Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Irritante reclames waardoor je een baksteen door de buis wil slingeren

joky schreef op 27-04-2025 om 18:20:

[..]

Erger kan het niet wie deze nog kan overtreffen???

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

Nee erger kan niet.

Was hier al genoemd geloof ik maar ik zie net ook een reclame van Domino's voorbij komen, over cravings. Best smerig...ย 

Je zou denken dat dit het geluid is van avontuur. Maar nee, dit is de soundtrack van een spannende film. Dit is het geluid van avontuur. En wat horen we dan???? Het geronk van een auto waar de naam Adventure in zit. Misschien is het satirisch bedoeld maar de reclame stoort mij enorm.

Thora schreef op 28-04-2025 om 13:15:

Je zou denken dat dit het geluid is van avontuur. Maar nee, dit is de soundtrack van een spannende film. Dit is het geluid van avontuur. En wat horen we dan???? Het geronk van een auto waar de naam Adventure in zit. Misschien is het satirisch bedoeld maar de reclame stoort mij enorm.

Oh ja ook een vreselijke reclame

Niet een tv reclame , maar commotie over een folder reclame van Kruidvat .

Een moederdagtip in de nieuwste reclamefolder van
Kruidvat.
"Verras mama met de allermooiste cadeaus!", staat er groot op
de voorpagina.
Naast een geurtje, douchegel en sieraden adviseert de
drogisterij ook wasmiddel.
Stereotyperend, seksistisch en niet van deze
tijd, stellen vrouwenrechtenorganisaties tegenover RTL Nieuws.

Screenshot-2025-04-28-at-19-36-59-Kruidvat-adverteert-met-wasmiddel-als-cadeau-voor-Moederdag-Totaa.png

wild-flower schreef op 28-04-2025 om 19:37:

Niet een tv reclame , maar commotie over een folder reclame van Kruidvat .

Een moederdagtip in de nieuwste reclamefolder van
Kruidvat.
"Verras mama met de allermooiste cadeaus!", staat er groot op
de voorpagina.
Naast een geurtje, douchegel en sieraden adviseert de
drogisterij ook wasmiddel.
Stereotyperend, seksistisch en niet van deze
tijd, st
ellen vrouwenrechtenorganisaties tegenover RTL Nieuws.

Screenshot-2025-04-28-at-19-36-59-Kruidvat-adverteert-met-wasmiddel-als-cadeau-voor-Moederdag-Totaa.png

Was er een tijd dat vrouwen graag een megaverpakking witte reus voor moederdag kregen?ย 

Ik zou haast denken dat dit een vergissing is. Verkeerde artikel op de voorpagina. Dat ergens binnenin, bij de huishoudelijke artikelen een fles bodylotion oid staat.

ik denk dat mama wel enorm verrast zal zijn als ze met moederdag een fles wasmiddel krijgtย ๐Ÿ˜‚

Dit moet toch een foutje zijn? Er moest vast iets anders staan daar. Hoop ik toch.

Parfum en douchegel zijn toch net zo seksistisch eigenlijk? Ik (moeder, vrouw) zit daar helemaal niet op te wachten terwijl het beeld blijkbaar is dat vrouwen dat leuke cadeaus vinden.
Ik zou het wel komisch vinden als ze nu eens gereedschap voor moederdag promoten (zou je mij blij mee maken) en wasmiddel en waterkokers voor vaderdag.

Peaches schreef op 28-04-2025 om 21:24:

Parfum en douchegel zijn toch net zo seksistisch eigenlijk? Ik (moeder, vrouw) zit daar helemaal niet op te wachten terwijl het beeld blijkbaar is dat vrouwen dat leuke cadeaus vinden.
Ik zou het wel komisch vinden als ze nu eens gereedschap voor moederdag promoten (zou je mij blij mee maken) en wasmiddel en waterkokers voor vaderdag.

Het is op zich wel een drogisterij keten. Dus die verkopen sowieso meer douchegel en parfum dan gereedschap.ย 

Meesje schreef op 28-04-2025 om 21:41:

[..]

Het is op zich wel een drogisterij keten. Dus die verkopen sowieso meer douchegel en parfum dan gereedschap.

Nou goed, printers en kabeltjes voor moeders dan.

Meesje schreef op 28-04-2025 om 21:41:

[..]

Het is op zich wel een drogisterij keten. Dus die verkopen sowieso meer douchegel en parfum dan gereedschap.

Inderdaad, voor vaderdag is er vast reclame voor zoโ€™n Axe cadeauverpakking en dergelijke.

Ik zou blij worden als die hele moederdagonzin werd afgeschaft.

Herfstappeltaart schreef op 29-04-2025 om 07:28:

Dit. Commercieel gedoe wat elk jaar erger wordt.

Herfstappeltaart schreef op 29-04-2025 om 07:28:

Ik ook.ย  De juwelier- en parfumeriereclames vliegen weer over het internet.ย ย 

Wat een geneuzel over die folder,ย  wat moeder en vaderdag betreft het is niet verplicht eraan mee te doen hรจ.ย 

majorette2005 schreef op 29-04-2025 om 08:08:

Wat een geneuzel over die folder, wat moeder en vaderdag betreft het is niet verplicht eraan mee te doen hรจ.

Het gaat erom dat het heel erg wordt uitgemolken. Je kunt geen folder openslaan of het gaat over moederdag.

Net als tv reclames. Want je hebt maar 1 moeder blabla. Ik heb het contact met mijn moeder verbroken en dit soort dingen zijn wel triggers. Dus ik negeer het zoveel mogelijk maar dat gaat natuurlijk niet altijd.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.