Media en cultuur

Neweve
08-05-2025 om 11:38
Het blok 2025
Wie kijkt en praat er mee?
Vorige week is het blok gestart.
6 koppels verbouwen een huis in Grave.

Neweve
08-05-2025 om 11:43
Ik vind de koppels dit jaar leuk en divers.
Ook gaaf zo'n pand, ben benieuwd wat er van behouden blijft.
Ben benieuwd hoe ze 1op1 klussen en stylen. Dan komen de verschillen tussen de koppels beter tot uiting.
Ik kijk overigens de afleveringen achteraf (2 keer per week 2 a 3 ofzo) dan kan ik alle "straks in het blok" stukken doorspoelen.

Widajo
08-05-2025 om 13:03
ik kijk ook. Neem het op en kijk wanneer het mij uitkomt.
Het pand is hier in de buurt, zou er best een keer langs willen rijden want volgens mij zijn ze nog wel bezig.
Ik vind niet alle koppels leuk;
Heidy en Mark vind ik niet leuk. Vooral aan Mark erger ik me. Kan niet goed zeggen waarom..
Editie en Wilfred vind ik ook niks aan. Ik heb het idee dat er met Edith "iets" is. En ze draagt of geen helm of haar eigen helm, waarom?
De rest is wel oké

Pooh-Bear
08-05-2025 om 13:53
ik kijk ook. Vond het altijd al een leuk programma keek het vroeger ook voordat het een tijd gestopt was.
Het pand is inderdaad geweldig.

Neweve
08-05-2025 om 15:23
Widajo schreef op 08-05-2025 om 13:03:
ik kijk ook. Neem het op en kijk wanneer het mij uitkomt.
Het pand is hier in de buurt, zou er best een keer langs willen rijden want volgens mij zijn ze nog wel bezig.
Wij zijn over een maand in die regio op vakantie en ik was serieus aan het overwegen om een dagje te gluren.
Ze zijn in februari gestart, 12 weken ofzo aan het klussen dus ergens deze maand klaar gok ik.

Neweve
08-05-2025 om 15:31
Qua koppels vind ik de twee zussen onverwacht leuk. Doorpakkers maar ook een leuke stijl met het hergebruiken (denk ik).
Marc en Heidy vind ik inderdaad het minste. Marc waggelt als een kip zonder kop (rokent) rond, die zie je maar soms iets doen. Heidy doet me denken aan een manager waar ik veel mee heb samengewerkt, veel bombari en eisen stellen maar zelf minder aanpakken. Ik ben wel benieuwd hoe Marc is als hij niet met de groep hoeft samen te werken.

Due-scimmie
08-05-2025 om 23:28
Ik denk dat ze wel hard werken in hun eigen appartement omdat dan niemand anders het doet.
Nu vind ik ze vooral irritant.
Dat gezamenlijke appartement gaat ook gezeur verordenen.

Neweve
09-05-2025 om 21:26
Mammoet schreef op 09-05-2025 om 21:20:
Ben al bij afl 8… 🫣 Via kijk.nl kan je lekker wat doorkijken
Het is 1 aflevering per dag (doordeweeks) dus 10 is volgensmij vandaag.
Ik heb 8 net gekeken. Heb met verbazing zitten kijken hoe Mark op zijn verjaardag op de binnenkomst van zowel zijn familie als de mede-blokkers reageerde. Waarom die agressieve gebaren, zelfs tegen geliefden?
(Al vind ik die cijfer ballon wel kinderachtig/een stom pesterijtje)

Mammoet
09-05-2025 om 21:56
Neweve schreef op 09-05-2025 om 21:26:
[..]
Het is 1 aflevering per dag (doordeweeks) dus 10 is volgensmij vandaag.
Ik heb 8 net gekeken. Heb met verbazing zitten kijken hoe Mark op zijn verjaardag op de binnenkomst van zowel zijn familie als de mede-blokkers reageerde. Waarom die agressieve gebaren, zelfs tegen geliefden?
(Al vind ik die cijfer ballon wel kinderachtig/een stom pesterijtje)
Oh ja klopt ook, ik kwam er pas 2 dagen terug achter dat het al begonnen was. Vandaar mijn enthousiasme ☺️
Eens over Mark, wat een onvolwassen reacties. Moest wel lachen om die 4, even lekker stangen!

