Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

MAFS 2024

Gisteren is MAFS weer begonnen. Wie kijkt er Ook? Praat er hier over mee.


Het lijkt wel of ze dat soort dingen expres doen om de boel nog wat extra op te jutten voor de kijkcijfers... Want de meeste reizen gaan wel naar de zon en dan net zij niet.
Sowieso heb ik het idee dat die experts zitten te slapen. Hoezo match je 2 mensen, met jonge kinderen, die op 120km uit elkaar wonen? Ja ze zijn bereid om te verhuizen voor de liefde zeggen de experts dan. En die kinderen en de andere ouders daarvan dan? Ik snap hier echt niks van.  Net als vorig jaar dat stel uit Brabant en Enschede. Allebei enorm aan hun familie gehecht én een mooi eigen huis.  Wat denk je dan als expert? Ik vind het echt bizar en ongeloofwaardig.   

sowieso vind ik hoe deelnemers in beeld worden gebracht soms stereotyperend. Zoals een aantal jaar geleden met de iets vollere Mick bij wie je dan steeds zag dat hij at. Of twee jaar terug bij Sonny. Echt vooral gekke/dommige opmerkingen die hij maakte en minder zijn serieuze kant. 

watertoren

watertoren

31-01-2024 om 09:54 Topicstarter

Zo op het eerste gezicht zou het wel wat kunnen worden tussen Dirk en Anneke hoewel zij hem wel wat te oud vind. Aan de andere kant ben ik bang dat Dirk wel wat te klef en emotioneel is. Natuurlijk mag een man zijn emoties tonen maar zelf zou ik het niet trekken als een man overal om gaat janken. Het zou kunnen dat dit Anneke tegen gaat staan en hij niet mannelijk genoeg is voor haar. Toen je hem zag dansen was hij ook niet erg mannelijk.

watertoren schreef op 31-01-2024 om 09:54:

Zo op het eerste gezicht zou het wel wat kunnen worden tussen Dirk en Anneke hoewel zij hem wel wat te oud vind. Aan de andere kant ben ik bang dat Dirk wel wat te klef en emotioneel is. Natuurlijk mag een man zijn emoties tonen maar zelf zou ik het niet trekken als een man overal om gaat janken. Het zou kunnen dat dit Anneke tegen gaat staan en hij niet mannelijk genoeg is voor haar. Toen je hem zag dansen was hij ook niet erg mannelijk.

Mannelijkheid is voor jou belangrijk, maar of dat voor Anneke ook zo is? Volgens mij vindt ze een goed verzorgde man belangrijker. Waaruit maak jij op, dat hij overal over gaat janken, of is het voor jou nu al teveel?

watertoren

watertoren

31-01-2024 om 13:26 Topicstarter

Yumi schreef op 31-01-2024 om 12:58:

[..]

Mannelijkheid is voor jou belangrijk, maar of dat voor Anneke ook zo is? Volgens mij vindt ze een goed verzorgde man belangrijker. Waaruit maak jij op, dat hij overal over gaat janken, of is het voor jou nu al teveel?

Ja, voor mij is het nu al wel te veel. Steeds die waterige oogjes.

Yumi schreef op 31-01-2024 om 12:58:

[..]

Mannelijkheid is voor jou belangrijk, maar of dat voor Anneke ook zo is? Volgens mij vindt ze een goed verzorgde man belangrijker. Waaruit maak jij op, dat hij overal over gaat janken, of is het voor jou nu al teveel?

Vond het ook wel meevallen met het emotionele. Ze zien er uit als een leuk koppel!

watertoren schreef op 31-01-2024 om 13:26:

[..]

Ja, voor mij is het nu al wel te veel. Steeds die waterige oogjes.

Ach, dat vind ik nogal meevallen. 

Ik hoop niet dat Sarath en Malou in het programma worden gehouden, als "opvulling van de tijd". Malou voelt het niet en geeft aan dat dit ook niet meer zal gebeuren, maar nee, ze moet het nog een kans geven. 

