Media en cultuur
madee
08-04-2026 om 13:30
MAFS 2026
Het is weer begonnen! Wie kijkt er ook? Wat valt jou op? Alle opmerkingen zijn welkom, maar geen spoilers van degenen die op Videoland vooruitkijken!
Yumi
22-04-2026 om 09:57
Roos57 schreef op 22-04-2026 om 08:04:
Het kijk cijfer kanon
verwacht voor rob nu een leuke vrouw
Ik ook, maar als ze hogere kijkcijfers willen dan moeten ze Rob bij de leuke vrouw nee laten zeggen, dan staat heel NL op zijn kop
Wat was dat trouwens met die "stylist"? Die kwam om het pak recht te trekken?
Beterlaat2021!
22-04-2026 om 10:34
Ik vermoed dat we Rob nooit meer terugzien* Laat hem met rust.
En toyboyliefhebster koopverslaafde extensiondraagster Sandra hoef ik ook niet meer te zien. Ik hoop niet dat deze mensen nog tevoorschijn gehaald worden in talkshows....
Die stylist was waarschijnlijk de man uit de pakkenwinkel. Er zitten in dit programma vaak mannen die nog nooit een pak hebben gedragen.
*Och, nou zie ik dat ze hem toch nog een kans willen geven.... niet doen!
MRI
22-04-2026 om 11:01
Tja ik denk dat Sandra oprecht een hele leuke man heeft laten lopen alleen maar omdat ze te veel naar het uiterlijk kijkt. Hoewel, alleen maar? We weten natuurlijk niet wat erachter zit. Een hechtingsprobleem of zo. Hoewel ik het oprecht rot voor Rob vond, kan ik er ook respect voor hebben dat ze het meteen zei. Ze kent zichzelf het best en we vertellen iedereen te luisteren naar hun gevoel en dat deed ze. Heeft ze evenwel van te voren Rob gegoogled dan verliest ze voor mij weer het respect. Dan had ze het aan moeten geven bij de 'experts'. Ik vond Carlo voor het eerst een beetje echt toen het gebeurde en vind dat hij het ook goed opving
madee
22-04-2026 om 11:23
Wel respect dat Sandra niet eerst Ja heeft gezegd maar de boel heeft afgeblazen. Tegelijkertijd ontzettend rottig voor Rob. Ze kreeg wat ze vroeg, maar bleek toch veel oppervlakkiger in elkaar te steken dan ze van tevoren zei. Ze heeft het geen enkele kans gegeven, blijkbaar alleen omdat hij te oud is en er niet op de goede manier uitziet. Mijn man zei al bij haar introductie: dat is een prinsesje, die moet het precies zo hebben als zij wil. Kon ie aan haar vriendinnenclubje zien (ik had dat even gemist maar mijn man ziet alles…🤭)
Beterlaat2021!
22-04-2026 om 12:17
Er moeten toch bij de intake vragen gesteld worden als : wat vind je absoluut niet aantrekkelijk (- denk aan tatoeages, haardracht, piercings, lengte, gewicht - ). Ik vind dit een hele grote misser van 'de experts' !!! 😲
En hoe kan Sandra Rob van tevoren hebben opgezocht op internet, broodje aap.
madee
22-04-2026 om 12:24
Beterlaat2021! schreef op 22-04-2026 om 12:17:
Er moeten toch bij de intake vragen gesteld worden als : wat vind je absoluut niet aantrekkelijk (- denk aan tatoeages, haardracht, piercings, lengte, gewicht - ). Ik vind dit een hele grote misser van 'de experts' !!! 😲
In een eerder seizoen was er ook een vrouw die had gezegd dat een slecht gebit een no go was, en wat kreeg ze? Een man met slecht gebit….ook een misser, met allemaal drama als gevolg vanaf het moment dat de camera’s van de bruiloft waren vertrokken. Ik snap het ook niet helemaal hoor. En Rob wijkt wel heel veel af van een toyboy. Het zou denk ik al anders zijn als ie 50 was geweest en een hipsterlook had bijvoorbeeld. Dus wel ouder dan anders, maar wel jonger dan Sandra en een jeugdige uitstraling. Ik vond het pak van Rob zelf niet bepaald jong ogen, de kleur vooral vond ik erg fout wat dat betreft.
Roos57
22-04-2026 om 12:28
Had ze geen brief oid van hem gekregen waar per ongeluk naam en adres opstonden????
Yumi
22-04-2026 om 12:36
Geen broodje aap, is vorige week al bekend gemaakt.
Er is een fout gemaakt, met het geven van het cadeautje tijdens het passen... bleek zijn naam op het kaartje te staan dat hij via Greetz had verzonden naar zijn eigen adres.
Was vorige week al bekend,
Volgens de zender is er sprake van 'een menselijke fout', waardoor persoonlijke gegevens van Rob onbedoeld bij Sandra terechtkwamen. Voorafgaand aan de bruiloft kreeg Sandra een kaartje van haar toekomstige echtgenoot. Rob had de kaart voor Sandra via Greetz eerst naar zichzelf laten sturen, omdat hij nog niet wist voor wie het kaartje bedoeld was.
In dat proces zijn de gegevens van Rob op de achterkant blijven staan, iets wat normaal gesproken voorkomen moet worden. Deelnemers krijgen namelijk duidelijke instructies om hun berichten zo anoniem mogelijk te houden. In dit geval ging dat dus mis en werd het door de makers over het hoofd gezien.
