Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Puzzelboeken: Murdle, Murdoku, Cluedo enz...

Boarn schreef op 01-08-2026 om 17:10:

[..]

Nee juist niet. Het zijn 200+ pagina vol met alleen maar voornamen en je moet de voornamen wegstrepen die aan een criterium voldoen. Dus alles wat met een S begin, alles met dubbele letters achter elkaar, alle namen waar een xyz in zit enz. En dan blijft er als het goed is maar 1 naam over.

Dank voor je antwoord! Mss ook maar eens proberen, voor 's avonds op de bank

Jullie hebben me geinspireerd. Dus vandaag naar de winkel en ik heb "Reis om de wereld in 80 moorden" gekocht. Ben heel benieuwd. Moet nog even wachten want hij is voor vakantie en we vertrekken woensdag pas. Maar een review zal volgen.

Zag vandaag een puzzelbok gebaseerd op Pandemic. Wordt dat de volgende trend? Het basisspel helemaal uitgemolken met allerlei uitbreidingen en variaties, nu de puzzels aan de beurt?

Ik heb murdle gekocht (de blauwe). Ik vind de puzzels leuk. Maar tot nu toe erg gemakkelijk. Zoals ik het zie beginnen pas rond pagina 70 de moeilijkere puzzels. Dat had voor mij wel wat eerder gemogen. 

nlies schreef op 04-08-2026 om 14:56:

Zag vandaag een puzzelbok gebaseerd op Pandemic. Wordt dat de volgende trend? Het basisspel helemaal uitgemolken met allerlei uitbreidingen en variaties, nu de puzzels aan de beurt?

Ik vond de Legacy's juist veel toffer dan het basisspel!

TwoThirds schreef op 08-08-2026 om 11:47:

[..]

Ik vond de Legacy's juist veel toffer dan het basisspel!

Ik bedoelde niet specifiek pandemic, maar zo ongeveer alle spellen die goed lopen krijgen tegenwoordig als zee beginnen als bordspel een kaartversie, roll & write of n kinderversie. vroeg me af of de puzzelversie de volgende stap was

nlies schreef op 08-08-2026 om 11:53:

[..]

Ik bedoelde niet specifiek pandemic, maar zo ongeveer alle spellen die goed lopen krijgen tegenwoordig als zee beginnen als bordspel een kaartversie, roll & write of n kinderversie. vroeg me af of de puzzelversie de volgende stap was

Oh zo, ja goede vraag.

Wasgij schreef op 01-08-2026 om 11:25:

Ik heb (door dit topic😉) het puzzelboek "de moordzoeker" besteld.
Dit komt als het goed is vandaag binnen.
En nu ben ik erg benieuwd.

Het is een leuk puzzelboek! Ook met namen wegstrepen.

Ik heb nu 1 puzzel klaar, er staan er 3 in.

Wasgij schreef op 11-08-2026 om 16:50:

[..]

Het is een leuk puzzelboek! Ook met namen wegstrepen.

Ik heb nu 1 puzzel klaar, er staan er 3 in.

Ik heb deze ook gekocht en ik vind het heerlijk om te doen. Puzzel 1 klaar en ik ben met puzzel 2 bezig. 

Ik hoop dat er meer boeken van komen!

Nowee schreef op 17-08-2026 om 19:26:

[..]

Ik heb deze ook gekocht en ik vind het heerlijk om te doen. Puzzel 1 klaar en ik ben met puzzel 2 bezig.

Leuk om te lezen. 

Ze hebben ook een website en daar staat dat het deel 1 is. Dus ik hoop ook op meer boekjes.

Nowee schreef op 17-08-2026 om 19:26:

[..]

Ik heb het boek inmiddels uit.

Vooral nummer 3 was echt pittig, die is me dan ook niet gelukt.

Ik zal niks verklappen...

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.