Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Aantal naturalisaties verdubbeld


OrganicDeer76

OrganicDeer76

24-09-2021 om 15:21

Littledragon schreef op 24-09-2021 om 14:54:

en ook ik ben nog steeds benieuwd wat die ‘eigen cultuur’ omhelst.

Kaas

Klompen

Mening geven

5 december

Molens

Koekje bij de koffie 

Tulpen

Onder andere Nederlandse Cultuur

Of bedoel je dat niet? 

OrganicDeer76

OrganicDeer76

24-09-2021 om 15:27

DanGun schreef op 24-09-2021 om 13:04:

Welke eigen cultuur? Die van de heksenverbrandingen door de RK kerk? Of die van de gereformeerden die op hun beurt de katholieken weer aan t kruis nagelden? Of die van de verzuiling in de jaren 50? Allemaal op en top Nederlands toch?

Koekoek 

Wat een waanzin 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

24-09-2021 om 15:29

Keetie schreef op 24-09-2021 om 15:21:

[..]

Kaas

Klompen

Mening geven

5 december

Molens

Koekje bij de koffie

Tulpen

Onder andere Nederlandse Cultuur

Of bedoel je dat niet?

Bevrijdingsdag

Oranje 

Voetbal

Schaatsen 

Vrijheid voor homo's

Vrijheid voor vrouwen

Papadag

Geschiedenis

Kamperen

Direct

Gezellig

Vrijheid van meningsuiting

Democratie

OrganicDeer76

OrganicDeer76

24-09-2021 om 15:29

Drietje schreef op 24-09-2021 om 15:29:

[..]

Bevrijdingsdag

Oranje

Voetbal

Schaatsen

Vrijheid voor homo's

Vrijheid voor vrouwen

Papadag

Geschiedenis

Kamperen

Direct

Gezellig

Vrijheid van meningsuiting

Democratie

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

24-09-2021 om 15:46

Drietje schreef op 24-09-2021 om 15:29:

[..]

Bevrijdingsdag

Oranje

Voetbal

Schaatsen

Vrijheid voor homo's

Vrijheid voor vrouwen

Papadag

Geschiedenis

Kamperen

Direct

Gezellig

Vrijheid van meningsuiting

Democratie

Mooie lijst (dat bedoel ik oprecht, is geen cynisme of zo).

Ik vermoed - correct me if I am wrong - dat degenen die migranten als bedreiging voor onze cultuur zien daarbij met name de vrijheid-begrippen bedoelen. Ik zie onze vrijheid (van iedereen, niet alleen van vrouwen en homo's) eerlijk gezegd ook onder druk staan, alleen niet per se alleen door bepaalde minder tolerante migranten. Ik zie in de gehele samenleving mensen, groepen, die deze vrijheden onder druk zetten. Als willekeurige voorbeelden de Urker jongeren in nazi uniform, of de autochtone moordenaar van Anne Faber.

Mijn Marokkaanse buren (N=1 ik weet het) juichen bij voetbal harder voor het Nederlands elftal dan ik als voetbalhater.

In hoeverre vind jij dat deze cultuurkenmerken door immigranten in het algemeen, en genaturaliseerden in het bijzonder worden bedreigd?

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

24-09-2021 om 16:00

Coreopsis schreef op 24-09-2021 om 15:46:

[..]

Mooie lijst (dat bedoel ik oprecht, is geen cynisme of zo).

Ik vermoed - correct me if I am wrong - dat degenen die migranten als bedreiging voor onze cultuur zien daarbij met name de vrijheid-begrippen bedoelen. Ik zie onze vrijheid (van iedereen, niet alleen van vrouwen en homo's) eerlijk gezegd ook onder druk staan, alleen niet per se alleen door bepaalde minder tolerante migranten. Ik zie in de gehele samenleving mensen, groepen, die deze vrijheden onder druk zetten. Als willekeurige voorbeelden de Urker jongeren in nazi uniform, of de autochtone moordenaar van Anne Faber.

Mijn Marokkaanse buren (N=1 ik weet het) juichen bij voetbal harder voor het Nederlands elftal dan ik als voetbalhater.

In hoeverre vind jij dat deze cultuurkenmerken door immigranten in het algemeen, en genaturaliseerden in het bijzonder worden bedreigd?

Dat vind ik helemaal niet in het algemeen. Ik vind dat diversiteit ons veel brengt. Ik denk dat dat ook deels zorgt voor de welvaart in Nederland.

