentijd maar hopen dat Trump niet een ramp veroorzaakt op wereldniveau. Met de Amerikanen zelf kan ik geen medelijden hebben. Ze stemmen bewust op Trump.

In zijn eerste termijn deed Trump het uitstekend op het wereldtoneel. Dat dit geen garantie is voor een eventuele tweede termijn is ook duidelijk maar Trump nu nog steeds al een ongeleid projectiel af te doen is schromelijk overdreven. Daarnaast staan we met Biden al aan de vooravond van een derde wereldoorlog. Nog 4 jaar Biden resulteert onherroepelijk tot die derde wereldoorlog. Ik zie niet hoe Trump het slechter kan gaan doen dan Biden maar hoe Trump het beter kan doen zie ik wel duidelijk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.