Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

10 jaar cel voor Zeeuwse vrouw die dochters liet misbruiken

In Zeeland heeft een moeder van twee dochters haar kinderen en een vriendinnetje laten misbruiken door haar partner. 
Zojuist op het journaal is het vriendinnetje te zien die er voor kiest om in de openheid te verschijnen en haar verhaal te doen.

1. Wat vinden jullie van de 10 jaar gevangenisstraf?
2. Wat vind je ervan dat deze jonge vrouw dit zo open vertelt?


10 jaar??????? 
Sorry nee, ik word hier veel te boos van. Kan nu nog even niet inhoudelijker reageren. Krijg het m'n toetsenbord niet uit wat ik hiervan vind. Maar 10 jaar??? 

Sophia_!

Sophia_!

19-07-2021 om 15:41

1. Van mij mogen zulke mensen voor eeuwig rotten in hun cel. 10 jaar is niks.
2. Dat moet zij helemaal zelf weten.  Het is haar verhaal, dus als dit voor haar helpt is dat prima. 

Poezie

Poezie

19-07-2021 om 15:41 Topicstarter

TO begint:
1. De 10 jaar cel is wat mij betreft zeker niet genoeg, maar waarschijnlijk het maximum wat de rechter hiervoor heeft kunnen geven 
2. Ik vind haar een heldin! Hopelijk is de maatschappij/social media mild voor haar. Ik hoop ook dat dit aanleiding geeft voor kinderen die hetzelfde meemaken of hebben meegemaakt om aangifte te doen!

Ik word hier altijd zo naar van. Alle onschuld van zo'n klein meisje(s in dit geval) weg omdat 1 of ander randdebiel zich lekker wil uitleven voor zijn eigen genot. Wat voor moeder ben je als je je kinderen daarvoor uitleent. Het hele leven van de kinderen verpest. En dan 10 jaar krijgen..  als het aan mij lag was er voor zulke mensen een speciaal plekje in de gevangenis. Eentje waarbij zij zelf misbruikt worden. Ik weet dat oog om oog, tand om tand niet kan. Maar in dergelijke gevallen vind ik dat de slachtoffers veel te veel verliezen en dat zo'n schuldige maar eens mag voelen wat een ander is aan gedaan. Vind zulke mensen afschuwelijk. 

AcceptableReindeer64

AcceptableReindeer64

19-07-2021 om 15:44

1. Veel te weinig! Ik neem aan dat haar partner ook de gevangenis in gaat?
2. Ik vind haar heel dapper.

Sophia_!

Sophia_!

19-07-2021 om 15:45

ik lees dat de dochters blij zijn met de straf. Dat vind ik dan wel mild van ze. 

Ze hebben de meisjes ook laten misbruiken door andere mannen. Ik ben even te geschokt om een passende reactie te geven. Ik snap niet dat die moeder dit heeft toegelaten.

Over dat meisje dat nu naar buiten treedt: ik vind het moedig. Je wordt er waarschijnlijk vaak mee geconfronteerd en je verhaal zo openlijk doen vergt kracht. Ik hoop dat zij en de andere twee hun leed kunnen verwerken en een fijn leven zullen leiden. Dat ze hier niet aan onder door gaan 

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

19-07-2021 om 16:47

Wat ontzettend moedig van deze vrouw en geen straf is natuurlijk hoog en lang genoeg voor dit soort lui. 😪

Zal na pakweg 6 jaar wel weer op vrije voeten zijn toch, of moet ze daadwerkelijk 10 jaar brommen? Hoor je niet zovaak dat vrouwen als medeplichtige worden veroordeeld, terwijl het toch vaak voorkomt dat ze een oogje toeknijpen, of meewerken aan het misbruik omwille van de man. 
Maar ja ze zegt zelf ik ben ziek, dus wellicht genoot ze zelfs van de zieke praktijken.

Wel opmerkelijk dat de dader een lagere straf heeft gekregen terwijl hij al eerder is veroordeeld voor hetzelfde vergrijp. 

Ik vind het een veel te milde straf maar ik vind straffen in Nederland sowieso vaak veel te laag. Ook belachelijk dat mensen bij goed gedrag vaak eerder vrij komen.

Ik ga maar niet zeggen wat ik echt denk, maar 10 jaar is veel te mild. Kan hier heel erg kwaad om worden, maar het ligt ook heel gevoelig. 

1. Ze mogen voor dat soort figuren wat mij betreft de doodstraf weer invoeren. Mijn mening is dat ze niet meer van de maatschappij hoeven te profiteren (het kost geld om gevangenen op te sluiten, en het vrijkomen op zich). Na 10 jaar kan zij in theorie weer haar dochters misbruiken.
2. Goed van haar dat ze het durft te delen!

1. Schandalig lage straf!! Ik las dat haar vriend, die de meisjes misbruikt heeft 8 jaar heeft gekregen. Waar gaat dit over???

2. Heel erg dapper van haar! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.