Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

MAFS 2024

Gisteren is MAFS weer begonnen. Wie kijkt er Ook? Praat er hier over mee.


Beterlaat2021! schreef op 14-03-2024 om 17:32:

Suzanne heeft duidelijk problemen met aangeraakt worden. Eén zoen op de wang vond ze al niet fijn. Van het handen vasthouden voor het eten schrok ze ook nogal.
( Daar is toch iets niet helemaal in orde, vrees ik. )


https://www.youtube.com/watch?v=Df0czyUonTc

En die Malou blijft maar een boze kop houden. Die gaat nu echt voor zichzelf kiezen.
What's new?

Ik krijg het idee dat Suzanne autistisch is

watertoren

watertoren

14-03-2024 om 18:05 Topicstarter

Beterlaat2021! schreef op 14-03-2024 om 17:32:

Suzanne heeft duidelijk problemen met aangeraakt worden. Eén zoen op de wang vond ze al niet fijn. Van het handen vasthouden voor het eten schrok ze ook nogal.
( Daar is toch iets niet helemaal in orde, vrees ik. )


https://www.youtube.com/watch?v=Df0czyUonTc

En die Malou blijft maar een boze kop houden. Die gaat nu echt voor zichzelf kiezen.
What's new?

Ik denk eigenlijk niet dat Suzanne er zo veel problemen mee heeft om aangeraakt te worden als het de juiste persoon zou zijn voor haar. Volgens mij wil ze vooral niet aangeraakt worden door Bastiaan. Ze gebruikt het denk ik als smoes om hem op afstand te houden. Ze ziet er ook erg moe uit en voelt zich denk ik een beetje gevangen in dit experiment. Ze kan beter echt de handdoek in de ring gooien dat zou voor haar ook beter zijn om weer rust te vinden.

Expert Eveline raadde Erik en Gerben aan wat ik eerder in dit topic bedoelde: die arm om de schouder, even over het been strelen…omdat dat geruststelling en verbinding maken is, door lijfelijk contact. Dat zou voor Suzanne en Bastiaan m.i. ook goed zijn, want anders blijven ze zo in hun hoofd en denken zitten. 

madee schreef op 14-03-2024 om 19:22:

Expert Eveline raadde Erik en Gerben aan wat ik eerder in dit topic bedoelde: die arm om de schouder, even over het been strelen…omdat dat geruststelling en verbinding maken is, door lijfelijk contact. Dat zou voor Suzanne en Bastiaan m.i. ook goed zijn, want anders blijven ze zo in hun hoofd en denken zitten.

En toch vond ik Erik er een beetje doof voor, er kon nog net een aai over het been van Gerben vanaf... die ondertussen helemaal stuk zat te gaan met zijn blinddoek op 

ik kijk pas terug van afgelopen woensdag... Zooow die brief van Marlou. Heftig!

Ik heb de uitzending van gisteravond nog maar half bekeken.
Maar ik kreeg het wel weer koud van Suzanne :  " Elkaars hand vasthouden, dat vind ik wel erg ongemakkelijk".   Mijn hemel. 

Ik kan het niet laten :


https://www.youtube.com/watch?v=ySb1f9zWJkQ

Ik vind het jammer dat de "experts" geen vragen stelden aan Erik, over de uitspraak van Gerben dat hij alleen een kus of knuffel wilde geven voor de camera. 

Ik had medelijden met Kim wat ziet ze er moe uit, en dat het met David ook niet goed gaat zie ik ook. Maar met iemand die buiten de camera met stemverheffing spreekt en scheldt heb ik niet zoveel. Ik snap dat dit programma je opvreet, en hij er misschien compleet gefrustreerd door raakt maar, nee dan loop je maar even weg.

Hier had ik een verhaal gezet omdat ik iemand tegen kwam, maar ik realiseer me net op tijd dat het als spoiler kan worden gezien

David is ook weg gelopen, maar dat vond Kim ook niet goed. Die wil er over praten en David wil eerst even rust. Die 2 zitten gewoon niet op 1 lijn.

Nu David en Kim allebei hebben uitgesproken dat ze een rugzakje hebben (en welk?) denk ik dat ze wel nader tot elkaar kunnen komen, zeker met een expert erbij om te begeleiden. Dit zouden ze ook bij een andere partner tegen gaan komen, dus sowieso goed als ze hierover in gesprek gaan.

madee schreef op 20-03-2024 om 16:24:

Nu David en Kim allebei hebben uitgesproken dat ze een rugzakje hebben (en welk?) denk ik dat ze wel nader tot elkaar kunnen komen, zeker met een expert erbij om te begeleiden. Dit zouden ze ook bij een andere partner tegen gaan komen, dus sowieso goed als ze hierover in gesprek gaan.

Kim mist ook aantrekkingskracht en de vonk, dit huwelijk gaat niet lukken. 

watertoren

watertoren

21-03-2024 om 07:19 Topicstarter

Nee, het gaat zeker niet lukken tussen Kim en David. Het gaat alleen maar slechter tussen hen. 

Kim weet zich heel goed uit drukken, ze gebruikt alle termen die men wil horen anno 2024, maar in de praktijk houdt ze veel te weinig rekening met David vind ik.

Kim had Davids brief liever spontaan gekregen en niet na een opdracht, maar alles wat je moet leren voelt en gaat eerst ongemakkelijk. Hij stelde zich juist open en kwetsbaar op, en zij maakt het vervolgens uit omdat het niet spontaan maar een opdracht was….en zo is de cirkel weer rond van open+eerlijk=gekwetst worden. Precies waar ze beiden zo bang voor zijn.

Yumi schreef op 20-03-2024 om 18:27:

[..]

Kim mist ook aantrekkingskracht en de vonk, dit huwelijk gaat niet lukken.

Voor een vonk zul je ook moeten wrijven…ik bedoel hiermee dat je ook dingen samen moet ondernemen, meemaken, in actie zijn. Dan komen er (ook) energieën vrij die tot een vonk kunnen leiden. Alleen maar praten en willen voelen zonder iemand echt mee te maken, dat werkt niet volgens mij.

madee schreef op 21-03-2024 om 11:59:

Kim had Davids brief liever spontaan gekregen en niet na een opdracht, maar alles wat je moet leren voelt en gaat eerst ongemakkelijk. Hij stelde zich juist open en kwetsbaar op, en zij maakt het vervolgens uit omdat het niet spontaan maar een opdracht was….en zo is de cirkel weer rond van open+eerlijk=gekwetst worden. Precies waar ze beiden zo bang voor zijn.

Het verbaasde mij ook het was gewoon een hele lieve brief en dat hij daar een opdracht voor nodig had.... tja misschien moet ze 'n keer in de spiegel kijken, zelf had ze de opdracht nodig om het woord moedig te schrijven...😅

Maar dat dit niet meer goedkomt begrijp ik wel... Kim is 'n keer bang geworden van David. Dat zou voor mij voldoende zijn om weg te gaan en al het contact te verbreken, omdat ik dan het vertrouwen kwijt ben.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.