Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Koningshuizen

Fleurtje_5 schreef op 22-12-2025 om 10:36:

[..]

Soheeey, wat geef jij er wéér een ontzettend nare draai aan. Is het weer 'Fleurtje_5-hakdag' ?

Ik heb groot respect voor Mette-Marit. En ben ook best wel bezorgd om haar. Ze is tenslotte al langere tijd bekend met deze ziekte. Mij lijkt het belangrijk om die gesprekken op tijd te voeren, hoe langer men wacht des te meer gaat de conditie achteruit. En conditie lijkt mij heel belangrijk om te herstellen na een operatie.

Reken maar dat die gesprekken starten op het moment dat je die diagnose krijgt.

En dat die gesprekken regelmatig herhaald worden.

Ga er maar vanuit dat de artsen dit niet voor zich uitschuiven, bij NIEMAND, dus ook niet bij leden van een koninklijk huis. Een donororgaan krijgen is niet zomaar iets, daar gaan heel veel gesprekken en onderzoeken aan vooraf voor je überhaupt op die lijst komt. 

mana_sutiyuq schreef op 22-12-2025 om 11:02:

[..]

Reken maar dat die gesprekken starten op het moment dat je die diagnose krijgt.

En dat die gesprekken regelmatig herhaald worden.

Ga er maar vanuit dat de artsen dit niet voor zich uitschuiven, bij NIEMAND, dus ook niet bij leden van een koninklijk huis. Een donororgaan krijgen is niet zomaar iets, daar gaan heel veel gesprekken en onderzoeken aan vooraf voor je überhaupt op die lijst komt.

En het is een zeer zware ingreep. Echt geen quick fix. Veel risico's ook. En op lange termijn nog steeds heel veel onzekerheid. Heel heftig dit. Wens Mette Marit heel veel kracht en sterkte in dit proces

Mick87 schreef op 22-12-2025 om 11:09:

[..]

En het is een zeer zware ingreep. Echt geen quick fix. Veel risico's ook. En op lange termijn nog steeds heel veel onzekerheid. Heel heftig dit. Wens Mette Marit heel veel kracht en sterkte in dit proces

Het is een heel heftig proces, ik heb het nu 2x mee mogen maken vanaf de zijlijn, bij de vader van mijn kinderen. 1e keer ging best goed, 2e was traumatiserend, hij leeft nog steeds, maar we weten ook dat er zeer waarschijnlijk nog een 3e keer gaat komen dat we dit proces door moeten. 

Fleurtje_5

Fleurtje_5

22-12-2025 om 13:14 Topicstarter

Heftig mana_sutiyuq. Sterkte.

Ik had het NIET over dat artsen dit voor zich uitschuiven. Maar Mette-Marit heeft het er juist zwaar mee. Ze weten dat het er eens van moet komen, En nu gaat het sneller dan ze had gehoopt. Maar ik heb ze zelf niet gesproken of gemaild. Het was alleen uitgebreid in het nieuws, op meerdere kanalen.

Iets anders. 

Andrew Mountbatten Windsor raakte dit jaar alles kwijt: zijn titels, zijn huis en het laatste restje respect van de Britten. Koning Charles verbant de voormalige prins naar een uithoek in Engeland. https://www.ad.nl/buitenland/randy-andy-eindigt-met-zijn-teddyberenverzameling-in-het-siberie-van-de-britse-royals~a929f0b9/

Vier weken geleden werd in Noord Ierland besloten dat Andrew ook de straatnaam verliest.
https://nos.nl/artikel/2591936-oud-prins-andrew-verliest-nu-ook-noord-ierse-straatnaam

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.