Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Heel Holland Bakt 2024


Respect voor alle deelnemers hoor, ik kan zelf maar net de muffins van Dr Oetker bakken…knap wat ze neerzetten, ook al mislukt het bij sommigen wel helaas.

Ik vraag me alleen af wat ze met alle (goed gelukte) baksels doen? Ze zullen ze toch niet allemaal opeten of weggooien? Naar een goed doel of zo? Wie weet dit?

madee schreef op 29-01-2024 om 20:46:

Respect voor alle deelnemers hoor, ik kan zelf maar net de muffins van Dr Oetker bakken…knap wat ze neerzetten, ook al mislukt het bij sommigen wel helaas.

Ik vraag me alleen af wat ze met alle (goed gelukte) baksels doen? Ze zullen ze toch niet allemaal opeten of weggooien? Naar een goed doel of zo? Wie weet dit?

Ik las dat die opgegeten werden door iedereen die aan de opnames mee werkt en wat er nog overblijft mee naar huis gaat met de kandidaat.

Knutselkei schreef op 29-01-2024 om 21:01:

[..]

Ik las dat die opgegeten werden door iedereen die aan de opnames mee werkt en wat er nog overblijft mee naar huis gaat met de kandidaat.

Ah mooi, dan hebben ze er gelukkig nog wat aan

Ik heb net de aflevering terug gekeken. Het standaard diversiteitskandidaten lijstje was inderdaad weer present, dat viel mij ook gelijk op.

Wat sneu voor Peter dat alledrie zijn opdrachten finaal waren mislukt. Dus het was inderdaad logisch dat hij als eerste ging.

Leuk dat de financiers gingen maken, ik doe dat ook regelmatig, ze zijn super lekker en heel makkelijk te maken. Het is echter nooit in me opgekomen er een bouwwerk van te maken haha. Die wensput vond ik echt geweldig! 😍

Ik heb ook gekeken. En inderdaad de selectie lijkt toch ook echt op basis van een diverse deelnemersgroep: ongeveer evenveel mannen als vrouwen, oudere man en vrouw, jonge man en vrouw, liefst een man met een hoge opleiding (altijd een arts, advocaat oid present), een vrouw met hoofddoek, nog minstens één niet-wit, een lhbtenz, één kijk-mij-eens-lekker-gek-en-kleurrijk-zijn. 

Ik vind die Carla irritant.

Friezinnetje

Friezinnetje

04-02-2024 om 20:45 Topicstarter

Ik vond het allemaal mooie taarten. Geen halve misbaksels, netjes opgemaakt. Hier en daar de smaak niet goed. Maar we hebben wel veel slechtere taarten gezien

Friezinnetje

Friezinnetje

04-02-2024 om 20:53 Topicstarter

Bokkepootjes, oh die vind ik ook lekker. Nog nooit gemaakt. 

Ik vind een uur voor 25 bokkepoten wel aan de korte kant.

Grindelwald schreef op 04-02-2024 om 20:55:

Ik vind een uur voor 25 bokkepoten wel aan de korte kant.

Heb vorige week dinsdag de Bossche bollen gemaakt (volgens recept van Robert). 

Met flink doorwerken zou de tijd kunnen, maar het is een stuk makkelijker als je wat meer tijd maakt voor bevoordeeld het afkoelen. Ik was uiteindelijk 2 uur bezig, inclusief tussendoor de mixer afwassen zodat ik na het deeg ook slagroom kon kloppen en was iets te snel met vullen (vingerafdrukken in de chocola). De kandidaten kregen volgens mij 1.5 maar hebben ook een snelvriezer. 

Wat ik heb geleerd; de vorm van je soesje bepaald alles. Hoe ronder hoe beter te vullen, gelijker gaar en mooier te dippen. 

Friezinnetje

Friezinnetje

04-02-2024 om 21:04 Topicstarter

ja, het is altijd krapjes qua tijd, maar ja, wedstrijdelement geeft wat stress. 

Friezinnetje schreef op 04-02-2024 om 21:04:

ja, het is altijd krapjes qua tijd, maar ja, wedstrijdelement geeft wat stress.

Het is ook dat het af moet, thuis kun je bijvoorbeeld nog iets laten afkoelen, opstijven, of luchtiger bakken. 

Grindelwald schreef op 04-02-2024 om 20:55:

Ik vind een uur voor 25 bokkepoten wel aan de korte kant.

Mee eens dat is flink aanpoten. 

De technische opdracht is er een van kennis en ervaring. Diegene die het baksel al eerder gemaakt hebben zijn hier extra in het voordeel. 

Friezinnetje

Friezinnetje

04-02-2024 om 21:17 Topicstarter

Ik snapte niet dat ze de taart van Pien mooi vonden. Gewoon heel veel granaatappelpitjes er tegenaan. 

Edit: En dus ook niet dat ze meesterbakker is geworden

Friezinnetje

Friezinnetje

04-02-2024 om 21:17 Topicstarter

Rachida is lekker nuchter. 
Carla idd meteen: En wie denkt dat ie meesterbakker wordt? En wie moet er weg? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.