Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Heel Holland bakt 2022


Voor mij hoeft iets dus ook niet een exacte kopie te zijn om lekker te zijn. Lekker is lekker, zo simpel moet het zijn. Ook als je proeft dat er geen dierlijke producten of producten zonder gluten in zitten.

Ik ben daar dan ook helemaal niet mee bezig met baksels. Maar misschien ben ik wel geen fijnproever ofzo

Ben wel heel benieuwd hoe ze het gaan doen.

Daar ben ik ook benieuwd naar. En met name: smaakt het als the real deal?

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

06-03-2022 om 09:14

Wegens allergie moet ik de meeste recepten aanpassen om het gebak, of de hartige taart, te kunnen eten. Dat veganistisch eten steeds normaler wordt, is voor mij echt een zegen, want dan is het recept al eetbaar. Ik kijk enorm uit naar de veganistische creaties in HHB. Hopelijk blijft de bakker in kwestie lang in de competitie en komt er lekkere inspiratie voorbij. 

niet_rechts schreef op 06-03-2022 om 09:14:

Wegens allergie moet ik de meeste recepten aanpassen om het gebak, of de hartige taart, te kunnen eten. Dat veganistisch eten steeds normaler wordt, is voor mij echt een zegen, want dan is het recept al eetbaar. Ik kijk enorm uit naar de veganistische creaties in HHB. Hopelijk blijft de bakker in kwestie lang in de competitie en komt er lekkere inspiratie voorbij.

Hoop ik ook in ieder geval tot de brood week.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

06-03-2022 om 09:32

Pejeka1 schreef op 06-03-2022 om 09:02:

Daar ben ik ook benieuwd naar. En met name: smaakt het als the real deal?

Dat hoeft nu juist niet. Het moet lekker zijn.

Coreopsis schreef op 06-03-2022 om 09:32:

[..]

Dat hoeft nu juist niet. Het moet lekker zijn.

Dat. Schuimgebak smaakt ook niet als een slagroomtaart en toch is het lekker. Lekkerder zelfs als je het mij vraagt

Schuimgebak bestaat toch uit eiwit? 

Friezinnetje

Friezinnetje

06-03-2022 om 09:39 Topicstarter

https://ohmypie.nl/2021/01/20/brownies-van-zoete-aardappel-glutenvrij-en-vegan/

Deze al eens gemaakt, glutenvrij en vegan. Erg lekker!

Friezinnetje

Friezinnetje

06-03-2022 om 09:40 Topicstarter

redbulletje schreef op 06-03-2022 om 09:39:

Schuimgebak bestaat toch uit eiwit?

glutenvrij dus

redbulletje schreef op 06-03-2022 om 09:39:

Schuimgebak bestaat toch uit eiwit?

Er is ook een glutenvrije bakker. Dus ook iemand die niet met de standaard recepten werkt. 

Al zou het ook prima zonder eiwit kunnen maken

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

06-03-2022 om 09:48

Een glutenvrij leven is wel een opgave. Dat hebben wij een tijdje moeten doen wegens een vermoedelijke allergie en wat was ik blij toen het loos alarm bleek! Het lastigste van een glutenvrij leven is nog dat het merendeel van de buitenwereld echt niet snapt dat een kruimel al schadelijk kan zijn. 

Coreopsis schreef op 06-03-2022 om 09:32:

[..]

Dat hoeft nu juist niet. Het moet lekker zijn.

Precies!

Is glutenallergie niet via bloed op te sporen? Dacht dat ik daar ook wel ns op geprikt ben bij de internist. 

redbulletje schreef op 06-03-2022 om 09:39:

Schuimgebak bestaat toch uit eiwit?

Schuim is heel simpel te maken van het vocht van kikkererwten. Dat kun je net als eiwit stijf kloppen.  Je proeft geen verschil. Ik maak er bijvoorbeeld pavlova mee,  maar ook chocolademousse. En vast ook hazelnootschuimgebak mee maken. 

redbulletje schreef op 06-03-2022 om 09:52:

Is glutenallergie niet via bloed op te sporen? Dacht dat ik daar ook wel ns op geprikt ben bij de internist.

Ja, dat kan. Dan testen ze de antistoffen. Als deze positief zijn heb je coeliakie. Maar als ze negatief zijn, kun je het toch hebben. Voor een zeker bewijs moet er een biopt uit de darmwand genomen worden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.