Ze hadden ondanks dat het beiden verdriet deed, een goed en respectvol gesprek waardoor ze als vrienden uit elkaar konden gaan. Door ze in het programma te houden, zou dat weleens kunnen veranderen, en dat zou jammer zijn.

watertoren

watertoren

02-02-2024 om 10:49 Topicstarter

Ik vond de reactie van Sarath wel erg overdreven om zo verdrietig te zijn en te zeggen dat je een gebroken hart hebt als je elkaar 2 dagen kent. 

watertoren schreef op 02-02-2024 om 10:49:

Ik vond de reactie van Sarath wel erg overdreven om zo verdrietig te zijn en te zeggen dat je een gebroken hart hebt als je elkaar 2 dagen kent.

Vergeet het “er is een stukje dood gegaan van binnen” niet die is gewoon weer met open ogen in zijn grootste valkuil gelopen. Veel te hard van stapel, meteen helemaal verliefd. Het benauwd Malou enorm en dat schrikt af. Tja, hij wist wat zijn valkuil was en doet het gewoon opnieuw. 

BlairW schreef op 02-02-2024 om 11:22:

[..]

Vergeet het “er is een stukje dood gegaan van binnen” niet die is gewoon weer met open ogen in zijn grootste valkuil gelopen. Veel te hard van stapel, meteen helemaal verliefd. Het benauwd Malou enorm en dat schrikt af. Tja, hij wist wat zijn valkuil was en doet het gewoon opnieuw.

Heeft hij vorige seizoenen niet gezien ? Kans is zo klein om met dit programma de ware te vinden. Wat heeft hij, en ook anderen in dit programma, hoge verwachtingen zeg.

BlairW schreef op 02-02-2024 om 11:22:

[..]

Vergeet het “er is een stukje dood gegaan van binnen” niet die is gewoon weer met open ogen in zijn grootste valkuil gelopen. Veel te hard van stapel, meteen helemaal verliefd. Het benauwd Malou enorm en dat schrikt af. Tja, hij wist wat zijn valkuil was en doet het gewoon opnieuw.

Ik zou het er ook benauwd van krijgen en op de loop gaan.

Sarath heeft wel een geschiedenis van verlatingsangst door zijn adoptie. Ik denk dat daar het probleem ligt, waardoor een goede begeleiding voordat hij mee mocht doen aan dit programma belangrijk is. 

Yumi schreef op 02-02-2024 om 15:50:

[..]

Ik zou het er ook benauwd van krijgen en op de loop gaan.

Sarath heeft wel een geschiedenis van verlatingsangst door zijn adoptie. Ik denk dat daar het probleem ligt, waardoor een goede begeleiding voordat hij mee mocht doen aan dit programma belangrijk is.

Volgens mij is dit meerdere malen met hem besproken en begreep hij dit op zich ook. Maar uiteindelijk ben je natuurlijk toch wie je bent... Hij zal vast z'n best hebben gedaan een beetje in te tomen, maar niet genoeg. Wellicht kan hij dat ook niet minder. Uiteindelijk heeft hij een vrouw nodig, die dat prima vindt (én die hem op voorhand best aantrekkelijk genoeg vindt om dat prima te vinden. Want als zij hem al niet direct persé aantrekkelijk vindt, en dat was dus zo bij Malou, gaat dit uiteraard absoluut niet werken).

bieb1963 schreef op 02-02-2024 om 16:27:

[..]

Volgens mij is dit meerdere malen met hem besproken en begreep hij dit op zich ook. Maar uiteindelijk ben je natuurlijk toch wie je bent... Hij zal vast z'n best hebben gedaan een beetje in te tomen, maar niet genoeg. Wellicht kan hij dat ook niet minder. Uiteindelijk heeft hij een vrouw nodig, die dat prima vindt (én die hem op voorhand best aantrekkelijk genoeg vindt om dat prima te vinden. Want als zij hem al niet direct persé aantrekkelijk vindt, en dat was dus zo bij Malou, gaat dit uiteraard absoluut niet werken).

Je hebt waarschijnlijk gelijk, wou alleen aangeven dat ik zowel Sarath als Malou begrijp

Yumi schreef op 02-02-2024 om 16:45:

[..]

Je hebt waarschijnlijk gelijk, wou alleen aangeven dat ik zowel Sarath als Malou begrijp

Ik ook hoor vanuit hun perspectief

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.