Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Irritante reclames waardoor je een baksteen door de buis wil slingeren

Reclame voor werken in het onderwijs. Dat laatste kind, met haar 'nieuwsgierAg??'. Bahhh. Dan denk ik meteen: zeker door het lerarentekort niet geleerd hoe je 'nieuwsgierig' uitspreekt.

Peaches schreef op 05-02-2025 om 15:33:

Reclame voor werken in het onderwijs. Dat laatste kind, met haar 'nieuwsgierAg??'. Bahhh. Dan denk ik meteen: zeker door het lerarentekort niet geleerd hoe je 'nieuwsgierig' uitspreekt.

Sowieso reclames die door kinderen ingesproken worden. 

Thora schreef op 29-01-2025 om 15:52:

Hij is er weer hoor op de radio. You are my suuuuunnyyy day I wannndd you I need you.

Het quasi vals zingen in slecht Engels en het liedje bestaat niet eens. Tenenkrommend.

Ohh deze ja! Vreselijk.. Geen idee waar deze reclame over gaat trouwens. Ik probeer me zo veel mogelijk af te sluiten zodra ik dat gejank hoor 😅

Iets op de radio van "de energietransitie is onmogelijk, ja die is onmogelijk" en dan is de bedoeling dat je daarvan schrikt, en dan komt er iets achteraan van "zonder jou" omdat je iets moet doen. Het is dus niet effectief want ik weet nog steeds niet waar die reclame voor is.

Maar ik vind het vooral zo BLOEDVERZIEKEND ERGERLIJK, die grap/truc is al 100 jaar oud en verschrikkelijk oubollig. Sjemig wat ontzettend oubollig. In Suskes en Wiskes uit de jaren '50 deden ze dat al, door op het laatste plaatje van de strook iets vreselijks te zeggen en in de volgende strook werd de zin dan afgemaakt waardoor de betekenis veranderde. ( "Tante Sidonia is dood......" vervolgens "Tante Sidonia is doodeenvoudig even een prik halen in het ziekenhuis")

Ik weet dat ik overdrijf hoor, met de hoofdletters en dat ik me daar zo aan erger. Er zijn veel ergere reclames en toch ramt deze met een hamer op mijn irritatie-neuronen.

Ginevra schreef op 10-02-2025 om 12:01:

Iets op de radio van "de energietransitie is onmogelijk, ja die is onmogelijk" en dan is de bedoeling dat je daarvan schrikt, en dan komt er iets achteraan van "zonder jou" omdat je iets moet doen. Het is dus niet effectief want ik weet nog steeds niet waar die reclame voor is.

Maar ik vind het vooral zo BLOEDVERZIEKEND ERGERLIJK, die grap/truc is al 100 jaar oud en verschrikkelijk oubollig. Sjemig wat ontzettend oubollig. In Suskes en Wiskes uit de jaren '50 deden ze dat al, door op het laatste plaatje van de strook iets vreselijks te zeggen en in de volgende strook werd de zin dan afgemaakt waardoor de betekenis veranderde. ( "Tante Sidonia is dood......" vervolgens "Tante Sidonia is doodeenvoudig even een prik halen in het ziekenhuis")

Ik weet dat ik overdrijf hoor, met de hoofdletters en dat ik me daar zo aan erger. Er zijn veel ergere reclames en toch ramt deze met een hamer op mijn irritatie-neuronen.

Die is ook heel irritant. En je hoort dat die jongen dat lachend zegt. Diezelfde stem spreekt nog veel meer reclames in en allemaal lachend.

Die gezongen slogan 'Da's thuiskomen' die je drie keer achter elkaar hoort in de reclame van woonexpress of zoiets, vind ik mateloos irritant. Gezongen slogans zijn sowieso al mega irritant.

Ginevra schreef op 10-02-2025 om 12:01:

Ik denk er altijd gelijk achteraan : ja klopt. Is idd onmogelijk.  Wel in het tijdsbestek en op de wijze waarop ze het nu willen  in elk geval  . Vind hem mega irritant. 

Die reclame voor pre scan. Ten eerste vind ik het idioot dat zo'n bedrijf mag maken, als je naar alle mitsen en maren rondom zo'n scan kijkt en dan ook nog zo'n irritant muziekje. 

De reclame van Verisure

Aan de reclame van Sodastream

Aan de reclame van Amazon

Is dat jouw dochter die zo hard rent? Ja die stuiterbal is mijn dochter. Is jouw dochter hier ook? Ja dat is die andere stuiterbal. Zullen we koffie drinken?

Zoooooooooooooooooooo irritant.

Thora schreef op 21-02-2025 om 16:06:

Is dat jouw dochter die zo hard rent? Ja die stuiterbal is mijn dochter. Is jouw dochter hier ook? Ja dat is die andere stuiterbal. Zullen we koffie drinken?

Zoooooooooooooooooooo irritant.

Zeiden ze maar dat ze koffie gaan drinken. Nu zeggen ze koffietje doen. Dat verkleinen van woorden vind ik zo irritant. 

Kips vegapaté ........ zonder vlees.

Wat had ik dan anders moeten verwachten?

Deze reclame irriteerde me voornamelijk omdat hij niet klopt: Valess is vega. Dat is niet zo. Het wordt gemaakt van melkeiwitten en in één soort zit ook nog kaas. Vega is in mijn beleving volledig plantaardig.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.