Media en cultuur
SophieHowl
12-07-2021 om 13:06
Harry en Meghan vervolg deel 7
Hier kunnen we verder praten over ons favoriete koppel, dat nog altijd de headlines haalt, en over de mensen om hen heen.
Laten we ons aan de welbekende forumregels houden
Moderatie-infobericht: In dit topic mag besproken worden wat H&M zelf naar buiten brengen. Berichten uit sensatiezoekende en onbetrouwbare platforms als The Sun, Daily Mail en Daily Express en andere nare speculaties uit het roddelcircuit, blijven vanaf nu achterwege. Ook het gekat naar elkaar moet stoppen. Als dit niet mogelijk blijkt zullen (topic)bans uitgedeeld worden.
Fleurtje_5
19-09-2022 om 23:20
SophieHowl schreef op 19-09-2022 om 23:04:
Meerdere Britse kranten melden dat Harry niet meezong met “God save the king”, terwijl hij zichtbaar wel andere liederen zong tijdens de dienst.
Misschien was hij bevangen door emoties op dat moment?
https://www.thesun.co.uk/news/19852614/prince-harry-national-anthem-not-singing/
Ik heb er niet steeds op gelet. Soms moest ik toch echt effe bij de tv weg, maar volgens mij zong hij wel mee. Niet uit volle borst, maar toch. Het was ook een emotionele gebeurtenis.
Hamer
20-09-2022 om 12:59
De dragers van de baar met de koningin hebben zich populair gemaakt. Veel mensen hielden hun adem in toen ze de drie trappen op moesten naar St. George’s Chapel. Één ervan is pas 19 jaar oud. Het verliep vlekkeloos. Stephan Fry en andere bekende Britten hebben de “pall bearers” geprezen op sociale media. Zie onder andere in de Daily Mail.
Fleurtje_5
20-09-2022 om 14:33
Hamer schreef op 20-09-2022 om 12:59:
De dragers van de baar met de koningin hebben zich populair gemaakt. Veel mensen hielden hun adem in toen ze de drie trappen op moesten naar St. George’s Chapel. Één ervan is pas 19 jaar oud. Het verliep vlekkeloos. Stephan Fry en andere bekende Britten hebben de “pall bearers” geprezen op sociale media. Zie onder andere in de Daily Mail.
Ik heb ook vol spanning gekeken toen ze onderaan die trappen stonden.
Hamer
20-09-2022 om 18:06
Fleurtje_5 schreef op 20-09-2022 om 14:55:
De zoon en dochter van Camilla met hun kinderen en echtgenoot.
Is ook een raar idee voor die kleinkinderen dat oma koningin-gemalin is geworden.
SophieHowl
20-09-2022 om 22:44
Hamer schreef op 20-09-2022 om 18:06:
[..]
Is ook een raar idee voor die kleinkinderen dat oma koningin-gemalin is geworden.
![]()
En dan moet de kroning nog komen.
Fleurtje_5
21-09-2022 om 12:52
SophieHowl schreef op 20-09-2022 om 22:44:
[..]
En dan moet de kroning nog komen.
Ik heb toch een gevoel dat Charles niet zo heel lang koning zal zijn. Maar misschien heb ik het gewoon hartstikke mis. William zou het goed doen. Charles's jongere broer, prins Edward, zou een perfecte koning zijn geweest.
Mick87
21-09-2022 om 14:14
Fleurtje_5 schreef op 21-09-2022 om 12:52:
[..]
Ik heb toch een gevoel dat Charles niet zo heel lang koning zal zijn. Maar misschien heb ik het gewoon hartstikke mis. William zou het goed doen. Charles's jongere broer, prins Edward, zou een perfecte koning zijn geweest.
Dat idee heb ik ook. Ik vind hem te oud. Ik geef het een jaar of 10.
SophieHowl
22-09-2022 om 17:23
Toen Meghan nieuw was in de koninklijke familie, wilde Camilla haar ondersteunen met adviezen over hoe met de druk om te gaan.
Ze ging regelmatig met Meghan lunchen, maar deze vond het maar saai en wilde haar eigen weg gaan.
Aldus Angela Levin in een nieuw boek; Camilla, Duchess of Cornwall: From Outcast to Queen Consort.
https://www.thesun.co.uk/news/19885677/bored-meghan-snubbed-camilla-king-charles/
Marty1984
22-09-2022 om 17:39
Mick87 schreef op 21-09-2022 om 14:14:
[..]
Dat idee heb ik ook. Ik vind hem te oud. Ik geef het een jaar of 10.
Zijn ouders zijn 99 en 96 geworden en de queen mum 101, dus het zal toch echt een jaar of 20 worden.
Tegen dan zijn William's kinderen tenminste ook volwassen en heeft hij alle ruimte en tijd om over te nemen.
Fleurtje_5
23-09-2022 om 07:04
SophieHowl schreef op 22-09-2022 om 17:23:
Toen Meghan nieuw was in de koninklijke familie, wilde Camilla haar ondersteunen met adviezen over hoe met de druk om te gaan.
Ze ging regelmatig met Meghan lunchen, maar deze vond het maar saai en wilde haar eigen weg gaan.
Aldus Angela Levin in een nieuw boek; Camilla, Duchess of Cornwall: From Outcast to Queen Consort.
https://www.thesun.co.uk/news/19885677/bored-meghan-snubbed-camilla-king-charles/
Wat ontzettend lief van Camilla.