Widajo
12-05-2025 om 21:22
Ik heb net de aflevering van vrijdag gezien, met de ranking en de blikvangers. Ik gun het ze niet maar Marc en Heidy hadden wel meest passende blikvanger; het kunstwerk van de Graafse Brug, van een lokale kunstenaar. De brug zelf is ook een mooie blikvanger dus ik vond het wel passen.
De ruimte is niet groot en dan kiest Eva de grootste blikvanger; Een love seat...?

Neweve
14-05-2025 om 21:07
Ik vond de stoel wel heel leuk, maar met weinig ruimte is het wel lastig inbeelden hoe er meer dan 1 (of 2 verliefde) mens(en) in de woonkamer kan zitten. Ik vond de nr2 blikvanger, het wagentje ook erg matig.
Ik vind het leuk dat ze nu aan de slag zijn met hun eigen appartement. Heerlijk om iedereen te zien in zijn haar kracht en zwakte.
Victor (en Naomi) gaan echt als een speer. En als je mag laten bezorgen op basis van voorbereiding snap ik niet waarom iedereen de bakwagen zo graag wilt. Dat is toch weer 2-4 uur klussen minder. Bezorgkosten zijn bij de bouwmaat 75 euro, dat is 1 a 2 uur een externe klusser. Dus te overzien. Wel is de Bouwmaat dacht ik vooral toegankelijk voor zakelijke klanten. Dus weet niet of iedereen erbij kan.

Pooh-Bear
14-05-2025 om 22:54
ik had het idee dat die veel te zware bakwagen niet eens zo zwaar was. Lijkt dat er maar erg weinig in kan.
Ik vond het schilderij de leukste blikvanger.
Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt over die monumentale kamer zou niet echt eerlijk zijn als ze pas na een week mogen beginnen.
Vind het trouwens ook apart dat ze zelfs de kleur van de muren niet mogen bepalen. Hoe doen ze dat met de kopers? Gaan ze daar ook in de gaten houden of die het niet in een verkeerde kleur verven. Zo’n huis zou ik nooit kopen.

Neweve
15-05-2025 om 18:18
Pooh-Bear schreef op 14-05-2025 om 22:54:
ik had het idee dat die veel te zware bakwagen niet eens zo zwaar was. Lijkt dat er maar erg weinig in kan.
Ik vond het schilderij de leukste blikvanger.
Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt over die monumentale kamer zou niet echt eerlijk zijn als ze pas na een week mogen beginnen.
Vind het trouwens ook apart dat ze zelfs de kleur van de muren niet mogen bepalen. Hoe doen ze dat met de kopers? Gaan ze daar ook in de gaten houden of die het niet in een verkeerde kleur verven. Zo’n huis zou ik nooit kopen.
Even een opgezocht: met een basis B rijbewijs mag je 3500 kg, een bakwagen weegt rond de 2500 dan blijft er dus nog 1000 kilo over. 1 persoon, 100 kg, 900kg lading. Een gipsplaat (60*260) is 15kg dus daarvan zou je er 60 kunnen meenemen. Dat is grofweg 35 strekkende meters van 260 hoog. Een slaapkamer van 3*4 (waarschijnlijk is het kleiner) is 14 meter rondom. Ray zei al dat ze waarschijnlijk voor meer dan 1 kamer hadden gekocht dus dan zou het denk ik kunnen.
(Metal studs wegen ook niet niks maar er overheen gaan lijkt me inderdaad best een uitdaging. zeker gezien de nu geen cementzakken oid hadden).