Ze meldde het incident bij de redactie en kreeg de optie om af te haken, maar koos ervoor om door te gaan. De twijfel bleef alleen knagen. Tijdens de ceremonie kwam alles samen. De spanning en onzekerheid namen de overhand, met als resultaat dat Sandra uiteindelijk 'nee' zei tegen Rob.
Zo belandden Robs gegevens al voor de MAFS-bruiloft bij Sandra
Yumi
22-04-2026 om 12:47
madee schreef op 22-04-2026 om 12:24:
[..]
In een eerder seizoen was er ook een vrouw die had gezegd dat een slecht gebit een no go was, en wat kreeg ze? Een man met slecht gebit….ook een misser, met allemaal drama als gevolg vanaf het moment dat de camera’s van de bruiloft waren vertrokken. Ik snap het ook niet helemaal hoor. En Rob wijkt wel heel veel af van een toyboy. Het zou denk ik al anders zijn als ie 50 was geweest en een hipsterlook had bijvoorbeeld. Dus wel ouder dan anders, maar wel jonger dan Sandra en een jeugdige uitstraling. Ik vond het pak van Rob zelf niet bepaald jong ogen, de kleur vooral vond ik erg fout wat dat betreft.
Dit
Ik ben ook zo iemand die afhaakt als ik totaal geen aantrekkingskracht voel. Dat betekent niet dat ik het geen kans heb gegeven, meerdere malen vond ik de man zo aardig en verliep de date zo leuk dat ik niet meteen nee wou zeggen. Maar zodra die man maar probeerde me vast te houden of een zoen te geven, dan wist ik het absoluut zeker dat ging me echt te ver. Tegenwoordig is geen aantrekkingskracht geen date, ik zit toch al niet te wachten op een relatie.
Daarnaast is Rob inderdaad het tegenovergestelde van een jong ogende vijftiger.
MRI
22-04-2026 om 13:16
Is het wantrouwend van mij om te denken dat de experts mensen als Sandra ook met iemand matchen waarvan ze had gezegd dat ze er echt niet op viel, om drama tv te creëren?
Roos57
22-04-2026 om 13:19
MRI schreef op 22-04-2026 om 13:16:
Is het wantrouwend van mij om te denken dat de experts mensen als Sandra ook met iemand matchen waarvan ze had gezegd dat ze er echt niet op viel, om drama tv te creëren?
Zeker 🙃
Beterlaat2021!
22-04-2026 om 14:06
Kwalijk om op die manier met de emoties van de kandidaten om te gaan.... Tis niet niks, meedoen aan zo'n programma.
Dandy
22-04-2026 om 14:21
Rob is ongetwijfeld een hele lieve aardige goedzak van een man, maar kom op, iedereen kan van een kilometer afstand toch wel zien dat dat niet bij Sandra past. Zij is glamour en ze zoekt iemand die daar ook niet vies van is.
Ik ben het trouwens ook helemaal niet eens met de stelling/overtuiging dat iedere man die zorgzaam, lief en loyaal is dus geschikt is om te koppelen. Dat zijn weliswaar goede eigenschappen voor een relatie, maar daarnaast is er wel meer nodig om aantrekkelijk te zijn voor een vrouw. Zoals zelfstandig, emotioneel volwassen, bekwaam/deskundig in zijn eigen vakgebied, nieuwsgierig naar de wereld, sociaal, noem het maar op. Het valt mij op dat de heteromannen die meedoen dit seizoen wel heel weinig te bieden hebben buiten dat lief en zorgzaam zijn. Zooo onaantrekkelijk.
Duufje
22-04-2026 om 15:07
Wat jij onaantrekkelijk vindt, vindt iemand anders misschien helemaal niet onaantrekkelijk. Dus het is niet helemaal fair om te roepen dat alle mannelijke kandidaten onaantrekkelijk zijn dit seizoen (ook al vind ik dat zelf ook
)
Maar dat de 'experts' helemaal niet lijken te hebben geluisterd naar de wensen van de kandidaten, ben ik volledig met je eens. Ik vind het zo ongelooflijk slecht gematched op een paar uitzonderingen na. Eigenlijk zie ik alleen mogelijkheden bij de 2 mannen en de 2 dames.
En ik vind het ook een beetje wonderlijk dat de mannen zo op elkaar lijken. Wat meer variatie was leuker geweest. Nick, Anton en Kyle zijn zo'n beetje allemaal inwisselbaar met elkaar. Vind ik echt dezelfde types, qua uiterlijk en ook in doen en laten.
Yumi
22-04-2026 om 16:09
Je zou het niet zeggen, maar de experts hebben dit jaar meer gelet op uiterlijk
Misschien moeten ze dat maar niet meer doen 
Uiterlijk speelt meer dan ooit een rol bij seizoensstart Married at First Sight
Het nieuwe seizoen van Married at First Sight 2026 heeft een grote verandering gemaakt in de focus van de experts. Ze letten meer op uiterlijk tijdens het matchmaken, wat leidt tot een verhoogde mate van kritiek en discussie over de impact van de moderne datingcultuur op relaties. Dit seizoen wordt beschreven als bizar in de breedste zin van het woord, met verschillende facetten die als bizar kunnen worden bestempeld. De experts hebben feedback van oud-deelnemers geëvalueerd en hebben geconcludeerd dat het uiterlijk een grote rol speelt in het matchmaken. Dit is logisch na de kritiek van afgelopen seizoenen, waar de focus op uiterlijk als een probleem werd gezien.