Media en cultuur
SophieHowl
12-07-2021 om 13:06
Harry en Meghan vervolg deel 7
Hier kunnen we verder praten over ons favoriete koppel, dat nog altijd de headlines haalt, en over de mensen om hen heen.
Laten we ons aan de welbekende forumregels houden
Moderatie-infobericht: In dit topic mag besproken worden wat H&M zelf naar buiten brengen. Berichten uit sensatiezoekende en onbetrouwbare platforms als The Sun, Daily Mail en Daily Express en andere nare speculaties uit het roddelcircuit, blijven vanaf nu achterwege. Ook het gekat naar elkaar moet stoppen. Als dit niet mogelijk blijkt zullen (topic)bans uitgedeeld worden.
Deurtje12
18-09-2022 om 22:18
Waarmee overdrijven ze? Een echtpaar dat ervoor kiest om hand in hand te lopen in het openbaar. Wegkijken als je dat niet wil zien zou ik zeggen.
Voor mij hoeft het niet maar ze mogen helemaal zelf weten wat ze doen.
Sommige mensen hier zijn veel erger dan de Britse tobloids. Ik vind het onbegrijpelijk hoe iemand zoveel haat kan voelen voor een ander. Ik heb oprecht medelijden met de Harry en Meghan haters hier. Hebben jullie zelf echt zo'n slecht leven dat jullie zo vervuld zijn van haat? Kennen jullie Harry en de Britse royals persoonlijk? Hoe weten jullie dat alles wat er over Harry en Meghan gezegd wordt waar is? Of zijn jullie gepensioneerden die niks om handen hebben en maar wat mee kletsen met de tabloids? Wat is jullie oprechte motief, geen smoesjes, dat jullie over 2 mensen praten waar jullie niks van weten? Zijn jullie misschien jaloers op Meghan dat Harry voor haar heeft gekozen. Worden jullie soms betaald om dit allemaal op te schrijven? Waarom is alles wat Meghan en Harry doen fout en wat de andere royals doen goed? Waar komt de adoratie voor het Britse koningshuis vandaan? Vinden jullie dat alle mensen gelijk zijn of staan royals hoger in aanzien. Gewoon enkele vragen die in mij opkomen.
Ik kan niet geloven dat jullie menen wat je schrijft.
Van de Engelsen snap ik het? Het is een standen maatschappij, die hadden Harry graag met iemand anders gezien.
Fleurtje_5
18-09-2022 om 23:25
Mick87 schreef op 18-09-2022 om 18:28:
[..]
En is hier al commotie over ontstaan in het VK ? Net zoals bij Harry en Meghan die hand in hand liepen. Want dat was zo schandalig allemaal.
Daar heb ik nog niets over gehoord of gelezen. Hand in hand lopen om elkaar te steunen vind ik mooi. Ik vind het daarom ook heel mooi dat de zussen Beatrice en Eugenie hand in hand bij de bloemenzee staan, en ik vind het juist heel mooi dat de kleinkinderen steun bij elkaar zoeken en vinden zoals bv Zara die een hand op de rug van Beatrice legt.
En Ik zou het ook mooi vinden als king Charles hand in hand zou lopen met zijn Camilla, als ze dit zouden willen. Waarom niet?
Wel zag ik gisteren een filmpje van toen Meghan die langs de rij mensen liep, handjes en een omhelzing gaf, maar er kwam vooral de woorden in beeld dat het genant of pijnlijk was hoe één mevrouw Meghan had genegeerd. Nou ik heb het filmpje meermaals bekeken. Het was één jonge vrouw die geen hand gaf, maar Meghan gaf toch ook niet aan iedereen een hand. Die ophef over "pijnlijk, mevrouw negeert meghan" snapte ik totaal niet. Er stonden duizenden die wel een hand gaven.