A new book contains claims Meghan Markle snubbed the Queen Consort when she tried to take her under her wingCredit: Getty Images - Getty

Meghan and Camilla pictured together at Royal Ascot in 2018
Fleurtje_5
23-09-2022 om 13:34
Marty1984 schreef op 22-09-2022 om 17:39:
[..]
Zijn ouders zijn 99 en 96 geworden en de queen mum 101, dus het zal toch echt een jaar of 20 worden.
Tegen dan zijn William's kinderen tenminste ook volwassen en heeft hij alle ruimte en tijd om over te nemen.
Ik vrees dat veel korter zal zijn.
SophieHowl
23-09-2022 om 14:26
Harry had voorgesteld om een mediator in te schakelen om te bemiddelen. Charles was enigszins verbaasd, Camilla verslikte zich in haar thee en vond dat ze het als familie zijnde zelf uit zouden zoeken:
https://www.thesun.co.uk/news/19877395/camilla-spat-tea-prince-harry-ridiculous-suggestion-charles/
Eigenlijk vind ik een mediator helemaal geen gek idee.
Fleurtje_5
23-09-2022 om 18:57
SophieHowl schreef op 23-09-2022 om 14:26:
Harry had voorgesteld om een mediator in te schakelen om te bemiddelen. Charles was enigszins verbaasd, Camilla verslikte zich in haar thee en vond dat ze het als familie zijnde zelf uit zouden zoeken:
https://www.thesun.co.uk/news/19877395/camilla-spat-tea-prince-harry-ridiculous-suggestion-charles/
Eigenlijk vind ik een mediator helemaal geen gek idee.
Eigenlijk is dat een heel goed idee, maar ik kan Charles en Camilla heeeeel goed begrijpen dat ze geen vertrouwelijk gesprek gaan voeren met H en M met een vreemde erbij.
Beide (H en M) hebben het vertrouwen behoorlijk geschonden. Zowel Charles en William willen niet over de straat gedragen worden voor een netflix-contract. Dat zou niemand willen.
Ik geef Camilla gelijk als ze zegt 'daar is familie voor om dat uit te zoeken', in plaats voor kijkcijfers van Oprah.
Als Harry een probleem heeft kan hij dat met zijn vader uitpraten, desnoods met een kundige binnen het koningshuis. Als ze daar nog geen kundige mensen in dienst hebben heeft niemand het.
Dat Meghan maar zelf een mediator bezoekt voor haar eigen problemen met haar eigen vader, halfzus en halfbroer.

22 Sep 2022