Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Irritante reclames waardoor je een baksteen door de buis wil slingeren

oudmaarnognietkoud schreef op 24-04-2026 om 09:59:

[..]

Huh? Waarom dan?

Laatst vroeg iemand op een ander forum hoe vaak hij nieuw beddengoed moest kopen. Hij had namelijk gelezen dat je dat iedere vier jaar moet vervangen. De antwoorden waren nogal eensluidend: als de oude versleten zijn of vlekken in zitten.

De fabrikanten verzinnen de gekste dingen om ons maar aan het consumeren te houden.

Ik heb dekbed hoezen die al 40 jaar pud zijn . Zolang  ze nog prima zijn  gooi  ik ze niet weg.

[..]

Huh? Waarom dan?

Laatst vroeg iemand op een ander forum hoe vaak hij nieuw beddengoed moest kopen. Hij had namelijk gelezen dat je dat iedere vier jaar moet vervangen. De antwoorden waren nogal eensluidend: als de oude versleten zijn of vlekken in zitten.

De fabrikanten verzinnen de gekste dingen om ons maar aan het consumeren te houden.

Inderdaad! Daar erger me enorm aan. Ze creeren zelf behoeftes door op ons schuldgevoel te speculeren.  Stinkt mijn binnen gedroogde was? Is mijn aanrecht wel bacterievrij zonder doekje A ? Stinkt mijn was zonder wasparfum? Doe ik mijn kinderen tekort zonder ontbijtprodukt X?  Is mijn kat minder vitaal als ik hem niet produkt Y voer? 

[..]

Huh? Waarom dan?

Nou die wasrekjes gaan dus heel snel kapot, en moet je dus vaak vervangen maar als je Leifheit koopt, ben je voor de rest van je leven klaar. Volgens de meneer van Leifheit dus, 

Maar dat is ook het doel van reclame. Jou het idee geven dat je zonder het product niet compleet bent en met het product pas echt gelukkig wordt. Wie ooit naar een Tupperwareparty is geweest begrijpt precies wat ik bedoel  

Thora schreef op 24-04-2026 om 12:39:

Maar dat is ook het doel van reclame. Jou het idee geven dat je zonder het product niet compleet bent en met het product pas echt gelukkig wordt. Wie ooit naar een Tupperwareparty is geweest begrijpt precies wat ik bedoel

Ik ben gelukkig niet gevoelig voor die "verleiding", maar anderen wel. Ook mensen met een kleiner budget.   Een goed voorbeeld van die misleiding vind ik zo'n peperduur vitamineabonnement, bijv. Vitaepro.   Eigen merk Kruidvat is net zo goed en is 10x zo goedkoop.

Het is al sinds jaar en dag op de 2e zondag in mei maar volgens ICI Paris: "komt moederdag toch altijd weer eerder dan je denkt".

O, is het naar april verplaatst dan?

Kiiroitori schreef op 24-04-2026 om 15:51:

Het is al sinds jaar en dag op de 2e zondag in mei maar volgens ICI Paris: "komt moederdag toch altijd weer eerder dan je denkt".

O, is het naar april verplaatst dan?

Van mij mag heel moederdag de prullenbak in

Verisure: mevrouw ik zie iemand met een zaklantaarn in uw huis rondlopen. Maar geen paniek hoor, de politie is gewaarschuwd (wanneer die er is, is maar afwachten)

Monus schreef op 22-04-2026 om 18:26:

[..]

Ja, en dan noemt ze zichzelf opeens Stephanie in plaats van Steffi. Dat slaat nergens op. Heeft ze haar hele professionele leven niet haar echte naam gebruikt, of vond ze haar nieuwe personage iets interessanter klinken? En acteren kan ze niet. André Agassi houdt wijselijk zijn mond bij de Silvercrest reclames.

Op een gegeven moment tijdens haar sportieve carrière heeft ze haar naam veranderd naar de wat minder kinderlijke naam Stefanie; haar officiële naam. In het begin corrigeerde ze de mensen telkens toen die haar Steffi bleven noemen maar tenslotte gaf ze het op. 

Misschien heeft dat te maken met de relatie met haar vader, waar ze onafhankelijk van wilde worden. Hij was haar trainer. Ze had veel gemeen met Agassi. 

amarna schreef op 24-04-2026 om 12:48:

[..]

Ik ben gelukkig niet gevoelig voor die "verleiding", maar anderen wel. Ook mensen met een kleiner budget. Een goed voorbeeld van die misleiding vind ik zo'n peperduur vitamineabonnement, bijv. Vitaepro. Eigen merk Kruidvat is net zo goed en is 10x zo goedkoop.

Inderdaad! Wat een flauwekul is die reclame. Ik erger me ook dood aan die mensen die het aanprijzen.

rionyriony schreef op 24-04-2026 om 18:28:

[..]

Op een gegeven moment tijdens haar sportieve carrière heeft ze haar naam veranderd naar de wat minder kinderlijke naam Stefanie; haar officiële naam. In het begin corrigeerde ze de mensen telkens toen die haar Steffi bleven noemen maar tenslotte gaf ze het op.

Misschien heeft dat te maken met de relatie met haar vader, waar ze onafhankelijk van wilde worden. Hij was haar trainer. Ze had veel gemeen met Agassi.

Aha, juist! Dat wist ik helemaal niet. Bedankt voor je antwoord. Nu begrijp ik tenminste de naamsverandering die eigenlijk de juiste naam is.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.