Hamer
18-09-2022 om 23:29
Er heeft een grote bijeenkomst plaatsgevonden op Buckingham Palace met bijna alle staatshoofden ter wereld. Volgens de Daily Mail sprak Máxima met de keizer van Japan.
Fleurtje_5
18-09-2022 om 23:39
Deurtje12 schreef op 18-09-2022 om 22:18:
Waarmee overdrijven ze? Een echtpaar dat ervoor kiest om hand in hand te lopen in het openbaar. Wegkijken als je dat niet wil zien zou ik zeggen.
Sommige mensen hier zijn veel erger dan de Britse tobloids. Ik vind het onbegrijpelijk hoe iemand zoveel haat kan voelen voor een ander. Ik heb oprecht medelijden met de Harry en Meghan haters hier. Hebben jullie zelf echt zo'n slecht leven dat jullie zo vervuld zijn van haat? Kennen jullie Harry en de Britse royals persoonlijk? Hoe weten jullie dat alles wat er over Harry en Meghan gezegd wordt waar is? Of zijn jullie gepensioneerden die niks om handen hebben en maar wat mee kletsen met de tabloids? Wat is jullie oprechte motief, geen smoesjes, dat jullie over 2 mensen praten waar jullie niks van weten? Zijn jullie misschien jaloers op Meghan dat Harry voor haar heeft gekozen. Worden jullie soms betaald om dit allemaal op te schrijven? Waarom is alles wat Meghan en Harry doen fout en wat de andere royals doen goed? Waar komt de adoratie voor het Britse koningshuis vandaan? Vinden jullie dat alle mensen gelijk zijn of staan royals hoger in aanzien. Gewoon enkele vragen die in mij opkomen.
Van de Engelsen snap ik het? Het is een standen maatschappij, die hadden Harry graag met iemand anders gezien.
Wat een nare negatieve post. Je scheert met je vooroordelen alle 'gepensioneerden' over één kam. Dat valt onder leeftijdsdiscriminatie.
Als hier gepraat word over die 'twee mensen' gaat het meestal over twee mensen die zelf keer op keer de media opzoeken om te klagen over anderen. En vooral klagen over het koningshuis, mensen die uit fatsoen zich niet kunnen verdedigen. Alsof dat ene interview en dat schandaalboek nog niet genoeg waren gaan ze weer dreigen met een nieuw schandaalboek.
We kennen die twee mensen niet persoonlijk, we geven een mening over datgene wat we lezen, en dan kunnen we ons afvragen 'is het waar of niet', maar de vuilspuiterij
(het interview met Oprah) om het koningshuis te schaden kwam toch echt uit hun eigen mond. Datgene wat gezegd werd had binnenskamers besproken moeten worden. Tegen de mensen die het aangaat.
Aan wie stel je de vraag over gelijkheid en Royals? Als Harry geen Royal was geweest had Meghan nooit met hem een blinddate gehad. Als Thomas Markle geen gewone burger was geweest had ze er vast voor gezorgd dat hij zijn schoonzoon persoonlijk had ontmoet.
Fleurtje_5
18-09-2022 om 23:44
Hamer schreef op 18-09-2022 om 22:43:
Eerbetoon van Camilla aan de koningin:
https://youtu.be/0gef4FreVUU
Mooi en oprecht van Camilla.
Hamer
18-09-2022 om 23:52
Fleurtje_5 schreef op 18-09-2022 om 23:44:
[..]
Mooi en oprecht van Camilla.
Ik moest ook erg lachen dat ze twee verschillende schoenen aan had en de koningin dat in de gaten had.
LittleIbex87
19-09-2022 om 06:20
Deurtje12 schreef op 18-09-2022 om 22:18:
Ja, je kunt overdrijven met handje vasthouden. Waarom jij er van alles bij haalt is mij een raadsel.
