Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Koningshuizen

Fleurtje_5

Fleurtje_5

18-09-2025 om 17:01 Topicstarter

NightNurse schreef op 18-09-2025 om 14:35:

[..]

Lord Ivar Mountbatten ( een achterneef van Koning Charles) is getrouwd met een man.

Als George niet voor nakomelingen gaat zorgen, zijn zijn zus en broer aan de beurt, en dan hun kinderen.

Klopt, ik heb even gegoogled. Lijkt me een leuk paar.

https://www.the-sun.com/news/4479066/lord-ivar-mountbatten-husband-james-coyle/

Fleurtje_5

Fleurtje_5

18-09-2025 om 17:05 Topicstarter

Mick87 schreef op 17-09-2025 om 21:40:

[..]

Nou ik hoop dat er in dat koningshuis eens iemand homo is. Lijkt me een goede stunt als George homo blijkt en dus niet voor nakomelingen gaat zorgen.

De vermoedens zijn er echt wel. Een royal, getrouwd, twee kinderen, en gescheiden. Dus gewoon nakomelingen. Maar dat gaat over een ander koningshuis.

Waarom zou je een jongeman gunnen dat hij geen nakomelingen krijgt?

Ik gun het dat elke jongeman zelf kan kiezen of hij nakomelingen krijgt, en wie hij als partner kiest en hoe hij z'n(liefdes)leven inricht. Zonder dat de halve wereld er een mening over heeft of dat hij daar verantwoording voor af moet leggen of zelfs toestemming voor moet vragen. 

Dat Ivar Mountbatten getrouwd is met een man zegt niet zo veel. Die is geen lid van de koninklijke familie, familieband loopt niet via Elizabeth, en bovendien heeft de beste man eerst in een ander huwelijk netjes 3 kinderen op de wereld laten zetten en is pas op z'n 55e met een man getrouwd. 

mana_sutiyuq schreef op 18-09-2025 om 14:13:

kunnen we terug naar het onderwerp aub, ik zit niet te wachten op jullie vitties in dit topic.

Eens.

Mugske schreef op 17-09-2025 om 21:10:

@Kerstbeer: je zegt dat de komende 3 generaties in de UK mannen zullen zijn. Maar dat weten we niet: William en daarna George daarna eventuele kinderen die George dan heeft (dat kan ook een meisje zijn). Eerstvolgende troonopvolger op dit moment is Charlotte. De Queen heeft de opvolgingsregels aan laten passen zodat Charlotte voor Louis komt in de opvolgingslijn.

Zoals Maheiden al zei, bedoelde ik de drie generaties na Elizabeth

Fleurtje_5

Fleurtje_5

18-09-2025 om 19:20 Topicstarter

Nadat ik het gisteren over het plechtige afscheid van de Queen had, ging ik de video opzoeken van de afscheidsceremonie van de koning van de Maori's, omdat ik dat een heel mooi plechtige afscheid vond, maar ik kwam toen berichten tegen die ik hierna plaats. 

Eerst dit omdat ik dit zo'n mooie plechtigheid vond:

https://youtu.be/stVPjLG-9_M?si=dG8NL3QBGS1QHHMw aug. 2024
Maori's in Nieuw-Zeeland nemen afscheid van overleden koning, zijn dochter bestijgt de troon

Fleurtje_5

Fleurtje_5

18-09-2025 om 19:21 Topicstarter

Hopelijk blijft deze wet toch bestaan voor de Maori's.

Het Verdrag van Waitangi wordt vaak gezien als het stichtingsdocument van Nieuw-Zeeland. Het beoogde de rechten en autonomie van de Māori’s te waarborgen terwijl het Britse bestuur werd erkend. Zo geeft artikel 2 van het Verdrag de Māori’s recht op een bepaalde mate van autoriteit.

https://www.volkskrant.nl/buitenland/mars-door-nieuw-zeeland-uit-protest-tegen-wet-die-de-positie-van-maori-s-zou-aantasten~b119bba4/ 13 nov. 2024 Mars door Nieuw-Zeeland uit protest tegen wet die de positie van Maori’s zou aantasten

https://www.nu.nl/312843/video/nieuw-zeelanders-protesteren-tegen-omstreden-maori-wet.html 19 nov. 2024
Tienduizenden Nieuw-Zeelanders protesteerden dinsdagochtend in de hoofdstad Wellington. Ze zijn tegen het wetsvoorstel dat het Verdrag van Waitangi wil wijzigen.

https://isgeschiedenis.nl/nieuws/het-verdrag-van-waitangi-een-gebroken-belofte Juni 2025 Het verdrag van Waitangi: een gebroken belofte

Een zwijmeltopic met uithalen naar asielzoekers. Daar fleurt zo'n forum nou echt van op.  Koop een plakboek en een  prittstift als je plaatjes wilt plakken. 

