Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

LostJellyfish83

LostJellyfish83

10-05-2022 om 12:29

Songfestival 2022


ik wil elke maand een singfestival, puur om dit topic voort te zetten 😂

LostJellyfish83

LostJellyfish83

15-05-2022 om 14:42

Brabeau schreef op 15-05-2022 om 14:42:

ik wil elke maand een singfestival, puur om dit topic voort te zetten 😂

😂😂 he ja, dat zou gezellig zijn 

S10 heeft het knap gedaan! Het was niet helemaal mijn smaak, maar ze deed het goed. Dat Oekraïne zou winnen, zag iedereen wel aankomen. Maar het is ze van harte gegund. Denk dat elke Oekraïner die overwinning met alle liefde en zonder twijfel inruilt voor vrede. Dus als heel Europa wat liefde en steun geeft aan een land in oorlog door ze het freaking songfestival te laten winnen, helemaal prima.. En als "we" dat niet hadden gewild, dan "we" ze geen 12 punten moeten geven. 

De vakjury’s hebben naar mijn idee redelijk netjes gestemd op een paar klassiekers na best goed naar mate het lied wat het land ingezonden had.

De publieke opinie is veel gevoeliger voor extra zaken zoals Oekraïne nu, of de vrouw met de baard toen(Cunchita wurst)

Brabeau schreef op 15-05-2022 om 13:37:

[..]

Maar ik zie niet veel mensen daar heen gaan...

Niet op dat moment maar later wel.

Het is sowieso geen ‘eerlijke’ competitie, er zijn 5 landen die veel geld betalen en zich daardoor direct plaatsen voor de finale.

Maar dat hoort er toch gewoon een beetje bij, degenen die wint zegt wat over de tijd waarin we leven en over hoe ze het publiek laten voelen. Soms vrolijk of gek, soms geraakt door een rustig liedje (met daarachter een verhaal, dat zou er dan ook niet toe mogen doen?). 

Dus ik vind Oekraine een terechte winnaar. De mooiste stemmen vond ik UK en Australie, maar bv Australie vond ik geen leuke act dus hoefden van mij niet te winnen. Het is een totaalplaatje en als je het alleen als beste zanger competitie ziet dan lijkt het me inderdaad niet leuk om te kijken.

Oekraine heeft terecht gewonnen. Al vind ik het nog steeds bizar dat de winnaar van het songfestival dit jaar NIET de winnaar van het land zelf was. Dat was namelijk Alina Pash: https://


youtube.com/watch?v=rz6aQLKyBHc
Ik vind de #2 veel beter en opvallender, al denk ik dat Alina ook wel de finale zou halen en misschien zelfs nog de top 10...

De reacties op dat Oekraine heeft gewonnen omdat er oorlog is slaan nergens op. Oekraine is sws al met grote voorsprong op #2 publieksfavoriet en daarnaast scoorde Oekraine ook bij de jury's goed (Duncan was bij geen van beide votingen in 2019 favoriet en won toch) Al voor 24 februari was het nummer razendpopulair. Ik vind het ook wel erg xenofobisch dat zelfs in 2016 (toen was er al 2 jaar gedoe op de krim en in het oosten) er werd geroepen dat Oekraine alleen wint om politieke redenen. Dit land staat al vanaf de eerste deelname altijd in de finale en stuurt ieder jaar kwaliteit, die je niet zoals bijvoorbeeld Zweden en Engeland na afloop niet kan herinneren omdat die niet opvallen.
Wat je bij The Voice in Oekraine ziet is ook veel beter dan wat wij hier in Nederland hebben.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

15-05-2022 om 20:48

xenofobisch nog wel... je kunt ook overdrijven 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

15-05-2022 om 22:16

Brabeau schreef op 15-05-2022 om 14:31:

[..]

Nee, maar ik bedoel dat je het Songfestival gewoon niet net zo serieus kan nemen dan de Olympische spelen.


Als een zangeres prachtig en goed zingt, en een goede kans zou hebben gemaakt om te winnen, (tenslotte is het een wedstrijd) is het toch oneerlijk om een slechtere zangeres te laten winnen omdat je die zangeres leuker vind.


CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

16-05-2022 om 20:14

Lara_L schreef op 15-05-2022 om 20:29:

Oekraine heeft terecht gewonnen. Al vind ik het nog steeds bizar dat de winnaar van het songfestival dit jaar NIET de winnaar van het land zelf was. Dat was namelijk Alina Pash: https://


youtube.com/watch?v=rz6aQLKyBHc
Ik vind de #2 veel beter en opvallender, al denk ik dat Alina ook wel de finale zou halen en misschien zelfs nog de top 10...

De reacties op dat Oekraine heeft gewonnen omdat er oorlog is slaan nergens op. Oekraine is sws al met grote voorsprong op #2 publieksfavoriet en daarnaast scoorde Oekraine ook bij de jury's goed (Duncan was bij geen van beide votingen in 2019 favoriet en won toch) Al voor 24 februari was het nummer razendpopulair. Ik vind het ook wel erg xenofobisch dat zelfs in 2016 (toen was er al 2 jaar gedoe op de krim en in het oosten) er werd geroepen dat Oekraine alleen wint om politieke redenen. Dit land staat al vanaf de eerste deelname altijd in de finale en stuurt ieder jaar kwaliteit, die je niet zoals bijvoorbeeld Zweden en Engeland na afloop niet kan herinneren omdat die niet opvallen.
Wat je bij The Voice in Oekraine ziet is ook veel beter dan wat wij hier in Nederland hebben.

Als er geen oorlog was geweest, waren ze wellicht hoog geeindigd, maar no way dat het Europese publiek (ik heb het dus niet over de vakjury) dan zo massaal als nu aan sympathie votes had gedaan. En dat is nu wel gedaan. Of dat terecht is of niet, kun je van mening over verschillen. 

Fleurtje_5 schreef op 16-05-2022 om 11:19:

[..]


Als een zangeres prachtig en goed zingt, en een goede kans zou hebben gemaakt om te winnen, (tenslotte is het een wedstrijd) is het toch oneerlijk om een slechtere zangeres te laten winnen omdat je die zangeres leuker vind.


Het gaat om de totale act, zang, looks en feel. Dus zelfs als je vals zingt kun je nog winnen als de rest dan maar heel goed is.

Als je een neutraal Songfestival wilt dat alleen gaat om de muziek en zang, moet het anoniem, zonder act. De omgekeerde stoelen dus. 
Dat anoniem wordt trouwens lastig als je in de landstaal gaat zingen.

Ysenda schreef op 16-05-2022 om 23:21:

[..]

Het gaat om de totale act, zang, looks en feel. Dus zelfs als je vals zingt kun je nog winnen als de rest dan maar heel goed is.


Precies, en dat was er bij de meeste andere zangers/zangeressen wel.

Auwereel schreef op 16-05-2022 om 23:51:

Als je een neutraal Songfestival wilt dat alleen gaat om de muziek en zang, moet het anoniem, zonder act. De omgekeerde stoelen dus.
Dat anoniem wordt trouwens lastig als je in de landstaal gaat zingen.


Dat zeg je ook niet bij belangrijke voetbalwedstrijden.

Het hoeft niet perse neutraal, maar wel eerlijk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.