Media en cultuur
Fleurtje_5
16-09-2025 om 19:26
Koningshuizen
Hallo, Een nieuw topic voor berichten over koningsparen, prinsen, prinsessen, en alle andere Royals. Weet je een leuk nieuwtje of heb je een leuke foto. Welkom op dit topic.
Een mooie foto van ons koningspaar en hun drie dochters.

Beeld: NL Beeld
https://www.nu.nl/koningshuis/6360870/zo-zag-het-koninklijk-gezin-eruit-tijdens-de-jaarlijkse-fotosessie.html
Bakblik
22-09-2025 om 15:43
Fleurtje_5 schreef op 22-09-2025 om 11:59:
[..]
Ik heb wel eens gelezen over afgeschafte koningshuizen, die koninklijke familieleden waren helemaal niet blij dat de monarchie in hun land werd afgeschaft. Schandalig dat ze hun land uit moesten omdat de monarchie werd afgeschaft. De koning en zijn echtgenote en kinderen werden verbannen. En als je dan echt van je land en volk houd moet dat ontzettend pijn doen. De voormalige koning van Griekenland mocht jaren later voor zes uurtjes terug komen om de uitvaart van zijn moeder bij te wonen. Absurd.
Maar wie zegt dat afschaffen van het Koningshuis zo radicaal moet?
De Koningv kan een normale burger worden van onze Nederlandse staat. Een werkgever zoeken en een normale baan nemen en normaal belasting betalen is ook een optie. Geen toelage meer van de staat en klaar. Verbannen is niet nodig.
Fleurtje_5
22-09-2025 om 16:22
Bakblik schreef op 22-09-2025 om 15:43:
[..]
Maar wie zegt dat afschaffen van het Koningshuis zo radicaal moet?
De Koningv kan een normale burger worden van onze Nederlandse staat. Een werkgever zoeken en een normale baan nemen en normaal belasting betalen is ook een optie. Geen toelage meer van de staat en klaar. Verbannen is niet nodig.
Het moet helemaal niet.
Een koning is een koning. Zelfs een bijenvolk heeft een koningin. 
Fleurtje_5
22-09-2025 om 16:29
Mick87 schreef op 22-09-2025 om 15:54:
wat vinden jullie van het donkerblond haar van Kate Middleton ?

Ik ben meteen gaan zoeken. Bedoel je dit?
Het staat Kate goed. Ik vind haar zowieso een kanjer egaal welke haarkleur ze heeft.
https://www.elle.com/nl/lifestyle/lifestyle-nieuws/a67750840/kate-middleton-breekt-protocol-kus-koning-charles/
BeesAreCool
22-09-2025 om 17:41
Fleurtje_5 schreef op 22-09-2025 om 13:01:
[..]
Harry heeft ook gebroken met de koninklijke familie. Ik weet zeker dat hij dit meteen zou terug draaien als hij kon.
Dit betwijfel ik.
Mensen hebben wel eens geteld hoeveel negatieve artikelen er door 1 media source over zijn vrouw geschreven werden en dat waren er een heleboel. Per dag!
En dat is dan vaak over dingen als dat ze bijvoorbeeld een avocado at die dan gelinkt werd aan hongersnood oid in het buitenland of dat ze haar eigen buik aanraakte terwijl ze zwanger was.
Je kan haar aardig vinden of niet, maar de stroom negatieve artikelen die er al jaren over haar door de Britse pers geschreven worden is niet normaal. Ze schrijven veel minder over Prins Andrew.
Mugske
22-09-2025 om 18:25
BeesAreCool schreef op 22-09-2025 om 17:41:
[..]
Dit betwijfel ik.
Mensen hebben wel eens geteld hoeveel negatieve artikelen er door 1 media source over zijn vrouw geschreven werden en dat waren er een heleboel. Per dag!
En dat is dan vaak over dingen als dat ze bijvoorbeeld een avocado at die dan gelinkt werd aan hongersnood oid in het buitenland of dat ze haar eigen buik aanraakte terwijl ze zwanger was.
Je kan haar aardig vinden of niet, maar de stroom negatieve artikelen die er al jaren over haar door de Britse pers geschreven worden is niet normaal. Ze schrijven veel minder over Prins Andrew.
Megan Markle treed zelf ook veel naar buiten, zodat er veel over haar te zeggen en schrijven is. Zoals Netflix, interview bij Oprah, haar recepten etcetera. Als prins Andrew een interview doet bij Oprah of wie dan ook, zal daar ook over geschreven worden.
mana_sutiyuq
22-09-2025 om 18:54
Mugske schreef op 22-09-2025 om 18:25:
[..]
