Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Wie is de mol 2023


Lollypopje schreef op 26-11-2022 om 09:17:

Ik heb een theorie, maar kan er totaal naast zitten, en dat is dat op elke locatie een paar deelnemers rondlopen.

Dat is een goede, of de plaatsnamen zeggen wat over diegene die meedoen. Want hele bekende mensen zouden zich dan wel iets anders moeten kleden willen ze niet direct herkent worden. Nu doen er ook vaak mensen mee die ik in ieder geval amper of niet ken 

Bij mij is het ook niet echt in de buurt, dus ga ook niet kijken. Maar wel benieuwd wat er op de locaties te doen gaat zijn. In ieder geval al leuk dat ze dit keer zoiets doen. 

Blijft ook wel leuk programma om te kijken vind ik. 

Lollypopje schreef op 26-11-2022 om 09:17:

Ik heb een theorie, maar kan er totaal naast zitten, en dat is dat op elke locatie een paar deelnemers rondlopen.

Dat hoop/vermoed ik ook 🙂

Lollypopje

Lollypopje

26-11-2022 om 09:26 Topicstarter

Earlgreythee schreef op 26-11-2022 om 09:24:

[..]

Dat hoop/vermoed ik ook 🙂

Lijkt me ook leuk, krijg je een soort vossenjacht voor widm fans

Lollypopje schreef op 26-11-2022 om 09:17:

Ik heb een theorie, maar kan er totaal naast zitten, en dat is dat op elke locatie een paar deelnemers rondlopen.

Dat dacht ik ook al. Maar meestal ken ik een groot deel van de deelnemers niet, dus vraag me af hoeveel ik er zou herkennen.

Of misschien een soort vossenjacht? Dat ze verkleed zijn als zwerver, glazenwasser, schilder ofzo?

nou ik voel me zwaar gediscrimineerd. Waarom is er weer geen plaats in het Noorden van het land? 

Weert
Ijsselstein
Deventer
Middelburg
= WIDM

🤯

Lollypopje schreef op 26-11-2022 om 09:26:

[..]

Lijkt me ook leuk, krijg je een soort vossenjacht voor widm fans

Ik zal verslag doen, we zijn nu onderweg!

Ik las al op Twitter dat er dingen in etalages te spotten zijn. Benieuwd!

Earlgreythee schreef op 26-11-2022 om 12:47:

Weert
Ijsselstein
Deventer
Middelburg
= WIDM

🤯

En Haarlem dan?

Hoorde ook ergens dat de locaties bij elkaar een M vormen op de kaart.

Lollypopje

Lollypopje

26-11-2022 om 12:50 Topicstarter

Ranjemeteenrietje schreef op 26-11-2022 om 12:48:

[..]

En Haarlem dan?

Hoorde ook ergens dat de locaties bij elkaar een M vormen op de kaart.

Eerste letter van de mol?

Ranjemeteenrietje schreef op 26-11-2022 om 12:48:

[..]

En Haarlem dan?

Hoorde ook ergens dat de locaties bij elkaar een M vormen op de kaart.

Ja, dat klopt aardig volgens mij, ik heb een grote landkaart van Nederland in mijn huis hangen, ook te zien in een atlas natuurlijk 

Een M op de zijkant alleen de poot naar Middelburg is wat langer.

H naam van locatie geen idee zomaar een gedachte, een directe verwijzing naar de mol zou wel link zijn. Je zou hooguit iets kunnen doen wat met de mol te maken heeft.

4 landen met een H 

Hongkong
Haïti 
Hongarije 
Honduras

Hongkong en Dominicaanse republiek/grenzend aan Haïti(waar ze dacht ik niet geweest zijn) zijn ze al geweest Haïti is nu ook niet handig vanwege de aardbeving en de gevolgschade. Dan blijven over Hongarije en Honduras. 

Ik vermoed dan het laatste land, want locaties in Zuid-Amerika zijn wel geliefd bij WIDM. 

Lollypopje

Lollypopje

26-11-2022 om 13:19 Topicstarter

Maar het meest voorkomende vermoeden qua gebied dat ik heb gelezen zijn landen in Afrika en dan kan ik niks met die H

Flag_of_Zimbabwe.svg

Zimbabwe H= Harare de hoofdstad 

Wanneer je de vlag van Zimbabwe over Nederland heen legt, dan krijg je de genoemde M op de zijkant.

W.    Weert
I.      Ijsselstein
D.     Deventer
M.     Middelburg
H.     Harare.       

Verslag vanuit IJsselstein: straks om 14.00 uur moeten we een spel spelen. In allerlei etalages liggen stukken hout met letters en een landkaart erop. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.