Fleurtje_5

Fleurtje_5

21-09-2025 om 05:15 Topicstarter

Het Deense hof deelde in 2023 een feestelijke video van een gala-avond in Kopenhagen. Best leuk om te zien. Frederick en Mary van Denemarken en ook prinses Benedikte zu Sayn-Wittgenstein-Berleburg (zus van koningin Margrethe van Denemarken) genieten van deze dans zo te zien:

https://youtu.be/dFl4pJEGzcE?si=fScr1Hp4Rf4k4xPx Les Lanciers i Riddersalen på Christiansborg Slot I anledning af aftenselskabet for regeringen, Folketinget og Europa-Parlamentets danske medlemmer den 23. september 2022 blev der danset Les Lanciers i Riddersalen på Christiansborg Slot.

kenfan schreef op 20-09-2025 om 15:00:

Een zwijmeltopic met uithalen naar asielzoekers. Daar fleurt zo'n forum nou echt van op. Koop een plakboek en een prittstift als je plaatjes wilt plakken.

Is zo een reactie nodig? 

letterkoekje schreef op 21-09-2025 om 09:47:

[..]

Is zo een reactie nodig?

Ja, ik vond van wel. Anders had ik het niet gereageerd. Ten eerste vind ik het niet nodig om de server te belasten met inhoudsloze content. Ten tweede vind ik het gedweep met mensen wier bolus net zo hard meurt als die van jou en mij onbegrijpelijk en licht infantiel. Als republikein vind ik eigenlijk ook dat koningen, koninginnen en prinsessen  geen plaats zouden moeten hebben in een volwassen democratie. Laat die maar in de Efteling en geef die jonge vrouwen een priveleven waar ze zich zelfstandig maatschappelijk kunnen ontplooien. En als laatste vind ik het ALTIJD nodig om mijn klep open te  trekken  als mensen als Fleurtje5  beginnen te blaten over over vluchtelingen als de schuld van alles wat mis is in dit land. 

kenfan schreef op 21-09-2025 om 12:10:

[..]

Ja, ik vond van wel. Anders had ik het niet gereageerd. Ten eerste vind ik het niet nodig om de server te belasten met inhoudsloze content. Ten tweede vind ik het gedweep met mensen wier bolus net zo hard meurt als die van jou en mij onbegrijpelijk en licht infantiel. Als republikein vind ik eigenlijk ook dat koningen, koninginnen en prinsessen geen plaats zouden moeten hebben in een volwassen democratie. Laat die maar in de Efteling en geef die jonge vrouwen een priveleven waar ze zich zelfstandig maatschappelijk kunnen ontplooien. En als laatste vind ik het ALTIJD nodig om mijn klep open te trekken als mensen als Fleurtje5 beginnen te blaten over over vluchtelingen als de schuld van alles wat mis is in dit land.

Ik heb even gemist dat je alleen een topic met inhoud mag plaatsen. Waarschijnlijk ben ik niet alleen daarin. Ik verwacht dan dat vandaag de laatste dag van het forum is, want ongeveer elk topic is in feite inhoudsloos. Jammer wel. Gewoon wat vermaak zonder diepgaande en betekenisvolle inhoud was best lekker op zijn tijd

Maar hé, ik heb echt dé tip voor jou. Blijf hier gewoon lekker weg en ga lekker je eigen topics met inhoud openen. 

*en dan heb ik het over het Koningshuisgedeelte van het topic. Het vluchtelingengedeelte is echter compleet onnodig, evenals het eindeloze gehak erop*

(gelukkig is jouw reactie totaal niet infantiel overigens) 

kenfan schreef op 21-09-2025 om 12:10:

[..]

Ja, ik vond van wel. Anders had ik het niet gereageerd. Ten eerste vind ik het niet nodig om de server te belasten met inhoudsloze content. Ten tweede vind ik het gedweep met mensen wier bolus net zo hard meurt als die van jou en mij onbegrijpelijk en licht infantiel. Als republikein vind ik eigenlijk ook dat koningen, koninginnen en prinsessen geen plaats zouden moeten hebben in een volwassen democratie. Laat die maar in de Efteling en geef die jonge vrouwen een priveleven waar ze zich zelfstandig maatschappelijk kunnen ontplooien. En als laatste vind ik het ALTIJD nodig om mijn klep open te trekken als mensen als Fleurtje5 beginnen te blaten over over vluchtelingen als de schuld van alles wat mis is in dit land.

