Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Irritante reclames waardoor je een baksteen door de buis wil slingeren

Bailey26 schreef op 28-10-2025 om 17:39:

Ik denk zeker dat de actie van Kruidvat kan helpen. Net zo als weggeefkasten, kerken, en kleine particuliere initiatieven. 

Ik geloof wel dat weggeefkasten en kleine initiatieven kunnen helpen. Maar ik geloof niet in zo'n Kruidvat-actie. Dat gaat dan om merkproducten zoals Biodermal en Deoleen. Voor dat geld kunnen ze een stuk meer huismerkproducten weggeven. 

Het is natuurlijk een promotie in samenwerking met die fabrikanten, en als je die dingen toch al koopt is het leuk meegenomen. Maar voor de armoede kun je beter een aantal huismerkproducten kopen en in de weggeefkast zetten. 

Overigens vind ik het vrij irritant dat het dan in campagnes apart over "menstruatiearmoede" of "verzorgingsarmoede" gaat. Armoede is armoede. Als je moet kiezen tussen shampoo en afwasmiddel, is het dan huishoudarmoede of verzorgingsarmoede? 

Fleurtje_5 schreef op 29-10-2025 om 12:35:

[..]

Maar in een zangkoor is samenzang wel belangrijk, anders ben je geen koorlid maar een solist.

Daar heb je helemaal gelijk in. Maar soms is het gewoon zo lekker om even flink uit te halen.

Nu net op de radio (over armoe gesproken). Stichting Kinderhulp. Een kind zit slome eentonige stem (waarom dat altijd zo moet is mij al een raadsel) te vertellen dat er geen geld was voor een bril maar dat hij nu dankzij de stichting een bril heeft gekregen en alles weer goed kan zien. Helemaal fijn en prima natuurlijk.

Echter direct daarachteraan een reclame voor een ooglaserkliniek.......
Aangezien laseren behoorlijk prijzig is en niet wordt vergoed ofzo vond ik het niet zo gepast deze reclame direct achter dat arme kind uit te zenden. Dat niemand daarop let snap ik niet.

Een paar jaar geleden was er een irritante reclame van Remia met de irritante Kim Feenstra. Er zit geeneens suiker in! Ook het woord geeneens is verschrikkelijk irritant op taalkundig gebied. En nu is ze er weer, met weer dat afschuwelijke woord geeneens. En als klap op de vuurpijl staat ook Gerard Joling weer in een glitterpak te gillen. Irritatie in topvorm op alle fronten. 

Monus schreef op 30-10-2025 om 20:57:

Een paar jaar geleden was er een irritante reclame van Remia met de irritante Kim Feenstra. Er zit geeneens suiker in! Ook het woord geeneens is verschrikkelijk irritant op taalkundig gebied. En nu is ze er weer, met weer dat afschuwelijke woord geeneens. En als klap op de vuurpijl staat ook Gerard Joling weer in een glitterpak te gillen. Irritatie in topvorm op alle fronten.

Oh vreselijk.. ik heb hem gelukkig nog niet gezien en dat hoop ik ook zo te houden 

Reclame van de Lidl
Nu al reclame van All you need is love

Ik vind de reclame van Amazon met de sleeënde oma's leuk.

Meesje schreef op 04-11-2025 om 20:53:

Ja, ik ook!

Dieis echt leuk, zal ik ook nog gaan doen,op mijn oude dag.

Ja ik ook!

En die van bol.com ook.

Monus schreef op 30-10-2025 om 20:57:

Ik denk dat de boodschap is: zelfs modellen eten saus: een model is ook maar een gewoon mens die lekkere saus wil eten (en geeneens zegt en hecht aan saus zonder suiker). 

Ik vind het wel een goede tijd om aandacht te vestigen op saus, met het kerstdiner in het verschiet. De ene smaakt significant beter dan de andere.

In mayonaise zit sowieso nauwelijks suiker, dus op zich is dat niet zo bijzonder. 
Ik vind die remia reclame wel leuk beginnen. En vind de kleding leuk om te zien. Maar je ziet een soort tijdlijn die begint met ambachtsmensen, ontwikkelt naar sjieke feestjes en dan eindigt bij smakeloze schreeuwmuziek en een nogal onnozel overkomende krom Nederlands sprekende vrouw  die het bijzonder lijkt te vinden dat een saus die van nature geen/nauwelijks suiker bevat nu ook geen suiker bevat. Doet me denken aan die plaatjes waar je de evolutie ziet van een aap tot een lopend mens en dan omlaag naar iemand die krom achter een scherm zit; eerst ging de ontwikkeling vooruit, maar helaas gaan we nu achteruit.

het spotje van kwf. Daarin hoor je een liedje, maar ik versta haar niet goed. Dat irriteert me. Ik vind de manier van zingen ook irritant, met een soort snik of heesheid. 
Gaat me dus niet om het spotje an sich maar echt om dat liedje. 

Oh de groente en fruitreclame van Lidl vind ik niet om te harden. 

rionyriony schreef op 08-11-2025 om 17:43:

Oh de groente en fruitreclame van Lidl vind ik niet om te harden.

Is me niet bij gebleven hoe deze ging. Maar volgens mij was het inderdaad helemaal niets 😂

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.