Media en cultuur
SophieHowl
12-07-2021 om 13:06
Harry en Meghan vervolg deel 7
Hier kunnen we verder praten over ons favoriete koppel, dat nog altijd de headlines haalt, en over de mensen om hen heen.
Laten we ons aan de welbekende forumregels houden
Moderatie-infobericht: In dit topic mag besproken worden wat H&M zelf naar buiten brengen. Berichten uit sensatiezoekende en onbetrouwbare platforms als The Sun, Daily Mail en Daily Express en andere nare speculaties uit het roddelcircuit, blijven vanaf nu achterwege. Ook het gekat naar elkaar moet stoppen. Als dit niet mogelijk blijkt zullen (topic)bans uitgedeeld worden.
SophieHowl
17-09-2022 om 20:31
Hamer schreef op 17-09-2022 om 19:59:
[..]
Ik denk voor het platinum jubileum. Peter heeft ook het diamanten jubileum en het gouden jubileum meegemaakt. Waarschijnlijk hebben ze die medailles allemaal gekregen, ook als ze die niet dragen.
Dan zal het wel protocol zijn dat de vrouwen deze niet mogen dragen.
SophieHowl
18-09-2022 om 09:15
Op Harry’s 38e verjaardag hebben William en Harry elkaar kort gesproken:
William had George, Charlotte en Louis opgehaald van school en reed dus richting Adelaide Cottage.
Harry en Meghan waren juist vertrokken vanuit Frogmore Cottage, ook per auto.
Ze passeerden elkaar, en beide auto’s gingen toen in de achteruit, stopten en de raampjes gingen een tijdje naar beneden zodat er gesproken kon worden.
https://www.hellomagazine.com/royalty/20220917151431/prince-harry-meghan-markle-reunion-george-charlotte-louis-revealed/
SophieHowl
18-09-2022 om 11:08
Harry mocht dus zijn uniform dragen tijdens de wake, maar toen bleek dat de initialen van koningin Elizabeth, ERII, waren verwijderd van de schouder van zijn uniform.
Bij William was dit niet het geval, en schrijnender, ook niet bij Andrew.
Harry was zo verdrietig en vernederd dat hij liever in morning suit wilde gaan, maar dat kon op het laatste moment niet meer.
https://www.dailymail.co.uk/news/article-11224081/Prince-Harry-heartbroken-Queens-ER-initials-stripped-shoulder-military-uniform.html
JaneEyre
18-09-2022 om 11:49
Harry heeft zijn oma en de rest van de familie nogal door het slijk getrokken met onder andere dat interview met Oprah. Ik kan me indenken dat de rest van de familie, of alleen Charles, geen zin meer had om de intitialen van QEII op zijn uniform te laten prijken.
Fleurtje_5
18-09-2022 om 13:45
SophieHowl schreef op 18-09-2022 om 11:08:
Harry mocht dus zijn uniform dragen tijdens de wake, maar toen bleek dat de initialen van koningin Elizabeth, ERII, waren verwijderd van de schouder van zijn uniform.
Harry was zo verdrietig en vernederd dat hij liever in morning suit wilde gaan, maar dat kon op het laatste moment niet meer.
https://www.dailymail.co.uk/news/article-11224081/Prince-Harry-heartbroken-Queens-ER-initials-stripped-shoulder-military-uniform.html

