Media en cultuur
WandaVision
23-07-2021 om 01:13
Irritante reclames waardoor je een baksteen door de buis wil slingeren
Ik ben vandaag aartslui en zit iets teveel tv te kijken. En nu is er een nieuwe reclame van Apple waar zo'n irritant muziekje onder zit. UUUURGH
Verder vind ik de huidige Hello Fresh heel shitty want de stem in die reclame klinkt heel schel en hard.
En die van Oral B dat de tandarts naar huis rijdt om haar tanden te poetsen vind ik ook echt compleet niet te snappen.
Van welke reclames krijgen jullie acute jeuk, moordneigingen of raak je lichtelijk geirriteerd?
MRI
24-06-2025 om 16:22
Meesje schreef op 24-06-2025 om 14:46:
[..]
haha ja, vind ik ook heel irritant. Maar zouden mannen dit aantrekkelijk vinden? Andersom denk ik niet dat er vrouwen zijn die een man die zich gedraagt als een overmaatse kleuter sexy vindt...
Ja het lijkt mij gemaakt door een soort oudbakken reclamebureautje gerund door een man die ooit reclames maakte die toen nog konden. En ik denk ook: de doelgroep van yogurt met chocaladebolletjes is toch niet belegen mannen die geilen op kinderlijke spelende vrouwtjes? Je zou die doelgroep meer definieren als huismoeders/vaders die lekkere gezonde toetjes voor hun kroost en elkaar willen. Lijkt mij hoor.
Edit: ik heb het ff gegoogled maar de reclames worden gemaakt door MUller Nederland het moederbedrijf van Almhof. Niet extern door een reclamebureau dus. Misschien zegt dat wat. Een belegen directie misschien? Die meiden schijnen een zangduo te zijn. Ben benieuwd hoe lang ze doorgaan met hun ´kijk mij eens een dom blondje zijn'- act. Kan me ook voorstellen dat het dan weer onwijs slimme meiden zijn die weten met welk kunstje ze geld kunnen vangen.
Thora
24-06-2025 om 16:40
Voorlopig wordt er wel druk gepraat nu over die reclame. Dan werkt het dus wel 
MRI
24-06-2025 om 16:56
Thora schreef op 24-06-2025 om 16:40:
Voorlopig wordt er wel druk gepraat nu over die reclame. Dan werkt het dus wel
maar voor mij is het een reden om nooit het product te kopen, dus zo erg werkt het nou ook weer niet
amarna
26-06-2025 om 20:15
Nikki1973 schreef op 24-06-2025 om 12:54:
[..]
ik ben vooral jaloers op dat fantastische huis aan zee...
Maar dat is off topic.
Er is een reclame met pratende honden die ik erg stom vind. Volgens mij ANWB...
Die reclame met die honden vind ik schattig!
Die zenuwachtige die aan de ander vraagt of hij goed verzekerd is en een wandelkaart heeft
amarna
26-06-2025 om 20:19
MRI schreef op 24-06-2025 om 12:19:
Die reclames van Almhof: volwassen vrouwen verkleden als zevenjarigen met vlechtjes en laten praten als kleuters: grmble!
https://www.youtube.com/watch?v=A5e_yLdP4uA
En het voelt ook een soort seksistisch, je ziet niet snel een volwassen vent verkleed als zevenjarige (korte broek oid) die praat als een kleuter. Ik vind het gewoon soort van viezig.
Almhof = boerderij op bergweide in Beieren of Oostenrijk, waar nog steeds dirndls worden gedragen bij speciale gelegenheden. Er is ook een sterspotje van dat merk yoghurt met een kerel in Lederhosen.
Monus
26-06-2025 om 21:19
amarna schreef op 26-06-2025 om 20:15:
[..]
Die reclame met die honden vind ik schattig!
Die zenuwachtige die aan de ander vraagt of hij goed verzekerd is en een wandelkaart heeft
![]()
Ja, vooral dat bibberende zenuwpeesje. Er zijn echt van die nerveuze schichtige kleine hondjes. Daardoor lijkt het net echt.
Monus
01-07-2025 om 16:40
Met die reclame voor de elektrische tandenborstel van Oral B heb ik het helemaal gehad. Waarom moet die vrouw aan het eind van de reclame een ellenlange tong uitsteken om daarmee haar eigen tanden af te likken? De tong van Gene Simmons van de rockgroep Kiss is er een kleintje bij!
MartinJ
04-07-2025 om 10:19
Die reclame van Sire met de man die in zijn bureaustoel wordt weggedragen door begrafenisondernemers is echt walgelijk. Zo erg maken ze het zelfs bij de Hornbach reclames nog niet.
Broodjebrie
04-07-2025 om 14:28
MartinJ schreef op 04-07-2025 om 10:19:
Die reclame van Sire met de man die in zijn bureaustoel wordt weggedragen door begrafenisondernemers is echt walgelijk. Zo erg maken ze het zelfs bij de Hornbach reclames nog niet.
Nou die van hornbach steken er met kop en schouders bovenuit hoor...
Die van sire is inderdaad wel wat ongemakkelijk vind ik, maar die van hornbach wil ik echt niet zien.
Schoondochter
04-07-2025 om 14:44
er is er nu een over hoe je je plastic afval moet weggooien waarin mensen verpakking aflikken. Die vind ik vies.
Monus
04-07-2025 om 14:55
Schoondochter schreef op 04-07-2025 om 14:44:
er is er nu een over hoe je je plastic afval moet weggooien waarin mensen verpakking aflikken. Die vind ik vies.
En dan dat gedrein wat te horen is: ALS HET MAAR LEEG GAAT!!! Dat is de druppel die de irritatie emmer laat overlopen.
Fleurtje_5
04-07-2025 om 15:37
Fleurtje_5 schreef op 21-06-2025 om 20:05:
Als het maar leeg gaat...als het maar leeg gaat...als het maar leeg gaat
Zo irritant
Precies, dit.
Thora
04-07-2025 om 15:50
Fleurtje_5 schreef op 04-07-2025 om 13:21:
Alle reclames van Strato vind ik irritant. Vooral deze:
https://youtu.be/0SIZbjRVJDs?si=SNVakk5B_k_y9msP
Deze is verschrikkelijk. Die je vroeger had met die man als wereldbol verkleed was veel leuker. Zoals ie steeds nadat hij iets had gezegd nadrukkelijk in de camera keek.