Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Mafs 2023

Ik zie net dat Mafs al begint deze week!


Ik vind het nog steeds wel vermakelijke tv vooral als alle bruiloften voorbij zijn. 

Ik vind Loes en Wichian wel mooi om te zien. Eindelijk eens een koppel dat echte gesprekken heeft! Je ziet hen echt interesse in elkaar tonen, dieper in gaan op het verleden van de ander, met respect naar elkaar hierover praten. Echt een verademing!!

Paula en Remco gaat echt niks worden. Zij vind hem gewoon niet aantrekkelijk en doet geen enkele moeite verder.

Wilfred en François, ik weet het nog niet. Ze hebben het heel leuk met elkaar, maar vind het vrij oppervlakkig allemaal. Er wordt heel veel gelachen, maar het blijft allemaal wat aan de oppervlakte en hier mis ik wat diepgang tussen hen. Wie weet komt het nog, maar ik krijg meer een “vrienden”-gevoel dan een stel eigenlijk. Ik zie niet de verliefdheid in de ogen, zoals je vorig seizoen meteen zag bij Sonny en Dylan.

Richelle en Maarten, ze zijn vrij saai haha! Maar dat zijn ze allebei, dus dat scheelt. Het past wel bij elkaar, maar ook hier is het aftasten en oppervlakkig. Al zie ik bij hen wel meer vonk naar elkaar. Ik vind ze leuk samen en hoop dat dit een koppel is dat het gaat halen. Ze matchen gewoon bij elkaar vind ik, zowel qua uiterlijk als qua karakter.

Cathelijne en Laura, ik weet het niet. Vind het meer op vriendschap lijken dan op liefde. Kan nog komen natuurlijk, maar ik zie niet echt meteen een vonk tussen die 2 waarvan ik denk “ja, die gaan samen door”. Ik heb ook het idee dat ze beide best verschillend zijn. En ik vraag me af hoe het nu zit bij Cathelijne. Die woont op de boerderij, zonder ouders begrijp ik. Maar daar wonen allemaal vriendinnen bij in en haar ex woont er ook ofzo? Ik weet niet of im daar als partner nou op zou zitten wachten, iemand die zo’n innige band heeft nog met een ex. Vraag me af hoe Laura met die situatie om zal gaan. Ik zou daar best onzeker van worden denk ik, zeker in deze situatie dat je zo out of the blue met elkaar trouwt en elkaar niet kent. 

Tja, wat valt er nog te zeggen over Nicole en Martijn. Vond het wel heel grappig dat Nicole zegt dat Martijn niet 1 keer iets over irritaties heeft gezegd. Ehm…dat deed hij toch juist! Die ochtend in het zwembad  Maar toen was het allemaal niet waar volgens haar. Dus hij moet zijn gevoel en irritaties waar hij tegenaan loopt uitspreken, maar alleen als zij het ermee eens is begrijp ik? Heeeel bijzonder  Ik snap wel wat hij bedoeld met het ik ik ik van Nicole. Telkens als hij iets benoemd wat hem irriteerde, komt Nicole met een “maar dat is niet zo, want ik heb dit dit en dit gedaan”. Zoals ook dat ze interesse heeft getoond in zijn verleden. Dat vind zij ja, maar blijkbaar vind Martijn zich nog steeds niet echt gezien. En daar valt hij over, maar Nicole ziet dat anders en dus is het niet haar schuld want zij doet het allemaal wel goed. Op de bank ook weer, die rollende ogen als hij iets van een kritiek-punt gaf. Ze ziet totaal haar eigen aandeel niet hierin en dat is het probleem dat Martijn heeft. Altijd een weerwoord klaar en nooit even de hand in eigen boezem steken en oprecht sorry zeggen. Want die ene keer dat ze sorry zei, kwam er meteen weer een ontkenning achteraan van “maar ik zie dat anders en ik heb niks fout gedaan”. Daar zou ik ook heel snel klaar mee zijn bij een partner. Nou ja, dit is dus mijn kijk er op

Het nieuwe koppel, ben benieuwd! Zo op het oog toen we de 2 foto’s naast elkaar zagen vond ik het wel een koppel dat qua uiterlijk in ieder geval bij elkaar past. Vind het wel storend dat we nu weer helemaal terug bij het begin zijn bij 1 koppel. Maar goed, snap het ook wel na het afscheid van 1 van de koppels al zo vroeg in het programma.


Zo, ik heb mijn bijdrage aan dit topic weer gedaan 

Volledig eens met wat BlairW schrijft (ik ga niet quoten, want lang bericht )

En als aanvulling: ik durf ook niet veel meer te schrijven, want wij hebben gisteren de aflevering van volgende week al gekeken. Wil niet spoileren.

Toch vind ik het wel fijn dat ze nu een nieuw koppel introduceren en niet zoals vorige keer met Maurice en Arjan, dat het oude koppel dat al uit elkaar is eindeloos gevolgd wordt. Die stukjes spoelde ik toen echt door want dat was gewoon een soort datingsshow geworden.

Madamecannibale schreef op 03-02-2023 om 07:59:

Toch vind ik het wel fijn dat ze nu een nieuw koppel introduceren en niet zoals vorige keer met Maurice en Arjan, dat het oude koppel dat al uit elkaar is eindeloos gevolgd wordt. Die stukjes spoelde ik toen echt door want dat was gewoon een soort datingsshow geworden.

