Media en cultuur
WandaVision
23-07-2021 om 01:13
Irritante reclames waardoor je een baksteen door de buis wil slingeren
Ik ben vandaag aartslui en zit iets teveel tv te kijken. En nu is er een nieuwe reclame van Apple waar zo'n irritant muziekje onder zit. UUUURGH
Verder vind ik de huidige Hello Fresh heel shitty want de stem in die reclame klinkt heel schel en hard.
En die van Oral B dat de tandarts naar huis rijdt om haar tanden te poetsen vind ik ook echt compleet niet te snappen.
Van welke reclames krijgen jullie acute jeuk, moordneigingen of raak je lichtelijk geirriteerd?
Broodjebrie
05-03-2025 om 19:45
Grindelwald schreef op 05-03-2025 om 12:19:
[..]
Volkswagen dacht ik
Ja nu je het zegt, ik herkende de stem die die spotjes altijd inspreekt.
Thora
10-03-2025 om 15:45
Knibbel Knabbel Knuisje. Wie knabbelt er aan mijn huisje? DE BELASTINGDIENST!!
Die reclame is al stokoud. Wie herkent het kind van de prikkels bij opa? (kerstreclame bol.com).
rionyriony
10-03-2025 om 15:55
amarna schreef op 02-03-2025 om 17:21:
Een oudere dame zit op haar knieen in de tuin onkruid te wieden. Even later zit ze in de zojuist geinstalleerde traplift. Waarom een traplift als je op je knieen in de tuin kunt werken?
Ze zal problemen hebben met de trap (meerdere malen per dag en meerdere treden) maar kan soms wel knielen. De trap vraagt veel van beenstrekkers, hamstrings, heup- en kontspieren en de plekken waar ze vastgehecht zitten, terwijl knielen meer vraagt van buikspieren en armspieren (als je op de grond leunt met je handen). Ik kan me best inleven.
Mensen denken vaak dat arthrose de enige beenkwaal is.
Beerlover
12-03-2025 om 05:55
Die krassende naald over een LP in die McDonald's reclame....ik voel hem echt over mijn trommelvliezen gaan... en dat terwijl er nog nauwelijks mensen pickups hebben. Zo ergerlijk!!!!!! Hou d'r mee op.
lientje69
12-03-2025 om 08:15
Beerlover schreef op 12-03-2025 om 05:55:
Die krassende naald over een LP in die McDonald's reclame....ik voel hem echt over mijn trommelvliezen gaan... en dat terwijl er nog nauwelijks mensen pickups hebben. Zo ergerlijk!!!!!! Hou d'r mee op.
Er komen er juist weer steeds meer. Is een heuse hype onder jongeren momenteel. Dochter hier ( 23 ) heeft er ook een sinds 2 jaar. Elpees zijn een luxe collectors item geworden, kosten tot wel 80 euro per stuk. Nieuwe generatie artiesten zoals Taylor Swift brengt ook gewoon elpees uit.
Bellebelle
12-03-2025 om 15:00
Thora schreef op 10-03-2025 om 15:45:
Knibbel Knabbel Knuisje. Wie knabbelt er aan mijn huisje? DE BELASTINGDIENST!!
Die reclame is al stokoud. Wie herkent het kind van de prikkels bij opa? (kerstreclame bol.com).
En die klopt ook niet. Het is niet de belastingdienst, maar de gemeente die deze belasting heft. Ik moet me elke keer weer inhouden om niet te gillen naar de tv.
Schoondochter
12-03-2025 om 15:06
Bellebelle schreef op 12-03-2025 om 15:00:
[..]
En die klopt ook niet. Het is niet de belastingdienst, maar de gemeente die deze belasting heft. Ik moet me elke keer weer inhouden om niet te gillen naar de tv.
Ik riep gisteren nog wel naar mijn vriend 'Het is OZB! NIET WOZ-BELASTING!' Hij kon er wel om lachen, gelukkig.
Vooral dat ze bewust verkeerde termen gebruiken om zo een doelgroep aan te spreken die er echt niks van weet, dat vind ik walgelijk. Het is bewust, strategie. Mensen die er meer van weten, weten ook dat ze zelf (vaak beter) bezwaar kunnen maken.