Analyseer uw tekst eens aub: 'ten eerste vind IK, ten tweede vind IK, en als laatste vind IK. Zou het kunnen dat dit een mening is? En mag op een forum ook een andere mening verkondigd worden dan alleen die van jou? Trouwens, je reactie begint al met 'ik vond'. Er zal dus misschien een kern van waarheid in deze (mijn) tekst zitten.

En dat je het niet eens bent met Fleurtje, dat kan en mag. 100%! Maar ook in bovenstaande (jouw) tekst moet ik - net als in de tekst waarop ik reageerde met 'is die reactie nodig?' - constateren dat je redelijk neerbuigend over een medeforummer doet. In de eerste reactie heb je het over een zwijmeltopic, een plakboek en pritt om plaatjes te plakken. In de tekst waarop ik nu reageer ga jij je uitspreken over een server belasten (soms denk ik ook: is dat nodig om hier een topic over te openen, maar ik ga de mensen daarover niet terechtwijzen), spreek jij over inhoudsloze content (wat een vreemde uitdrukking is want content en inhoud overlappen mekaar grotendeels, maar dat laat ik aan jou) wat ook weer oordelen is over wat iemand hier mag en niet mag posten (in jouw ogen). Ikzelf heb misschien ook wel eens een topic geopend wat inhoudsloos was, dus dat is een recht wat iedereen hier in mijn ogen heeft. Gedweep, infantiel, het zijn allemaal woorden die getuigen dat jij je boven deze TO voelt staan. En dat komt helemaal niet sympathiek over!

Als jij vindt dat deze TO een verkeerd of tenminste ander idee dan jij over vluchtelingen heeft dan vind ik (IK) dat je dat op een minder hautaine manier kan brengen. En dan zal mijn respect voor jou alleen maar stijgen. Ik neem hier geen stelling over vluchtelingen in, maar wel over de manier van communiceren en jouw standpunt verwoorden.

Nou hoe wordt een leuk topic weer om zeep geholpen.

letterkoekje schreef op 21-09-2025 om 12:41:

[..]

Analyseer uw tekst eens aub: 'ten eerste vind IK, ten tweede vind IK, en als laatste vind IK. Zou het kunnen dat dit een mening is? En mag op een forum ook een andere mening verkondigd worden dan alleen die van jou? Trouwens, je reactie begint al met 'ik vond'. Er zal dus misschien een kern van waarheid in deze (mijn) tekst zitten.

En dat je het niet eens bent met Fleurtje, dat kan en mag. 100%! Maar ook in bovenstaande (jouw) tekst moet ik - net als in de tekst waarop ik reageerde met 'is die reactie nodig?' - constateren dat je redelijk neerbuigend over een medeforummer doet. In de eerste reactie heb je het over een zwijmeltopic, een plakboek en pritt om plaatjes te plakken. In de tekst waarop ik nu reageer ga jij je uitspreken over een server belasten (soms denk ik ook: is dat nodig om hier een topic over te openen, maar ik ga de mensen daarover niet terechtwijzen), spreek jij over inhoudsloze content (wat een vreemde uitdrukking is want content en inhoud overlappen mekaar grotendeels, maar dat laat ik aan jou) wat ook weer oordelen is over wat iemand hier mag en niet mag posten (in jouw ogen). Ikzelf heb misschien ook wel eens een topic geopend wat inhoudsloos was, dus dat is een recht wat iedereen hier in mijn ogen heeft. Gedweep, infantiel, het zijn allemaal woorden die getuigen dat jij je boven deze TO voelt staan. En dat komt helemaal niet sympathiek over!

Als jij vindt dat deze TO een verkeerd of tenminste ander idee dan jij over vluchtelingen heeft dan vind ik (IK) dat je dat op een minder hautaine manier kan brengen. En dan zal mijn respect voor jou alleen maar stijgen. Ik neem hier geen stelling over vluchtelingen in, maar wel over de manier van communiceren en jouw standpunt verwoorden.

Die eenregelige reactie van jou "is dit nu nodig"vind ik niet minder hautain dan de mijne. Minder goed onderbouwd ook. Met nog een 'Heiliger dan gij "ondertoon erin. Die zul je in mijn reacties inderdaad zelden vinden. Want  je hoeft niet met me eens te zijn. 

Ik ben het  dan niet eens met het CharlieB dat het plempen van plaatjes evenveel inhoud heeft als het uitwisselen van tips,inzichten en adviezen . Of die  die nu gaan  om over opvoedvraagstukken, een veganistisch chilirecept of verdachte appjes op de telefoon van je lief. Dat hoeft hij/zij/hen dan weer niet met me eens te zijn.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.