Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Irritante reclames waardoor je een baksteen door de buis wil slingeren

Herfstappeltaart schreef op 23-02-2025 om 07:34:

Deze reclame irriteerde me voornamelijk omdat hij niet klopt: Valess is vega. Dat is niet zo. Het wordt gemaakt van melkeiwitten en in één soort zit ook nog kaas. Vega is in mijn beleving volledig plantaardig.

Vega is de afkorting voor vegetarisch (zonder vlees). Vegan is volledig plantaardig.

Schoondochter schreef op 23-02-2025 om 07:40:

[..]

Vega is de afkorting voor vegetarisch (zonder vlees). Vegan is volledig plantaardig.

Oooow ja! Excuus, te snel een conclusie getrokken door mij. Al die afkortingen ook

ik irriteer me nog steeds aan dat kind van de praxis reclame. 

Ik irriteer me aan dat kind van die vakantiereclame: ik heb er zo'n zininin. Sjemig, dat is allang niet meer grappig. 

Strijkstok schreef op 23-02-2025 om 08:47:

Ik irriteer me aan dat kind van die vakantiereclame: ik heb er zo'n zininin. Sjemig, dat is allang niet meer grappig.

Ik ook! 

Niet meer grappig? Ik heb het helemaal nooit grappig gevonden. Vanaf het begin vond ik haar een super irritant klein vervelend mormeltje. En nu is er op de radio voortdurend de reclame te horen met eerst die inderdaad irritante : daar heb ik zinnin in. En dan als papa zegt: papa heeft al geboekt, waarmee hij haar al haar zinnin in heeft gegeven, roept ze op verontwaardigde toon: NU AL?! Is ze nu nog niet tevreden als ze haar zinnin heeft gekregen? Het is voor de kleine madam blijkbaar nooit goed. 

Reclame van Kruitvat, waarin de dochter aan moeder vraagt voor 10 euro en de andere zegt, ieder 10 euro.

Moest ik vroeger flikken, kon een dreun voor mijn harses krijgen. Ik kreeg 25 cent zakgeld en daar moest ik het mee doen

Naminokurashi schreef op 02-03-2025 om 16:55:

Reclame van Kruitvat, waarin de dochter aan moeder vraagt voor 10 euro en de andere zegt, ieder 10 euro.

Moest ik vroeger flikken, kon een dreun voor mijn harses krijgen. Ik kreeg 25 cent zakgeld en daar moest ik het mee doen

Ik kreeg 1 gulden. En dan had ik echt nog mazzel.

Het kind wordt ook een beetje te oud om nog kindertaal te spreken.

Een oudere dame zit op haar knieen in de tuin onkruid te wieden. Even later zit ze in de zojuist geinstalleerde traplift.  Waarom een traplift als je op je knieen in de tuin kunt werken? 

amarna schreef op 02-03-2025 om 17:21:

Een oudere dame zit op haar knieen in de tuin onkruid te wieden. Even later zit ze in de zojuist geinstalleerde traplift. Waarom een traplift als je op je knieen in de tuin kunt werken?

Ze heeft een traplift nodig omdat haar knieen kapot zijn van al dat tuinieren.

Reclame maakt wel dat je vaker opstaat om bijvoorbeeld de wc met een extra bezoek te vereren, of om het aanrecht schoon te vegen terwijl je een vers geurend bakje koffie zet, etc.

Naminokurashi schreef op 02-03-2025 om 16:55:

En bovendien zou oppassen binnen de familie vanzelfsprekend en gratis moeten zijn. Alleen bij een andere familie zou oppassen geld op moeten leveren. 

amarna schreef op 02-03-2025 om 17:21:

Een oudere dame zit op haar knieen in de tuin onkruid te wieden. Even later zit ze in de zojuist geinstalleerde traplift. Waarom een traplift als je op je knieen in de tuin kunt werken?

Hahahahaha ja, die vind ik ook erg onwaarschijnlijk!

rionyriony schreef op 02-03-2025 om 17:49:

Reclame maakt wel dat je vaker opstaat om bijvoorbeeld de wc met een extra bezoek te vereren, of om het aanrecht schoon te vegen terwijl je een vers geurend bakje koffie zet, etc.

Ik zap zoveel mogelijk door 😉. Wij kijken bijna alles opgenomen en als ik moet plassen/koffie zetten stop ik 'm even.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.