Dat vond ik ook echt vreselijk ja. Wat een gewauwel. Ze moesten elkaar niet en Arjan was een lul, daar hoefden ze niet steeds weer op terug te komen hoor 

Goh ook Patricia heeft in lang leve de liefde meegedaan.
Je hoort steeds dat er zoveel aanmeldingen zijn voor dit programma, waarom vallen ze dan steeds terug op kandidaten die in andere programma's meededen? Wat stelt die selectie voor, als achteraf blijkt dat de beste match die ze kunnen maken (vaak) een oud deelnemer/ster van een ander programma is.... dat is toch te toevallig?

Dáár ken je haar van: ook Patricia uit MAFS blijkt oude tv-bekende | Veronica Superguide

Yumi schreef op 03-02-2023 om 22:40:

Goh ook Patricia heeft in lang leve de liefde meegedaan.
Je hoort steeds dat er zoveel aanmeldingen zijn voor dit programma, waarom vallen ze dan steeds terug op kandidaten die in andere programma's meededen? Wat stelt die selectie voor, als achteraf blijkt dat de beste match die ze kunnen maken (vaak) een oud deelnemer/ster van een ander programma is.... dat is toch te toevallig?

Dáár ken je haar van: ook Patricia uit MAFS blijkt oude tv-bekende | Veronica Superguide

Oke , ook zij al. Het blijkt steeds meer en meer dat dezelfde mensen mee doen aan dit soort datingprogramma's. 

Nou, dat vind ik wel apart. Alsof ze naar Lang leven de liefde kijken om daar hun kandidaten vandaan te plukken. Zouden ze ze benaderen vanuit mafs, ben ik dan benieuwd naar 🤔 En waarom zijn het telkens de vrouwen die blijkbaar aan meer van dit soort programma’s mee doen?                                        Ik moest trouwens in dat filmpje even 2 keer kijken, maar ze heeft daar bruin haar 😁 Ik vond haar haar in mafs echt niet mooi. Onderin was het een soort blond/gelig en bovenin was het meer grijs/blond. Ik hoop wel dat ze dat voor de bruiloft nog bij werkt of af knipt. 

watertoren schreef op 03-02-2023 om 22:59:

[..]

Oke , ook zij al. Het blijkt steeds meer en meer dat dezelfde mensen mee doen aan dit soort datingprogramma's.

Wanhopig op zoek naar een partner?

BlairW schreef op 04-02-2023 om 07:10:

Nou, dat vind ik wel apart. Alsof ze naar Lang leven de liefde kijken om daar hun kandidaten vandaan te plukken. Zouden ze ze benaderen vanuit mafs, ben ik dan benieuwd naar 🤔 En waarom zijn het telkens de vrouwen die blijkbaar aan meer van dit soort programma’s mee doen? Ik moest trouwens in dat filmpje even 2 keer kijken, maar ze heeft daar bruin haar 😁 Ik vond haar haar in mafs echt niet mooi. Onderin was het een soort blond/gelig en bovenin was het meer grijs/blond. Ik hoop wel dat ze dat voor de bruiloft nog bij werkt of af knipt.

Had ik ook, maar kan ook aan je beeldscherm liggen. Mijn beeldscherm laat vaker steken vallen bij een bepaalde blondachtige kleur dat dan grijs wordt. Dus ik keek even hoe haar haar er uit zag als ik de aflevering keek op mijn telefoon en daar had ze wel mooi haar.

Angela de Jong van het AD verbaasde zich onlangs weer over dit programma.
Haar laatste alinea luidde :

" Ik heb een andere vraag waar ik al acht seizoenen MAFS een
antwoord op zoek: waar vinden de makers toch al die wanhopige en
aandachtszieke vrijgezellen die bereid zijn om zich zó voor lul te
zetten op tv? " 

Beterlaat2021! schreef op 10-02-2023 om 19:17:

Angela de Jong van het AD verbaasde zich onlangs weer over dit programma.
Haar laatste alinea luidde :

" Ik heb een andere vraag waar ik al acht seizoenen MAFS een
antwoord op zoek: waar vinden de makers toch al die wanhopige en
aandachtszieke vrijgezellen die bereid zijn om zich zó voor lul te
zetten op tv? "

En ik verbaas me dan weer, dat Angela al 8 seizoenen blijft kijken, en er ook nog over schrijft.... Zou ze aandacht willen?

Yumi schreef op 10-02-2023 om 22:08:

[..]

En ik verbaas me dan weer, dat Angela al 8 seizoenen blijft kijken, en er ook nog over schrijft.... Zou ze aandacht willen?

Het is gewoon haar werk. 

ik snap niet waarom ze nog zo lang met Remco en Paula door blijven gaan?!

Brabeau schreef op 21-02-2023 om 20:52:

ik snap niet waarom ze nog zo lang met Remco en Paula door blijven gaan?!

Omdat ze anders niet genoeg materiaal hebben voor de uitzending en geen nieuw koppel meer op voorraad. 

Door ermee door te gaan, kunnen die 2 niet eens meer leuk met elkaar omgaan. Patrick met zijn vragen, dit valt niet te lijmen, dit maakt nog meer stuk... 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.