Maar de balans moet er zijn. En het moet passen bij onze normen en waarden. Beetje gesimplificeerd maar: Marokkaan die onze taal goed spreekt, waarvan de dochters op voetbal mogen en die onze normen en waarden onderschrijft: welkom. Marokkaan die hier rottigheid uithaalt, de taal niet leert of vindt dat hij de baas is over zijn zusjes of dat vrouwen in bikini hoeren zijn: niet welkom. 

Onze democratie en vrijheden staan onder druk, dat merken we allemaal. We moeten ervoor zorgen dat daar geen druk van buitenaf bij komt. Dan heb ik het niet alleen over immigranten,  maar ook over China, Rusland en Turkije. Die zijn nog veel gevaarlijker, maar zie je niet dagelijks om ons heen.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

24-09-2021 om 16:10

Drietje schreef op 24-09-2021 om 16:00:

[..]

Dat vind ik helemaal niet in het algemeen. Ik vind dat diversiteit ons veel brengt. Ik denk dat dat ook deels zorgt voor de welvaart in Nederland.

Maar de balans moet er zijn. En het moet passen bij onze normen en waarden. Beetje gesimplificeerd maar: Marokkaan die onze taal goed spreekt, waarvan de dochters op voetbal mogen en die onze normen en waarden onderschrijft: welkom. Marokkaan die hier rottigheid uithaalt, de taal niet leert of vindt dat hij de baas is over zijn zusjes of dat vrouwen in bikini hoeren zijn: niet welkom.

Onze democratie en vrijheden staan onder druk, dat merken we allemaal. We moeten ervoor zorgen dat daar geen druk van buitenaf bij komt. Dan heb ik het niet alleen over immigranten, maar ook over China, Rusland en Turkije. Die zijn nog veel gevaarlijker, maar zie je niet dagelijks om ons heen.

Mensen die rottigheid uithalen zijn wat mij betreft inderdaad niet welkom, ongeacht hun afkomst. Alleen: als ene Michael P. (hier geboren en getogen) een jonge vrouw verkracht en vermoord, stoppen we hem in de gevangenis. Als ene Mohammed A. (hier geboren en getogen) hetzelfde doet schreeuwt "men" dat die moslims onze vrouwen verkrachten en het land uit moeten. Dat vind ik krom, dat continu een hele bevolkingsgroep wordt afgerekend op de daden van individuen. Als dat de norm is kunnen we beter alle mannen het land uit knikkeren.

Disclaimer: ik bedoel niet dat jij specifiek dat schreeuwt.

WorldlyAnteater37

WorldlyAnteater37

24-09-2021 om 16:15

https://www.nu.nl/binnenland/6158861/politie-houdt-negen-vermeende-terroristen-aan-in-eindhoven-voor-voorbereiden-aanslag.html

"De politie heeft donderdag negen mannen aangehouden in Eindhoven die verdacht worden van het voorbereiden van een terroristisch misdrijf. De verdachten zouden aanhangers zijn van terreurgroep Islamitische Staat (IS), laat het Openbaar Ministerie (OM) weten.

Het gaat om acht mannen uit Nederland en een man die in Afghanistan is geboren. Ze hebben allemaal de Nederlandse nationaliteit."

Dat baart mij zorgen, 8 mannen die hier geboren zijn die zich aansluiten bij de IS. Dat zijn geen blanke Nederlandse mannen. Dus hoe bedoel je aangepast, ingeburgerd of iets.. En zo is het ook met veel Nederlandse/Marokkaanse/moslim jongeren. Juist van mensen die hier geboren zijn verwacht je toch dat ze zich gewoon normaal gedragen en aanpassen omdat ze hier opgegroeid zijn? 

Coreopsis schreef op 24-09-2021 om 16:10:

[..]

Mensen die rottigheid uithalen zijn wat mij betreft inderdaad niet welkom, ongeacht hun afkomst. Alleen: als ene Michael P. (hier geboren en getogen) een jonge vrouw verkracht en vermoord, stoppen we hem in de gevangenis. Als ene Mohammed A. (hier geboren en getogen) hetzelfde doet schreeuwt "men" dat die moslims onze vrouwen verkrachten en het land uit moeten. Dat vind ik krom, dat continu een hele bevolkingsgroep wordt afgerekend op de daden van individuen. Als dat de norm is kunnen we beter alle mannen het land uit knikkeren.

Disclaimer: ik bedoel niet dat jij specifiek dat schreeuwt.

Infobericht: verwijderd ivm polariseren, maatregelen getroffen.


QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

24-09-2021 om 16:30

Coreopsis schreef op 24-09-2021 om 16:10:

[..]

