Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

MAFS 2024

Gisteren is MAFS weer begonnen. Wie kijkt er Ook? Praat er hier over mee.


Yumi schreef op 21-03-2024 om 12:10:

[..]

.. Kim is 'n keer bang geworden van David. Dat zou voor mij voldoende zijn om weg te gaan en al het contact te verbreken, omdat ik dan het vertrouwen kwijt ben.

En dan blijft natuurlijk de vraag, of dat 'bang worden' wel realistisch was. Ik bedoel: Als iemand een keer een beetje z'n stem verheft, is dat niet realistisch om direct bang te worden. Maar we waren er niet bij. Ik vind haar een beetje rare vrouw.

We kregen eerst amper iets van David en Kim te zien en nu is er van alles buiten de camera’s gebeurd waardoor we nog minder weten…ik vond Kim wel wat overgevoelig reageren op de ‘wel social media, geen app’ kwestie. Oké, niet leuk, snap ik, maar dat kun je ook als punt maken zonder dat je er een vertrouwensbreuk van maakt (maar dat had misschien ook te maken met iets buiten de camera’s in de auto)

En ik heb me kostelijk vermaakt met de fratsen uit de rugzakopdrachten, je ziet ze in een heel andere setting, heel leuk! Al verbaasde ik me dat Bastiaan en Suzanne elkaars letter lieten tatoeëren terwijl er zo te zien geen vervolg in hun relatie komt…Bastiaan kan er zijn naam nog wel omheen laten tatoeëren maar er zit geen B in Suzanne dus waarom ze dit wilde is me een raadsel. Toch niet alleen voor de punten hoop ik?

bieb1963 schreef op 21-03-2024 om 13:21:

[..]

En dan blijft natuurlijk de vraag, of dat 'bang worden' wel realistisch was. Ik bedoel: Als iemand een keer een beetje z'n stem verheft, is dat niet realistisch om direct bang te worden. Maar we waren er niet bij. Ik vind haar een beetje rare vrouw.

Of het realistisch was?  Als je iemand net kent dan is het denk ik lastig in te schatten,  maar David was erg geschrokken van zichzelf.

Ze wil niet te veel in detail treden, maar kan wel zeggen dat ze het vooral moeilijk had met zijn stemverheffingen. “Voor mij is dat een heel ding. Ik heb eigenlijk nooit ruzie met mijn dierbaren. En om dit zo mee te moeten maken met iemand die je zo kort kent. Ik heb het tegen je gezegd: ik was echt bang. Dat hoor je niet te voelen bij iemand.” David herkent zich in de woorden van zijn echtgenote. “Ik ben erg geschrokken van mezelf.” Voor hem was het een opeenstapeling van frustratie die er in één keer uit moest.

madee schreef op 21-03-2024 om 16:04:

En ik heb me kostelijk vermaakt met de fratsen uit de rugzakopdrachten, je ziet ze in een heel andere setting, heel leuk! Al verbaasde ik me dat Bastiaan en Suzanne elkaars letter lieten tatoeëren terwijl er zo te zien geen vervolg in hun relatie komt…Bastiaan kan er zijn naam nog wel omheen laten tatoeëren maar er zit geen B in Suzanne dus waarom ze dit wilde is me een raadsel. Toch niet alleen voor de punten hoop ik?

Het was echt leuk en dat tatoeëren was wel voor de punten. Grappig dat juist het stel waar je dit soort dingen niet van verwacht gaat voor een tattoo. Die letters zijn niet zo'n probleem daar kunnen ze iets overheen laten zetten.

watertoren

watertoren

24-03-2024 om 11:23 Topicstarter

Als je niet wilt weten hoe alles af loopt dan moet je niet op facebook kijken. 

Daar kijk ik sowieso nooit op.

En toen was het seizoen voorbij….ik begrijp Gerben wel, jammer dat het niet werkte. Ik werd blij van Jeppe en Jantine, en de twee andere J’s hebben dan in ieder geval wel een leuke tijd gehad. Al vind ik het wel vreemd dat je er mee stopt als blijkt dat je je partner niet mist op vakantie. Ik ga ook wel eens een paar dagen alleen weg en dan mis ik mijn man ook niet omdat ik dan van alles anders leuks doe. En andersom ook. En dat terwijl we van elkaar houden.

watertoren

watertoren

29-03-2024 om 09:42 Topicstarter

Zo, het seizoen zit er weer op. Ik krijg toch steeds meer het gevoel dat de 'experts ' opzettelijk mismatches maken voor de kijkcijfers want het moet natuurlijk wel spraakmakende tv opleveren. Hoe kwamen ze erbij om Milou en Sarath aan elkaar te koppelen. Zo ook Jeffrey en Jerney . Hij heeft 3 kinderen bij 2 verschillende vrouwen. De moeder van de jongste was er fel op tegen dat Jeffrey mee deed en daarom is de jongste ook niet in beeld geweest. Dan weet je toch dat het nooit een mooi samengesteld gezin kan worden. Patrick zei ook dat ze niet aan wensenlijstjes doen. Als je bv aangeeft om niet op kale mannen te vallen dan wordt daar geen rekening mee gehouden. Dat vind ik dom want het uiterlijk waar je op valt zorgt dus voor de aantrekkingskracht. Anneke had aangegeven dat ze een mooi verzorgd gebit heel erg belangrijk vind en dan word ze gekoppeld aan Dirk met een ondergebit met bruine hoekjes. Gek he dat ze Dirk dan een afknapper vind. 