Irritatiepuntje
Bellebelle
12-03-2025 om 15:12
Daarbij, maar dat is een heel andere discussie. Dit is ongeveer de enige belasting die gemeenten zelf kunnen heffen om de begroting rond te krijgen. Dus als je deze belasting niet betaalt of er minder van betaalt, is er ook minder geld voor de bibliotheek, speeltuinen, sportvelden etc. Mensen zien belastingen vaak alleen maar als geld dat ze afgenomen wordt, maar we krijgen er natuurlijk ook veel voor terug.
Schoondochter
12-03-2025 om 15:16
Bellebelle schreef op 12-03-2025 om 15:12:
Daarbij, maar dat is een heel andere discussie. Dit is ongeveer de enige belasting die gemeenten zelf kunnen heffen om de begroting rond te krijgen. Dus als je deze belasting niet betaalt of er minder van betaalt, is er ook minder geld voor de bibliotheek, speeltuinen, sportvelden etc. Mensen zien belastingen vaak alleen maar als geld dat ze afgenomen wordt, maar we krijgen er natuurlijk ook veel voor terug.
Bij het vaststellen van de tarieven (wat gebeurt nadat al bekend is wat de WOZ-waarde van alle panden bij elkaar ongeveer zal zijn) wordt al rekening gehouden met een bepaald percentage mensen dat in bezwaar gaat (en daar dan weer een percentage van dat gelijk gaat krijgen). Dus het is niet zo dat door dat ene bezwaar die speeltuin ineens weg moet of de sportvelden niet bijgehouden kunnen worden.
Daarnaast is een verlaging van de WOZ-waarde vaak zeer beperkt, als het bezwaar al toegekend wordt. Een verlaging van 10.000 euro op de WOZ-waarde heeft een verlaging van nog geen 15 euro tot gevolg in de te betalen OZB en waterschapsheffing. De gouden bergen zoals Eerlijike WOZ probeert te verkopen gelden alleen in extreme gevallen. En daar komt ook vandaan dat ze 'belasting' zeggen en niet 'OZB'. In geval van erfbelasting kan het namelijk wel om honderden euro's gaan als een WOZ-waarde wordt aangepast. Maar ook dat komt niet zo vaak voor.
/rant over. Sorry.
Peaches
12-03-2025 om 15:40
Bellebelle schreef op 12-03-2025 om 15:00:
[..]
Dat had ik ook, maar ik heb het net opgezocht en was het eigenwoningforfait even vergeten...
Bellebelle
12-03-2025 om 15:52
Peaches schreef op 12-03-2025 om 15:40:
[..]
Dat had ik ook, maar ik heb het net opgezocht en was het eigenwoningforfait even vergeten...
Dat klopt, maar daar gaat deze reclame niet over.
Monus
14-03-2025 om 21:08
Daarnet heb ik een echt wanstaltige nieuwe reclame gezien van Hornbach. Mensen die zich onderkliederen met allerlei vieze substanties zoals aarde en modder en lichtknopjes uit en aan doen met hun tong, en als halve gare idioten naar buiten rennen om te vieren dat het voorjaar weer begonnen is. Het slaat van begin tot einde helemaal nergens op.
Broodjebrie
14-03-2025 om 21:28
Monus schreef op 14-03-2025 om 21:08:
Daarnet heb ik een echt wanstaltige nieuwe reclame gezien van Hornbach. Mensen die zich onderkliederen met allerlei vieze substanties zoals aarde en modder en lichtknopjes uit en aan doen met hun tong, en als halve gare idioten naar buiten rennen om te vieren dat het voorjaar weer begonnen is. Het slaat van begin tot einde helemaal nergens op.
Ik zag hem ook net. Wie in hemelsnaam verzint zulke smeriger reclames?
noas_1993
15-03-2025 om 08:37
Die ene van ''Saar, Saar, neem eens op!''
Tot voor kort wist ik niet waar het van was, maar hij kwam net weer voorbij en ben eens wat beter gaan luisteren. Hij is van de nationale vacaturebank
Even los daarvan: iemand die zo je voicemail in zou spreken is toch onwijs irritant?
Zilver_gray
15-03-2025 om 09:55
Nou de volgende reclame vind ik niet zozeer irritant, maar ik krijg er wel spontaan huid irritatie en afgrijselijke jeuk van. Die van Dove waarin onder de douche overdreven veel douchegel op de huid gewreven wordt. Brrrrr verschrikkelijk! Niemand gebruikt zoveel douchegel ![]()