Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Aantal naturalisaties verdubbeld


redbulletje schreef op 24-09-2021 om 17:31:

[..]

Het gaat om mijn woonomgeving die achteruit gaat als mensen hun bomen kappen en tegeltuinen aanleggen. Als je op die manier wil wonen dan hoor je simpelweg niet in 't bos thuis.

Weet jij of zij misschien een nare ervaring met teken in hun directe omgeving hebben? Dan kun je alsnog kiezen om in een dorp te willen wonen ipv in de Randstad. Het gaat erom dat jouw intentie om in een bosrijke omgeving te wonen anders kan zijn dan die van een ander en iedereen heeft gewoon evenveel recht daar te wonen.

Desire schreef op 24-09-2021 om 17:37:

[..]

Weet jij of zij misschien een nare ervaring met teken in hun directe omgeving hebben? Dan kun je alsnog kiezen om in een dorp te willen wonen ipv in de Randstad. Het gaat erom dat jouw intentie om in een bosrijke omgeving te wonen anders kan zijn dan die van een ander en iedereen heeft gewoon evenveel recht daar te wonen.

In een dorp(skern) kun je idd vrij groenloos wonen. Maar als je bewust in het bos een huis koopt en dan alle groen gaat elimineren dan verziek je dus de bosrijke woonomgeving voor de rest. 

redbulletje schreef op 24-09-2021 om 17:40:

[..]

In een dorp(skern) kun je idd vrij groenloos wonen. Maar als je bewust in het bos een huis koopt en dan alle groen gaat elimineren dan verziek je dus de bosrijke woonomgeving voor de rest.

Ik denk dat de vergelijking beter is dat jij in jouw bosrijke omgeving bv voornamelijk eiken en bramen in je tuin hebt en dan komt er iemand nieuws wonen en die plant voornamelijk bamboe, wat palmen en een beuk. 

Daardoor verandert dat bos een beetje, het wordt wat diverser. En net zoals jouw braam zal die bamboe misschien wat woekeren. Daar kun je dan middels buurtvereniging ‘door de bomen het het bos’ samen afspraken over maken.

redbulletje schreef op 24-09-2021 om 17:40:

[..]

In een dorp(skern) kun je idd vrij groenloos wonen. Maar als je bewust in het bos een huis koopt en dan alle groen gaat elimineren dan verziek je dus de bosrijke woonomgeving voor de rest.

Is jouw persoonlijke mening ja, ik neem aan dat zij er wel vergunningen voor hebben eea te kappen, want je kunt niet zomaar lukraak groen elimineren.

Thunderbird schreef op 24-09-2021 om 16:15:

https://www.nu.nl/binnenland/6158861/politie-houdt-negen-vermeende-terroristen-aan-in-eindhoven-voor-voorbereiden-aanslag.html

"De politie heeft donderdag negen mannen aangehouden in Eindhoven die verdacht worden van het voorbereiden van een terroristisch misdrijf. De verdachten zouden aanhangers zijn van terreurgroep Islamitische Staat (IS), laat het Openbaar Ministerie (OM) weten.

Het gaat om acht mannen uit Nederland en een man die in Afghanistan is geboren. Ze hebben allemaal de Nederlandse nationaliteit."

Dat baart mij zorgen, 8 mannen die hier geboren zijn die zich aansluiten bij de IS. Dat zijn geen blanke Nederlandse mannen. Dus hoe bedoel je aangepast, ingeburgerd of iets.. En zo is het ook met veel Nederlandse/Marokkaanse/moslim jongeren. Juist van mensen die hier geboren zijn verwacht je toch dat ze zich gewoon normaal gedragen en aanpassen omdat ze hier opgegroeid zijn?

Hoezo zijn dat geen blanke Nederlandse mannen? In elk geval bij de Hofstadgroep waren sommige leden bekeerlingen. Dat geldt ook voor sommige terroristen die zich bij IS in Syrie hadden aangesloten (zowel mannen als vrouwen).

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

24-09-2021 om 17:55

Littledragon schreef op 24-09-2021 om 17:46:

[..]

Ik denk dat de vergelijking beter is dat jij in jouw bosrijke omgeving bv voornamelijk eiken en bramen in je tuin hebt en dan komt er iemand nieuws wonen en die plant voornamelijk bamboe, wat palmen en een beuk.

Daardoor verandert dat bos een beetje, het wordt wat diverser. En net zoals jouw braam zal die bamboe misschien wat woekeren. Daar kun je dan middels buurtvereniging ‘door de bomen het het bos’ samen afspraken over maken.