Mensen die rottigheid uithalen zijn wat mij betreft inderdaad niet welkom, ongeacht hun afkomst. Alleen: als ene Michael P. (hier geboren en getogen) een jonge vrouw verkracht en vermoord, stoppen we hem in de gevangenis. Als ene Mohammed A. (hier geboren en getogen) hetzelfde doet schreeuwt "men" dat die moslims onze vrouwen verkrachten en het land uit moeten. Dat vind ik krom, dat continu een hele bevolkingsgroep wordt afgerekend op de daden van individuen. Als dat de norm is kunnen we beter alle mannen het land uit knikkeren.

Disclaimer: ik bedoel niet dat jij specifiek dat schreeuwt.

Dat hoor ik hier niet zeggen. Ik denk dat wie hier geboren is gelijk behandeld moet worden. Maar als zo'n verkrachter hier niet vandaan komt (asiel vraagt), mag hij van mij meteen wegwezen. Dat er ook Nederlandse verkrachters zijn betekent niet dat we er nog meer binnen moeten halen. 

En het wordt nog wat anders als verkrachting cultureel beïnvloed wordt. In India worden jonge meisjes nogal eens verkracht door groepen mannen. Stel nou (hypothetisch) dat er hier ineens veel Indiase asielzoekers kwamen en het verkrachten van jonge meisjes nam toe, dan zou dat voor mij wel reden zijn om mannen uit India niet meer zo makkelijk toe te laten. Ik discrimineer Indiase mannen dan, maar dat heb ik er wel voor over om meisjes hier te beschermen.

Maar ook zaken als besnijdenis van meisjes, uithuwelijken, verbod op homoseksualiteit en discriminatie van vrouwen zou ik zoveel mogelijk buiten willen houden. Ook de zwarte kousen types mogen wat mij betreft vertrekken. Ik vind hun normen en waarden ook niet passen binnen de Nederlandse cultuur. Dat kan niet, want die hebben de Nederlandse nationaliteit. Maat ik wil er wel voor waken dat we vrijwillig meer van dat soort extremisten binnen halen. 


WorldlyAnteater37

WorldlyAnteater37

24-09-2021 om 16:39

Drietje schreef op 24-09-2021 om 16:30:

[..]

Dat hoor ik hier niet zeggen. Ik denk dat wie hier geboren is gelijk behandeld moet worden. Maar als zo'n verkrachter hier niet vandaan komt (asiel vraagt), mag hij van mij meteen wegwezen. Dat er ook Nederlandse verkrachters zijn betekent niet dat we er nog meer binnen moeten halen.

En het wordt nog wat anders als verkrachting cultureel beïnvloed wordt. In India worden jonge meisjes nogal eens verkracht door groepen mannen. Stel nou (hypothetisch) dat er hier ineens veel Indiase asielzoekers kwamen en het verkrachten van jonge meisjes nam toe, dan zou dat voor mij wel reden zijn om mannen uit India niet meer zo makkelijk toe te laten. Ik discrimineer Indiase mannen dan, maar dat heb ik er wel voor over om meisjes hier te beschermen.

Maar ook zaken als besnijdenis van meisjes, uithuwelijken, verbod op homoseksualiteit en discriminatie van vrouwen zou ik zoveel mogelijk buiten willen houden. Ook de zwarte kousen types mogen wat mij betreft vertrekken. Ik vind hun normen en waarden ook niet passen binnen de Nederlandse cultuur. Dat kan niet, want die hebben de Nederlandse nationaliteit. Maat ik wil er wel voor waken dat we vrijwillig meer van dat soort extremisten binnen halen.


Ik heb eerder vermeld en gestaft omdat ik zei, dat er bij ons een AZC kwam (20 jaar geleden) en dat jonge meisjes betast en aangerand werden die in bikini rond liepen bij een zwemplas door asielzoekers. Die asielzoekers werden niet gestraft, die mensen waren het niet gewend dat meisjes en vrouwen zo ontbloot rond liepen.

Dus ja dat is zeker een risico.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

24-09-2021 om 16:39

Thunderbird schreef op 24-09-2021 om 16:15:

https://www.nu.nl/binnenland/6158861/politie-houdt-negen-vermeende-terroristen-aan-in-eindhoven-voor-voorbereiden-aanslag.html

"De politie heeft donderdag negen mannen aangehouden in Eindhoven die verdacht worden van het voorbereiden van een terroristisch misdrijf. De verdachten zouden aanhangers zijn van terreurgroep Islamitische Staat (IS), laat het Openbaar Ministerie (OM) weten.