Megan Markle treed zelf ook veel naar buiten, zodat er veel over haar te zeggen en schrijven is. Zoals Netflix, interview bij Oprah, haar recepten etcetera. Als prins Andrew een interview doet bij Oprah of wie dan ook, zal daar ook over geschreven worden.
Nee, over Megan werd echt veel meer en veel negatiever geschreven.
Wij zien hier maar een klein stukje maar de Engelse pulp bladen zijn echt heel veel venijnige dan onze lieve Privé en Story.
Dolfje
22-09-2025 om 19:10
letterkoekje schreef op 22-09-2025 om 14:25:
maar ik vind Willem-Alexander niet echt sympathiek overkomen.
Waarom niet?
BeesAreCool
Mugske schreef op 22-09-2025 om 18:25:
[..]
Ze treedt ook vaak niet naar buiten voor een tijd en de Britse press blijft gewoon negatieve artikelen schrijven. Ik heb het dus niet over een enkel artikel hier en daar. En dit begon al sinds net bekend was dat ze wat met Harry had.
Er zijn zat mensen die naar buiten treden en nog geen 5% van dezelfde negativiteit over xich heen krijgen.
Voorbeelden van hoe anders Kate en Meghan behandeld werden door de Britse pers in soortgelijke situaties:
https://www.buzzfeednews.com/article/ellievhall/meghan-markle-kate-middleton-double-standards-royal
Overigens gun ik Kate ook niet dat soort haat
Dolfje
Mick87 schreef op 22-09-2025 om 15:54:
wat vinden jullie van het donkerblond haar van Kate Middleton ?
Ik zag van de week online foto's dat het net een pruik leek. Dat vond ik niet mooi.
letterkoekje
22-09-2025 om 19:25
Dolfje schreef op 22-09-2025 om 19:10:
[..]
Waarom niet?
Ik kan het moeilijk uitleggen want ik ken die mens niet persoonlijk. Dus ik baseer me louter op 'het beeld' dat ik van hem krijg. Hij lijkt mij niet echt plezier te hebben in zijn 'job'. Ik denk ook niet (maar waar baseer ik me dan weer op?) dat hij een makkelijk karakter heeft.
Is hij wel een sympathieke man met een vrolijk karakter?
CharlieB
22-09-2025 om 19:38
letterkoekje schreef op 22-09-2025 om 19:25:
[..]
Ik kan het moeilijk uitleggen want ik ken die mens niet persoonlijk. Dus ik baseer me louter op 'het beeld' dat ik van hem krijg. Hij lijkt mij niet echt plezier te hebben in zijn 'job'. Ik denk ook niet (maar waar baseer ik me dan weer op?) dat hij een makkelijk karakter heeft.
Is hij wel een sympathieke man met een vrolijk karakter?
Mijn gevoel bij hem is dat hij best een tijd in de rol heeft moeten groeien. Het ging hem niet natuurlijk af. Maar de laatste jaren zie ik wat meer comfort en ook wat meer plezier. Ik vind zijn interactie met Amalia altijd erg sympathiek. Maar hij blijft wel een beetje een onbenullige uitstraling hebben ofzo, wat hem voor mij dan ook wel weer wat sympathiek maakt. En ja vrolijk? Met Koningsdag vind ik hem altijd wel vrolijk eruitzien en verder komt hij denk ik ook vaak op momenten in beeld dat vrolijk niet zo past. Ik weet ook niet of ik 'vrolijk' zoek in een Koning.
Dolfje
22-09-2025 om 19:51
Nou ik vind hem altijd wel sympathiek over komen eigenlijk, beetje sullig /nerd dat wel ja.
DGHK
22-09-2025 om 20:39
Ik heb hem eens persoonlijk mogen ontmoeten, toen ik vrijwilliger was bij een groot sporttoernooi in Nederland.
Ik vind hem echt een hele leuke man, ook sympathiek. Zijn uiterlijk boeit me niet.
letterkoekje
22-09-2025 om 20:46
Dolfje schreef op 22-09-2025 om 19:51:
Nou ik vind hem altijd wel sympathiek over komen eigenlijk, beetje sullig /nerd dat wel ja.
Ja, dat is het meer wat ik zie. Ik heb ook de indruk dat Maxima haar rol haar beter afgaat dan de koning de zijne.
Maar in België moet men ook van de koning niet zeggen dat hij 'een vlotte boy' is.