Terwijl Harry weer miert om wat onbenulligheden die mij niet zouden zijn opgevallen, heb ik echt wel te doen met Lady Louise. Het meiske heeft echt groot verdriet om haar grootmoeder. De andere kleinkinderen hebben ook verdriet, maar Louise kan het niet 'verbloemen'.
Wat een leeftijdsverschil tussen Peter als oudste kleinkind en James als jongste kleinkind. Zo mooi dat Peter vlak achter James loopt alsof hij hem dan kan beschermen.
Fleurtje_5
18-09-2022 om 14:21
SophieHowl schreef op 18-09-2022 om 11:08:
Ik weet zeker dat Harry het koningshuis nooit vaarwel had gezegd als Meghan was 'gebleven'. Zie alleen maar eens het verlovingsinterview. Harry was altijd trots op het koningshuis. Ondanks dat het leven in de schijnwerper niet altijd makkelijk is geweest.
Maar in het leven dat hij nu leid zoeken ze zelfs steeds de schijnwerpers op. En groots ook.
Steeds vaker denk ik aan de woorden terug van Ninaki Priddy toen zij vertelde dat Meghan had gezegd dat ze 'een poosje' in Engeland ging wonen. Als je het mij vraagt was het nooit haar bedoeling geweest om er voor altijd te gaan wonen.
Dat ze in deze bij Harry misschien meer zout op de slakken leggen kan ik ook goed begrijpen
ná zijn woorden tegen Oprah. Tegen haar vertelde H. dat hij 'enorm veel medelijden had met zijn vader en broer omdat die in het systeem gevangen zaten'.
Het systeem waar hij niet in wou zitten. Dus Harry 'zeur niet zo' en ga straks gewoon naar je eigen systeem. Laat camera's in je huis ophangen voor de realtysoap (terwijl je steen en been klaagt over de media), luister naar de woorden van je vrouw die een vergelijking maakt met Nelson Mandela (....). En kijk dat je speech klopt als je weer eens voor een camera moet optrommelen om een hypocriet riedeltje af te steken zodat je vrouw nog hoger op een voetstuk wilt komen. Lady C heeft gelijk als ze zegt dat jij de gouden gans bent voor Meghan.
Fleurtje_5
18-09-2022 om 14:56
SophieHowl schreef op 18-09-2022 om 09:15:
Op Harry’s 38e verjaardag hebben William en Harry elkaar kort gesproken:
William had George, Charlotte en Louis opgehaald van school en reed dus richting Adelaide Cottage.
Harry en Meghan waren juist vertrokken vanuit Frogmore Cottage, ook per auto.
Ze passeerden elkaar, en beide auto’s gingen toen in de achteruit, stopten en de raampjes gingen een tijdje naar beneden zodat er gesproken kon worden.
https://www.hellomagazine.com/royalty/20220917151431/prince-harry-meghan-markle-reunion-george-charlotte-louis-revealed/
Harry viert verjaardag in mineur
Prins Harry vierde vandaag zijn
38ste verjaardag, maar deed dat in mineur. Slechts enkele dagen na het
overlijden van zijn grootmoeder, was de feeststemming dan ook niet
groot. Harry spendeert de dag vandaag alleen, op het gezelschap van zijn
vrouw Meghan na. Hij reist niet terug naar de VS om zijn kinderen te
zien. De rest van de familie, zoals prins William en prinses Kate,
begroeten het volk dat staat te rouwen aan de poorten van Sandringham.
Ook de andere senior-royals hebben zich verdeeld over het land om de
menigte te begroeten.
Fleurtje_5
18-09-2022 om 15:00
ps. Vandaag is het dochtertje van prinses Beatrice en Edoardo 1 jaartje geworden.
Fleurtje_5
18-09-2022 om 15:23

Zara comforted her cousin Beatrice as they mourned Queen Elizabeth II (Image: REUTERS)

Princess Anne shows 'usual stoicism' - whereas Beatrice & Eugenie are 'frozen in sadness' (Image: REX/SHUTTERSTOCK/GETTY)
Mooi om te zien dat ze steun zoeken en vinden bij elkaar.
Marty1984
18-09-2022 om 17:58
JaneEyre schreef op 18-09-2022 om 11:49:
Harry heeft zijn oma en de rest van de familie nogal door het slijk getrokken met onder andere dat interview met Oprah. Ik kan me indenken dat de rest van de familie, of alleen Charles, geen zin meer had om de intitialen van QEII op zijn uniform te laten prijken.
Wie zijn gat brandt moet op de blaren zitten.
Eerst het koningshuis absoluut uit willen, verhuizen, iedereen door het slijk halen, ...
En dan ineens de Grote Jan willen uithangen bij de begrafenis van je grootmoeder. En schrikken dat de rest dat niet helemaal zomaar slikt.
Hij mocht al blij zijn dat hij én uitgenodigd wordt op de meeste herdenkingen en de begrafenis én dat hij al gewonnen had op 't vlak van dat uniform. Want ik weet wel zeker dat iemand die mijn familie zo openlijk door 't slijk zou halen én dan nog allerlei boeken en andere smeerlapperij aan 't voorbereiden is niet welkom is op de volgende begrafenissen of familie-feestjes.
Of in 't beste geval ergens op de allerlaatste rij mag gaan zitten.
Mick87
18-09-2022 om 18:28
Fleurtje_5 schreef op 18-09-2022 om 15:23:
Zara comforted her cousin Beatrice as they mourned Queen Elizabeth II (Image: REUTERS)
Princess Anne shows 'usual stoicism' - whereas Beatrice & Eugenie are 'frozen in sadness' (Image: REX/SHUTTERSTOCK/GETTY)
Mooi om te zien dat ze steun zoeken en vinden bij elkaar.
En is hier al commotie over ontstaan in het VK ? Net zoals bij Harry en Meghan die hand in hand liepen. Want dat was zo schandalig allemaal.
LittleIbex87
18-09-2022 om 20:39
Mick87 schreef op 18-09-2022 om 18:28:
[..]
En is hier al commotie over ontstaan in het VK ? Net zoals bij Harry en Meghan die hand in hand liepen. Want dat was zo schandalig allemaal.
klopt, h&m overdrijven daar wel vaker mee.
Mick87
18-09-2022 om 21:07
Reficul schreef op 18-09-2022 om 20:39:
[..]
klopt, h&m overdrijven daar wel vaker mee.
Vooral de media overdrijft er mee.
LittleIbex87
18-09-2022 om 21:11
Mick87 schreef op 18-09-2022 om 21:07:
[..]
Vooral de media overdrijft er mee.
Dat krijg je dan natuurlijk