Media en cultuur
WandaVision
23-07-2021 om 01:13
Irritante reclames waardoor je een baksteen door de buis wil slingeren
Ik ben vandaag aartslui en zit iets teveel tv te kijken. En nu is er een nieuwe reclame van Apple waar zo'n irritant muziekje onder zit. UUUURGH
Verder vind ik de huidige Hello Fresh heel shitty want de stem in die reclame klinkt heel schel en hard.
En die van Oral B dat de tandarts naar huis rijdt om haar tanden te poetsen vind ik ook echt compleet niet te snappen.
Van welke reclames krijgen jullie acute jeuk, moordneigingen of raak je lichtelijk geirriteerd?
Broodjebrie
23-07-2025 om 22:02
amarna schreef op 23-07-2025 om 21:17:
Van een of andere deo.
Man staat onder de douche. Douche kapot en man gaat bij oude buurvrouw verder douchen. Als hij uit de douche stapt staat oude buurvrouw in rode lingerie met zweepje op hem te wachten.
Smakeloos!!!
Axe zeker.. die hebben altijd van die aparte reclames.
Fleurtje_5
24-07-2025 om 14:01
Die twee jonge mannen die discussiëren bij het inruimen van de vaatwasser. Als de schaal zonder voor spoelen toch schoon uit de vaatwasser zou komen, dan zou de ander naakt over straat gaan.
MartinJ
24-07-2025 om 19:01
Fleurtje_5 schreef op 24-07-2025 om 14:01:
Die twee jonge mannen die discussiëren bij het inruimen van de vaatwasser. Als de schaal zonder voor spoelen toch schoon uit de vaatwasser zou komen, dan zou de ander naakt over straat gaan.
Helemaal mee eens. Ik vind die discussie sowieso nergens op slaan. Voorspoelen doe je volgens mij niet omdat de vaat anders niet schoon zou worden, maar om te voorkomen dat je om de haverklap het filter van de vaatwasser uit moet baggeren.
Monus
27-07-2025 om 17:46
De nieuwe reclame voor Lipton Icetea door rapper Ice-T is te irritant voor woorden. Rappers hebben al een reputatie van agressief gedrag, dus het is behoorlijk stereotiep. En wat doet de stereotiepe rapper ?Hij gaat iemand op een terrasje agressief uitkafferen omdat deze man geen echte Lipton Icetea drinkt. Moet deze man dat niet helemaal zelf weten?
Grindelwald
28-07-2025 om 08:25
De nieuwe reclame van Specsavers. Duurt veel te lang. En die vent schud steeds irritant met zijn hoofd.
Naminokurashi
29-07-2025 om 17:38
Die ellenlange reclame van Stichting Dierenlot is ook weer van stal gehaald
Thora
30-07-2025 om 12:32
Net weer op de radio NL Ziet. Je zit zeker weer je favoriete serie te kaikhan???
MartinJ
31-07-2025 om 12:21
Monus schreef op 27-07-2025 om 17:46:
De nieuwe reclame voor Lipton Icetea door rapper Ice-T is te irritant voor woorden. Rappers hebben al een reputatie van agressief gedrag, dus het is behoorlijk stereotiep. En wat doet de stereotiepe rapper ?Hij gaat iemand op een terrasje agressief uitkafferen omdat deze man geen echte Lipton Icetea drinkt. Moet deze man dat niet helemaal zelf weten?
Niet alleen heel irritant maar naar mijn mening ook heel erg dom vanuit marketing perspectief. ICE is de federale dienst in de VS die willekeurig burgers oppikt die eruit zien als illegale immigranten en ze naar een soort van concentratiekampen brengt zoals 'Alligator Alcatraz'. Associeer je merk vooral met ICE en de VS.
Meesje
31-07-2025 om 12:40
MartinJ schreef op 31-07-2025 om 12:21:
[..]
Niet alleen heel irritant maar naar mijn mening ook heel erg dom vanuit marketing perspectief. ICE is de federale dienst in de VS die willekeurig burgers oppikt die eruit zien als illegale immigranten en ze naar een soort van concentratiekampen brengt zoals 'Alligator Alcatraz'. Associeer je merk vooral met ICE en de VS.
Ze associëren hun merk (Lipton) niet met ICE. Het gaat over icetea, het Engelse woord voor ijsthee. Mensen zeggen al sinds jaar en dag icetea tegen ijsthee, dat heeft niks met federale diensten te maken hoor.
MartinJ
31-07-2025 om 17:27
Meesje schreef op 31-07-2025 om 12:40:
[..]
Ze associëren hun merk (Lipton) niet met ICE. Het gaat over icetea, het Engelse woord voor ijsthee. Mensen zeggen al sinds jaar en dag icetea tegen ijsthee, dat heeft niks met federale diensten te maken hoor.
Ja dat snap ik allemaal ook wel. Wat ik alleen wou zeggen is dat de letters ICE een negatieve associatie hebben en dan wil je die niet benadrukken door iemand met die letters in de naam (rapper ICE-T) te laten figureren in je commercial, die ook nog eens uit het land komt waar ICE op dit moment een heel groot probleem is.
Monus
01-08-2025 om 17:36
Na zoveel spotjes van Wakker Dier begin ik er een beetje genoeg van te krijgen. Ze doen wel goed werk om mensen ervan bewust te maken dat er veel dierenleed is, ook hier, maar het komt zo vaak voorbij met altijd weer dat vingertje dat zoiets niet mag, dat ik vaak denk: o, daar heb je ze weer.
Elmo1972
01-08-2025 om 20:04
Het lijkt wel of die spotjes van Trivago nu extra vaak voorbij komen.
Gek wordt ik ervan..
MartinJ
02-08-2025 om 10:02
Elmo1972 schreef op 01-08-2025 om 20:04:
Het lijkt wel of die spotjes van Trivago nu extra vaak voorbij komen.
Gek wordt ik ervan..
Dat is nou precies wat TV reclame zo irritant maakt. Je ziet telkens dezelfde reclames voorbij komen. Op dit moment dus bijvoorbeeld die van Trivago, die van Pampers met de baby's die een nieuwe manier hebben uitgevonden om luiers te testen en die KPN reclame met die man die telkens van die beestjes in het zand fotografeert met zijn nieuwe iPhone, om er maar een paar te noemen. Om dezelfde reden kan ik die laatste ook niet meer zien. Eén keer is misschien leuk maar na een paar keer is het stront vervelend. KPN heeft kennelijk toch geld teveel want hoe vaak zag je niet die reclames met die kat die een feestje viert of die kat op de robot stofzuiger. Toen dacht ik steeds, daar is die kat weer.
Poison
02-08-2025 om 10:20
MartinJ schreef op 31-07-2025 om 17:27:
[..]
Ja dat snap ik allemaal ook wel. Wat ik alleen wou zeggen is dat de letters ICE een negatieve associatie hebben en dan wil je die niet benadrukken door iemand met die letters in de naam (rapper ICE-T) te laten figureren in je commercial, die ook nog eens uit het land komt waar ICE op dit moment een heel groot probleem is.
Ice is gewoon een woord he, voor ijs. Ik vind dit wel heel ver gezocht hoor.
April2021
02-08-2025 om 19:24
Poison schreef op 02-08-2025 om 10:20:
[..]
Ice is gewoon een woord he, voor ijs. Ik vind dit wel heel ver gezocht hoor.
Ik ook.