Beetje flauw deze reacties. Misschien snap je dit beter: tienermeisje A gaat graag met vriendinnen naar de plas. Beetje zwemmen, beetje lol maken. Dan komen er jongens die ook graag aan de plas willen liggen. Ook een beetje zwemmen, beetje lol maken. Maar die jongens vinden dat de meisjes er niet mogen zwemmen in hun bikini's. En gaan ze uitschelden voor hoer en ze betasten. Ook al wordt er iets van gezegd, de meisjes voelen zich daarna niet meer zo fijn bij de plas, want ze voelen zich bekeken en veroordeeld door de jongens. En zo worden de meisjes minder vrij dan dat ze voorheen waren. 

Jammer dat dit nu een topic is geworden waar blanke mensen en de Nederlandse cultuur gebasht wordt. Dat is vreemd genoeg geen racisme 🤷

ReadyAnteater53

ReadyAnteater53

24-09-2021 om 18:20

Littledragon schreef op 24-09-2021 om 17:21:

blank is geen kleur.
Maar waarom hebben we het eigenlijk over Marokkanen, terroristen en de nederlandse cultuur in een topic over (tijdelijk) hoog cijfer naturalisatie? En ja, ik maak me hier ook schuldig aan.

Dat heeft nl. niets met het onderwerp te maken.

Precies! Ik wil ook eigenlijk niet meer meeschrijven want dat draagt alleen maar bij aan alle stigmatiserende beeldvorming. 

Dit topic begon (ondanks de openingspost) goed, het maakt me echt boos en verdrietig hoe het zich nu weer ontwikkelt.

RedFox schreef op 24-09-2021 om 18:02:

Jammer dat dit nu een topic is geworden waar blanke mensen en de Nederlandse cultuur gebasht wordt. Dat is vreemd genoeg geen racisme 🤷

Ik ben vooral verbaasd dat in dit topic gezegd kan worden dat de 9 aangehouden verdachten natuurlijk geen blanke Nederlanders zijn, en dat ik de enige ben die daar wat van zegt.

Daglichtlamp schreef op 24-09-2021 om 18:21:

[..]

Ik ben vooral verbaasd dat in dit topic gezegd kan worden dat de 9 aangehouden verdachten natuurlijk geen blanke Nederlanders zijn, en dat ik de enige ben die daar wat van zegt.

Het is ook niet altijd bij te houden om overal op te reageren. En soms sta ik zo vreselijk met m’n bek vol tanden over wat lees, dat ik gewoon niet weet wat en vooral hoe ik het moet zeggen. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

24-09-2021 om 18:28

Daglichtlamp schreef op 24-09-2021 om 18:21:

[..]

Ik ben vooral verbaasd dat in dit topic gezegd kan worden dat de 9 aangehouden verdachten natuurlijk geen blanke Nederlanders zijn, en dat ik de enige ben die daar wat van zegt.

Dat kan gezegd worden en dat kan weersproken worden en dat is allebei prima. Ik vind het zo kinderachtig dat geroep dat iets niet gezegd mag worden. 

De werkelijkheid is natuurlijk dat we niet weten wat de achtergrondis van deze mannen. Ze hebben allemaal een Nederlands paspoort en de politie mag afkomst niet melden. Dus er kunnen autochtone Nederlanders bij zitten. Maar de kans is groter dat dat niet zo is. 

OrganicDeer76

OrganicDeer76

24-09-2021 om 18:29

DanGun schreef op 24-09-2021 om 18:24:

[..]

Het is ook niet altijd bij te houden om overal op te reageren. En soms sta ik zo vreselijk met m’n bek vol tanden over wat lees, dat ik gewoon niet weet wat en vooral hoe ik het moet zeggen.

Jij gooit olie op het vuur continu in dit soort topics. Nu weer met "witte" of je gaat sneren. Ik ben het met jou medestanders (forummers) ook niet altijd eens maar die kunnen nog wat knaps berichten. Van jou hoor ik vooral geschreeuw en getrap naar alles wat wit blank of hoe je het ook wilt noemen is. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

24-09-2021 om 18:31

Keetie schreef op 24-09-2021 om 18:29:

[..]

Jij gooit olie op het vuur continu in dit soort topics. Nu weer met "witte" of je gaat sneren. Ik ben het met jou medestanders (forummers) ook niet altijd eens maar die kunnen nog wat knaps berichten. Van jou hoor ik vooral geschreeuw en getrap naar alles wat wit blank of hoe je het ook wilt noemen is.

Op de negeer zetten, werkt prima. Zonde om discussies tekens te laten overschaduwen.

Het komt op mij over dat Dangun een hekel heeft aan alles wat blank (wit is niet de juiste benaming, dat is letterlijk vertaald uit het Amerikaans) en Nederlands is. Geen idee wat blanke Nederlanders jou hebben aangedaan, maar het moet heel erg geweest zijn, dat je blanke Nederlanders zo loopt te bashen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.