Het gaat om acht mannen uit Nederland en een man die in Afghanistan is geboren. Ze hebben allemaal de Nederlandse nationaliteit."

Dat baart mij zorgen, 8 mannen die hier geboren zijn die zich aansluiten bij de IS. Dat zijn geen blanke Nederlandse mannen. Dus hoe bedoel je aangepast, ingeburgerd of iets.. En zo is het ook met veel Nederlandse/Marokkaanse/moslim jongeren. Juist van mensen die hier geboren zijn verwacht je toch dat ze zich gewoon normaal gedragen en aanpassen omdat ze hier opgegroeid zijn?

Er stond vandaag een interview in het NRC met een man die volgende week Nederland moet verlaten omdat zijn Nederlandse nationaliteit is ingetrokken wegens ronselen van jongens voor terrorisme. Ook zo'n pareltje. Op de vraag hoe hij denkt over aanslagen plegen wil hij geen antwoord geven. Hij vindt het een schande dat vrouwen in minirokjes mogen lopen. Homo's vindt hij al helemaal verachtelijk. En ja,  hij zou natuurlijk naar Saoedi Arabië kunnen gaan, maar het is zo lekker dat je in Nederland een huis en bijstand krijgt zonder te werken. Ondertussen zijn vrouw in burka ernaast, kan alleen maar door een rietje drinken. Zulke mensen wil je hier gewoon echt niet.

WorldlyAnteater37

WorldlyAnteater37

24-09-2021 om 16:41

Drietje schreef op 24-09-2021 om 16:39:

[..]

Er stond vandaag een interview in het NRC met een man die volgende week Nederland moet verlaten omdat zijn Nederlandse nationaliteit is ingetrokken wegens ronselen van jongens voor terrorisme. Ook zo'n pareltje. Op de vraag hoe hij denkt over aanslagen plegen wil hij geen antwoord geven. Hij vindt het een schande dat vrouwen in minirokjes mogen lopen. Homo's vindt hij al helemaal verachtelijk. En ja, hij zou natuurlijk naar Saoedi Arabië kunnen gaan, maar het is zo lekker dat je in Nederland een huis en bijstand krijgt zonder te werken. Ondertussen zijn vrouw in burka ernaast, kan alleen maar door een rietje drinken. Zulke mensen wil je hier gewoon echt niet.

Maar die acht die hier dus geboren zijn, dat vind ik een stuk gekker en enger.. Deze zijn opgepakt nu, hoeveel lopen er nog zo rond en komen er binnen?

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

24-09-2021 om 16:50

Thunderbird schreef op 24-09-2021 om 16:41:

[..]

Maar die acht die hier dus geboren zijn, dat vind ik een stuk gekker en enger.. Deze zijn opgepakt nu, hoeveel lopen er nog zo rond en komen er binnen?

Die man uit NRC is ook in Nederland geboren. Ik vind het ook heel akelig. Ik denk wel dat onze intelligence goed werkt. Daardoor zijn we tot nu toe de aanslagen voor. 

Drietje schreef op 24-09-2021 om 16:00:

[..]

Dat vind ik helemaal niet in het algemeen. Ik vind dat diversiteit ons veel brengt. Ik denk dat dat ook deels zorgt voor de welvaart in Nederland.

Maar de balans moet er zijn. En het moet passen bij onze normen en waarden. Beetje gesimplificeerd maar: Marokkaan die onze taal goed spreekt, waarvan de dochters op voetbal mogen en die onze normen en waarden onderschrijft: welkom. Marokkaan die hier rottigheid uithaalt, de taal niet leert of vindt dat hij de baas is over zijn zusjes of dat vrouwen in bikini hoeren zijn: niet welkom.

Onze democratie en vrijheden staan onder druk, dat merken we allemaal. We moeten ervoor zorgen dat daar geen druk van buitenaf bij komt. Dan heb ik het niet alleen over immigranten, maar ook over China, Rusland en Turkije. Die zijn nog veel gevaarlijker, maar zie je niet dagelijks om ons heen.

Maar ik lees nu hier jouw terechte nuance, een nuance die ik bij diverse andere forummers (zonder namen te noemen) wél mis en die meteen bij het woordje ‘blank’ al in de steigers staan, al is dat woordje echt niet altijd bewust zo gekozen. Het is bijvoorbeeld verdomd lastig mijn ouders van bijna 80 wijs te maken dat je dit niet meer kunt zeggen in de huidige tijd en zij zijn zich echt van geen kwaad bewust waarom niet. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.