watertoren

watertoren

29-03-2024 om 09:44 Topicstarter

madee schreef op 29-03-2024 om 09:33:

En toen was het seizoen voorbij….ik begrijp Gerben wel, jammer dat het niet werkte. Ik werd blij van Jeppe en Jantine, en de twee andere J’s hebben dan in ieder geval wel een leuke tijd gehad. Al vind ik het wel vreemd dat je er mee stopt als blijkt dat je je partner niet mist op vakantie. Ik ga ook wel eens een paar dagen alleen weg en dan mis ik mijn man ook niet omdat ik dan van alles anders leuks doe. En andersom ook. En dat terwijl we van elkaar houden.

Jeffrey wordt ervan verdacht dat hij mee deed om meer bekendheid te krijgen voor zijn zangcarriere. Dat is hem ook gelukt want hij heeft ergens een contract getekend. 

watertoren

watertoren

29-03-2024 om 09:47 Topicstarter

Ik ben nu op Videoland begonnen met kijken naar Mafs Australie 2024. Dat is veel minder langdradig en gaat allemaal wat vlotter. Zij houden wel rekening met de wensen over het uiterlijk van je partner. 

Bastiaan heeft dankzij meedoen aan MAFS toch de liefde gevonden 

Een oude bekende zag Bastiaan met Suzanne voor het altaar staan en dacht: maar dat is míjn man, vertelt hij aan het AD. “Ik kende haar al een jaar of vier, we zouden ooit op een date gaan maar dat ging niet door. Ze zag me op televisie bij het altaar staan en baalde. Dat ze me toch eerder had moeten contacten.”

Ze – haar naam noemt Bastiaan niet – trok de stoute schoenen aan en stuurde hem daarop een berichtje. “Of ik het leuk vond wat met haar te gaan drinken, hopend dat ze niet mijn huwelijk overhoop zou halen.” Maar van een huwelijk was inmiddels natuurlijk geen sprake meer, wist Bastiaan stiekem allang. Dus, zegt hij: “Daar ben ik op ingegaan.”
ZELFDE GOLFLENGTE

Sindsdien is het dik aan en de volgende grote stap in hun prille relatie is al gezet. “Vanmiddag ga ik haar kinderen ontmoeten”, vertelt Bastiaan dolgelukkig. “Het is zo ontzettend leuk allemaal. Het klikt met haar omdat we op dezelfde golflengte communiceren. Het is een warm, lief en emotioneel bereikbaar persoon.

‘S’ VAN SUZANNE

Wel moet die ‘warme, lieve persoon’ steeds tegen die ‘S’ van Suzanne op zijn arm aankijken, de tatoeage die Bastiaan als grap tijdens het programma liet zetten. “Ze vindt het voornamelijk wat dom”, lacht hij. “Ach, soms doe je gekke dingen. En het herinnert mij aan een mooie tijd.”

watertoren

watertoren

29-03-2024 om 09:52 Topicstarter

Zo schijnt Sarath ook de liefde gevonden te hebben gelukkig. Best een knappe dame met een hele lieve uitstaling. Ik denk dat hij er wel op vooruit gegaan is. 

Yumi schreef op 20-03-2024 om 14:51:


Hier had ik een verhaal gezet omdat ik iemand tegen kwam, maar ik realiseer me net op tijd dat het als spoiler kan worden gezien


Dat Jantine en Jeppe nog samen zijn, dat had ik hierboven bijna verklapt 

Ik was te laat voor mijn afspraak bij de fysio, en rende voorbij een paar mensen waarbij ik vaag dacht, hé die ken ik toch   Toen ik na mijn afspraak naar huis liep, realiseerde ik me pas wie ik gezien had...

watertoren

watertoren

29-03-2024 om 10:06 Topicstarter

Yumi schreef op 29-03-2024 om 10:01:

[..]


Dat Jantine en Jeppe nog samen zijn, dat had ik hierboven bijna verklapt

Ik was te laat voor mijn afspraak bij de fysio, en rende voorbij een paar mensen waarbij ik vaag dacht, hé die ken ik toch Toen ik na mijn afspraak naar huis liep, realiseerde ik me pas wie ik gezien had...

Goed dat je het niet verklapt hebt! Zo wist ik vanaf aflevering 1 al dat Jeffrey en Jerney niet meer samen waren. Wel grappig om te lezen dat sommige mensen het helemaal zagen zitten tussen hen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.