Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Irritante reclames waardoor je een baksteen door de buis wil slingeren

majorette2005 schreef op 29-04-2025 om 08:08:

Wat een geneuzel over die folder, wat moeder en vaderdag betreft het is niet verplicht eraan mee te doen hè.

Daar gaat het me niet om.  Maar de commercie van de laatste 10 jaar staat me tegen.  Moederdag, vaderdag, babyshower, bridalshower, Sinterklaas zowel als kerst vieren, vrijgezellenfeestjes met reisjes naar Spanje. Je huis (en tuin)  van onder tot boven versierd met kerst en ook met pasen.  En als je niet meedoet ben je "ongezellig". Ik doe niet altijd mee, dus ben ik heel ongezellig.

Broodjebrie schreef op 29-04-2025 om 07:49:

[..]

Dit. Commercieel gedoe wat elk jaar erger wordt.

Ik vind dit dan nog niet zo erg als Valentijnsdag wat totaal uit zijn verband gerukt wordt ten behoeve van de commercie. Die discussie is al geweest maar ik moest het toch even kwijt. 

Schemerlampje schreef op 28-04-2025 om 23:19:

[..]

Inderdaad, voor vaderdag is er vast reclame voor zo’n Axe cadeauverpakking en dergelijke.

En die  Axe stinkt ook nog .

amarna schreef op 29-04-2025 om 08:26:

[..]

Daar gaat het me niet om. Maar de commercie van de laatste 10 jaar staat me tegen. Moederdag, vaderdag, babyshower, bridalshower, Sinterklaas zowel als kerst vieren, vrijgezellenfeestjes met reisjes naar Spanje. Je huis (en tuin) van onder tot boven versierd met kerst en ook met pasen. En als je niet meedoet ben je "ongezellig". Ik doe niet altijd mee, dus ben ik heel ongezellig.

Precies dit.

Herfstappeltaart schreef op 29-04-2025 om 07:28:

Ik zou blij worden als die hele moederdagonzin werd afgeschaft.

Ik heb allang zelf besloten om het af te schaffen. Vroeger vond ik die zelfgemaakte knutseltjes van de kinderen wel schattig maar die kinderen zijn al hoog en breed volwassen. 

Je móet er niet aan meedoen. 

De laatste jaren komen zoon en vriendin bij mij het Songfestival kijken en blijven slapen. De zondag daarna is het moederdag en ik zie dat als een heel leuk moederdagcadeau. 

Thora schreef op 29-04-2025 om 13:05:

De laatste jaren komen zoon en vriendin bij mij het Songfestival kijken en blijven slapen. De zondag daarna is het moederdag en ik zie dat als een heel leuk moederdagcadeau.

Sowieso samen iets doen of kijken is leuker dan weer een plant voor op het balkon krijgen. Of weer een flesje parfum. Veel plezier alvast. 

oudmaarnognietkoud schreef op 29-04-2025 om 12:18:

[..]

Ik heb allang zelf besloten om het af te schaffen. Vroeger vond ik die zelfgemaakte knutseltjes van de kinderen wel schattig maar die kinderen zijn al hoog en breed volwassen.

Je móet er niet aan meedoen.

Nee maar als ze voor mij met een bloemetje aan komen zetten vind ik het ook zo ondankbaar om te zeggen dat ik het onzin vind.

Herfstappeltaart schreef op 29-04-2025 om 15:24:

[..]

Nee maar als ze voor mij met een bloemetje aan komen zetten vind ik het ook zo ondankbaar om te zeggen dat ik het onzin vind.

Dat hoeft nou ook weer niet. Dan zeg je beleefd "dat hadden jullie nou niet hoeven doen". 

Het is ook weer geen wereldprobleem 

Die van Dove. Weet je dat als je je scheert, het één derde huid is dat je weghaalt???

Thora schreef op 29-04-2025 om 20:53:

Die van Dove. Weet je dat als je je scheert, het één derde huid is dat je weghaalt???

Die vind ik ook irritant.. en onzin... Ok scheren beschadigd de huid enigzinds (wat die zelf oplost, het is het grootste orgaan) maar dit is wel een beetje overdreven..

Dat promo filmpje van Play that song again op RTL 4. Kan het gekrijs van Trijntje Oosterhuis niet meer aanhoren. Werkelijk wat een gebler.

MissHolmes schreef op 29-04-2025 om 22:25:

[..]

Die vind ik ook irritant.. en onzin... Ok scheren beschadigd de huid enigzinds (wat die zelf oplost, het is het grootste orgaan) maar dit is wel een beetje overdreven..

Dit is meer dan een beetje overdreven. Anders zouden er onvoorstelbaar veel mensen met pijnlijke wonden rondlopen, enkel en alleen door zich te scheren. Maak dat de kat wijs!

Thora schreef op 29-04-2025 om 13:05:

Dat gaat dit jaar dan niet lukken, Songfestival is een week later dan moederdag. 

Moederdag doen wij overigens ook niet aan. Ik ben altijd op of rond moederdag jarig en hoef echt geen dubbele cadeautjes. Mijn eigen moeder geef ik dan wel weer iets. Die waardeert dit erg.

ik weet niet of het hier mag, maar ik heb ook een positieve reclame, althans wat ik leuk vind. Die van belsimpel, een man in een snackbar die een patatje met wil.....en dan die hyper reactie van die vrouw achter de counter, met haar "chicken takkie takkie" 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.