Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Aan de Slag, Jetten I

Nu de formatie achter ons ligt en maandag het nieuwe kabinet beëdigd wordt, is het tijd voor een nieuw draadje.
Het regeerakkoord staat hier: https://www.kabinetsformatie2025.nl/actueel/nieuws/2026/01/30/presentatie-coalitieakkoord-d66-cda-en-vvd
De doorrekening van het akkoord door het CPB staat hier: https://www.cpb.nl/publicatie/analyse-coalitieakkoord-2026-2030

Handschoenvrouw schreef op 20-04-2026 om 16:35:

[..]

Een lucratieve maar riskante onderneming. Het is verboden om voor commerciële doeleinden in te voeren, en de straffen zijn niet mals, want een economisch delict.

Tja, dat is jammer dan. Als ik vrienden heb die naar Luxemburg gaan, dan vraag ik of ze mee willen nemen voor mij. En als ik zelf op vakantie ga dan neem ik heen en terug ook mee. 

Je mag 4 sloffen meenemen p.p., als er mensen bij zijn die niet roken heb je al snel een slof te pakken via via. 

Miraval schreef op 20-04-2026 om 16:43:

[..]

Tja, dat is jammer dan. Als ik vrienden heb die naar Luxemburg gaan, dan vraag ik of ze mee willen nemen voor mij. En als ik zelf op vakantie ga dan neem ik heen en terug ook mee.

Je mag 4 sloffen meenemen p.p., als er mensen bij zijn die niet roken heb je al snel een slof te pakken via via.

Inderdaad, dat is natuurlijk ook kleinschalig en niet te controleren (als het al verboden is), maar ik stelde me bij "op bestelling" een soort online bestelling voor.

Handschoenvrouw schreef op 20-04-2026 om 16:50:

[..]

Inderdaad, dat is natuurlijk ook kleinschalig en niet te controleren (als het al verboden is), maar ik stelde me bij "op bestelling" een soort online bestelling voor.

Nee dat is het niet, maar heel veel mensen rijden vanuit hier naar Luxemburg in het weekend, is ook best dichtbij. Dus ik kan zowat wekelijks iemand vragen mee te nemen. 

Miraval schreef op 20-04-2026 om 17:01:

[..]

Nee dat is het niet, maar heel veel mensen rijden vanuit hier naar Luxemburg in het weekend, is ook best dichtbij. Dus ik kan zowat wekelijks iemand vragen mee te nemen.

Ja ok, dat lijkt me ook gewoon normaal.

Miraval schreef op 20-04-2026 om 16:23:

[..]

Ik laat ze ook vaak komen uit Luxemburg hoor, gewoon op bestelling. Scheelt zoveel geld, ik zou een dief zijn van mijn portomonnee als ik dat niet zou doen.

Helemaal stoppen, scheelt nog veel meer geld.😜

Schemerlampje schreef op 20-04-2026 om 17:37:

[..]

Helemaal stoppen, scheelt nog veel meer geld.😜

Ach, als iemand het gewoon kan betalen en ervan geniet..

Handschoenvrouw schreef op 20-04-2026 om 17:38:

[..]

Ach, als iemand het gewoon kan betalen en ervan geniet..

Meer van de stress nu, maar voor de rest eens... 

Miraval schreef op 20-04-2026 om 17:42:

[..]

Meer van de stress nu, maar voor de rest eens...

Het valt ook echt niet mee voor jou nu, miraval!! En dat terwijl je zulk nuttig werk doet. Ik heb geen oplossing, maar wil je wel even een hart onder de riem steken.

felija schreef op 20-04-2026 om 17:52:

[..]

Het valt ook echt niet mee voor jou nu, miraval!! En dat terwijl je zulk nuttig werk doet. Ik heb geen oplossing, maar wil je wel even een hart onder de riem steken.

Wat lief van je! ❤️ Dankjewel!

Overigens had ik liever gezien dat nadrukkelijk de accijnzen op goedkope alcohol omhoog waren gegaan. Waarom moet een blik supermarktbier goedkoper zijn dan 2 euro en een fles wijn goedkoper dan 10 euro? Dit soort afbraakalcohol veroorzaakt alleen maar ellende.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

21-04-2026 om 13:54 Topicstarter

Mooi, geen zinloze strafbaarheid van illegaliteit. Ik snap de PVV niet, op dit moment is in de Tweede Kamer geen meerderheid voor de strafbaarheid van illegaliteit (want een amendement van de PVV daarover bij de invoeringswet van het migratiepact is verworpen in de Tweede Kamer), dus hun kansen om illegaliteit strafbaar te maken is voorlopig verkeken. 

Daglichtlamp schreef op 21-04-2026 om 13:54:

Mooi, geen zinloze strafbaarheid van illegaliteit. Ik snap de PVV niet, op dit moment is in de Tweede Kamer geen meerderheid voor de strafbaarheid van illegaliteit (want een amendement van de PVV daarover bij de invoeringswet van het migratiepact is verworpen in de Tweede Kamer), dus hun kansen om illegaliteit strafbaar te maken is voorlopig verkeken.

Geert krijgt geen aandacht, en een dergelijke draai levert weer een paar tweets op X op. De media is nu met de nieuwe partij DNA van Gidi Markuszower bezig.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

21-04-2026 om 14:09 Topicstarter

https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/detail?id=2026Z06041&did=2026D13734
Het is gewoon echt raar, in dit PVV amendement van vorige maand wordt precies geregeld waar de PVV vandaag tegen heeft gestemd. Strafbaarheid illegaliteit zonder dat hulpverlening strafbaar is. 

Daglichtlamp schreef op 21-04-2026 om 14:09:

Het is gewoon echt raar, in dit PVV amendement van vorige maand wordt precies geregeld waar de PVV vandaag tegen heeft gestemd. Strafbaarheid illegaliteit zonder dat hulpverlening strafbaar is.

Heb je al naar de tweetjes van Geert gekeken dan kan je precies zien wat hij probeert te verkopen, citaat: 

PVV STEMT VOOR ASIELNOODMAATREGELENWET

D66 STEMT TEGEN

WET VERWORPEN

D66 HEEFT NIETS MET NL

Wat een enge, gladde kwal is hij toch. Het Nederlandse politieke landschap knapt er echt van op als hij met pensioen gaat.  

Daglichtlamp schreef op 21-04-2026 om 14:09:

En @Daglichtlamp, helaas is er vrijwel niemand die zo goed in de materie zit als jij. Dus krijgt Geert geen vragen waarom hij in de tweede kamer met een amendement komt (op implementatiewetten migratiepact) dat gelijk is aan de novelle en hij in de 2e kamer voor is en in de eerste kamer tegen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.