Media en cultuur
Widajo
04-07-2025 om 21:57
Maar gebeurt dat wel eens dan, dat een huis niet verkocht wordt?
Belasting zal er zeker nog wel vanaf gaan, behalve van de praxis bon ![]()
Pooh-Bear
04-07-2025 om 21:59
Heel vroeger kregen ze hier ook de overwaarde ongeacht of je gewonnen had of niet. Voor zover ik me kan herinneren is het blok toen gestopt omdat de woningmarkt was ingestort en de meeste huizen ook niet verkocht waren. Het laatste seizoen voordat het weer begon was in 2011.
Pooh-Bear
04-07-2025 om 22:00
Overigens had mijn man al gelezen dat Victor en Naomi de hele waren schijnbaar stond het op hun social media
Liz_Liz
04-07-2025 om 22:09
Was echt een verschrikkelijk "het Blok" dit jaar. Pesten dat
geoorloofd wordt, schelden en schunnige woorden. Ik snap wel dat Marit
zo reageerde want dat doet "emotionele mishandeling met je want je wordt
hyperalert en getriggerd, dit ging even wel verder dan alleen 'vervelend'.
Dat laatste seksuele grensoverschrijdend gedrag "dat wordt neuken" moet dat nou?
- ordinair. En er kijken kinderen...
Widajo
04-07-2025 om 23:21
nou inderdaad! Ik zet meestal de ondertiteling erbij aan, en daar stond 'dat wordt vieren'.
Nou dat zei ze overduidelijk niet..
Neweve
05-07-2025 om 20:33
Ik vind het terechte winnaars, al denk dat de uitslag anders was geweest als.dr appartementen wel verkocht waren. Een makelaar/taxateur neemt afwerking meer mee dan een verliefde koper.
En ik miste ook het sommetje, dat lieten ze vorig jaar wel zien toch?
SuzyQFive
05-07-2025 om 20:44
Widajo schreef op 04-07-2025 om 21:45:
wat vinden jullie; terechte winnaars? Wat mij betreft wel, ik denk dat de zussen hadden kunnen winnen maar dat het werk wat niet af was teveel van de winst heeft afgesnoept.
Vond de finale niet heel leuk opgezet. In Australië worden de huizen via een soort veiling verkocht, veel spannender en win je sowieso de winst. Dacht ik,
Eens, Qua afwerking enz zeker en grotere kans dat het ook goed gedaan is. Ik vond het geen leuk stel en gunde het de meiden meer.
Die veiling hebben ze in een van de eerste seizoenen gedaan en dat beviel niet zo.
Maar ik vond het niet zo heel spannend gedaan nee.
Widajo
06-07-2025 om 16:18
Victor & Naomi en Heidi & Mark hebben zich redelijk aan het budget gehouden. De rest is er flink overheen gegaan.
En de makelaars gaan ervanuit dat ze onder de vraagprijs verkocht worden.
Oké, we zitten hier niet in de randstad maar huizen worden ook hier boven de vraagprijs verkocht
Neweve
06-07-2025 om 16:30
Widajo schreef op 06-07-2025 om 16:18:
Victor & Naomi en Heidi & Mark hebben zich redelijk aan het budget gehouden. De rest is er flink overheen gegaan.
En de makelaars gaan ervanuit dat ze onder de vraagprijs verkocht worden.
Oké, we zitten hier niet in de randstad maar huizen worden ook hier boven de vraagprijs verkocht
Hoe is het totaal uitgegeven berekend? De meiden hadden een start budget van 90.000 maar hebben onderweg ook nog 12000 gewonnen. Dan zouden ze er weinig overheen zijn gegaan.
Bijzonder de Anouk en Maurits er ook zoveel boven zaten. Zij leken in de afleveringen geen geldzorgen te hebben en er was bij hun niet zoveel rest werk. Wat wel het geval was bij Edith en Wilfred (en Faisal en Chris)
Pooh-Bear
06-07-2025 om 19:12
Neweve schreef op 06-07-2025 om 16:30:
[..]
Hoe is het totaal uitgegeven berekend? De meiden hadden een start budget van 90.000 maar hebben onderweg ook nog 12000 gewonnen. Dan zouden ze er weinig overheen zijn gegaan.
Bijzonder de Anouk en Maurits er ook zoveel boven zaten. Zij leken in de afleveringen geen geldzorgen te hebben en er was bij hun niet zoveel rest werk. Wat wel het geval was bij Edith en Wilfred (en Faisal en Chris)
Je kan helaas ook niet zien welk deel van het overgebleven bedrag komt door dat over het budget zijn gegaan en wel deel komt door wat de aannemer nog moest doen.
Vorig jaar lieten ze dat helemaal zien.
Widajo
11-07-2025 om 15:45
ik ben nu het blok Australië (2023, Net5) aan het kijken. Daar wordt ook heel wat geroddeld over elkaar hoor. En wat een fouten door de aannemers...
Vinden jullie het leuk om daarover hier verder te schrijven?
Widajo
03-08-2025 om 07:23
ik kan het artikel helaas niet lezen maar 1e stukje en de reacties zeggen genoeg; appartementen zijn nog niet verkocht en zelfs van Funda gehaald...
https://www.gelderlander.nl/land-van-cuijk/deze-appartementen-werden-op-tv-verbouwd-en-er-waren-genoeg-geinteresseerden-maar-zijn-nog-niet-verkocht~a55e9e49/
Neweve
03-08-2025 om 07:32
Widajo schreef op 03-08-2025 om 07:23:
ik kan het artikel helaas niet lezen maar 1e stukje en de reacties zeggen genoeg; appartementen zijn nog niet verkocht en zelfs van Funda gehaald...
https://www.gelderlander.nl/land-van-cuijk/deze-appartementen-werden-op-tv-verbouwd-en-er-waren-genoeg-geinteresseerden-maar-zijn-nog-niet-verkocht~a55e9e49/
Ze zijn blijkbaar nog niet af. De warmtepomp en de lift moeten bijvoorbeeld nog geïnstalleerd worden.
Verder staat er ook:
"De taxaties gingen bovendien uit van de staat op dat moment en alleen over onroerend goed, terwijl de appartementen gestoffeerd en gemeubileerd zijn. Dat nemen wij wel mee in de vraagprijs.”
Kortom ze hadden beter geen geld aan meubels kunnen besteden
Neweve
11-09-2025 om 20:12
Due-scimmie schreef op 05-07-2025 om 20:44:
Alle taxatiewaardes zijn lager dan de prijzen op Funda.
De appartementen staan weer te koop en die van Mark en Heidy is al onder bod.
Vraagprijs is wel lager (400.000 ipv 419.000), ben benieuwd waarvoor ze uiteindelijk verkocht worden. (En wie dan gewonnen zou hebben)
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.