Fleurtje_5
19-09-2022 om 19:17
Wat was het een indrukwekkend mooi afscheid. Dat volk dat massaal overal langs de weg stond, en velen die bloemen naar de rouwwagen gooiden. En dan die 144 matrozen die machtig mooi de kist op die affuit begeleiden. Zo mooi. En dan al die mensen met of zonder uniform in die stoet. Allemaal op de slagen van de trommel op het zelfde tempo. En de doedelzakmuziek. Zeer zeer indrukwekkend.
Bij sommige muziek in de kerk kreeg ik kippenvel. En hoe de kist naar de "Royal Vault" zonk. Zoiets had ik nog nooit gezien. En dan de doedelzakspeler die doedelzakspelend de kapel verliet en daarmee zijn muziek langzaam verstilt.
Een geëmotioneerde koning Charles III.
Foto Reuters
Hamer
19-09-2022 om 20:25
Fleurtje_5 schreef op 19-09-2022 om 19:17:
Wat was het een indrukwekkend mooi afscheid. Dat volk dat massaal overal langs de weg stond, en velen die bloemen naar de rouwwagen gooiden. En dan die 144 matrozen die machtig mooi de kist op die affuit begeleiden. Zo mooi. En dan al die mensen met of zonder uniform in die stoet. Allemaal op de slagen van de trommel op het zelfde tempo. En de doedelzakmuziek. Zeer zeer indrukwekkend.
Bij sommige muziek in de kerk kreeg ik kippenvel. En hoe de kist naar de "Royal Vault" zonk. Zoiets had ik nog nooit gezien. En dan de doedelzakspeler die doedelzakspelend de kapel verliet en daarmee zijn muziek langzaam verstilt.
Foto Reuters
Ik heb het gemist maar dat zakken tot in de grafkelder was ook zo bij prins Philip.
Ik zag op het journaal dat ze ook een houten staf symbolisch braken om het einde van die huishouding aan te geven. Pijnlijk naar mooi ritueel.
SophieHowl
19-09-2022 om 21:21
Fleurtje_5 schreef op 19-09-2022 om 19:17:
Foto Reuters
Helemaal mee eens; mooi omschreven Fleurtje.
Zó indrukwekkend en ontroerend.
Een eenmalige gebeurtenis om nooit te vergeten; koningin Elizabeth waardig.
SophieHowl
19-09-2022 om 23:04
Meerdere Britse kranten melden dat Harry niet meezong met “God save the king”, terwijl hij zichtbaar wel andere liederen zong tijdens de dienst.
Misschien was hij bevangen door emoties op dat moment?
https://www.thesun.co.uk/news/19852614/prince-harry-national-anthem-not-singing/
Fleurtje_5
19-09-2022 om 23:11
Hamer schreef op 19-09-2022 om 20:25:
[..]
Ik heb het gemist maar dat zakken tot in de grafkelder was ook zo bij prins Philip.
Ik zag op het journaal dat ze ook een houten staf symbolisch braken om het einde van die huishouding aan te geven. Pijnlijk naar mooi ritueel.
Ik heb destijds de afscheidsdienst van prins Philipp gemist.
Inderdaad werd een staf doorgebroken en op de kist gelegd.
Ruitje
19-09-2022 om 23:15
Dit moment heb ik toevallig gezien. H en M zongen overduidelijk wel mee...
Nou ja, toevallig...Vanaf 12 uur geleden stukken gekeken tussen het werk door. Ik vond t ook heel mooi en indrukwekkend!
Fleurtje_5
19-09-2022 om 23:15
SophieHowl schreef op 19-09-2022 om 21:21:
[..]
Helemaal mee eens; mooi omschreven Fleurtje.
Zó indrukwekkend en ontroerend.
Een eenmalige gebeurtenis om nooit te vergeten; koningin Elizabeth waardig.
Echt koningin Elisabeth waardig.
Dat volk overal langs de wegen, rijen dik. Die bloemen die gegooid werden. De samenhorigheid ook. Wat een mooi trots volk. Mooie tradities. Dat zie je volgens mij nergens anders. Niks mis met dit systeem.