Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Harry en Meghan vervolg deel 7

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hamer schreef op 25-08-2022 om 21:27:

[..]

En ook niet de band met de Britse pers: geen enkele royal reporter kan zich een brand in de kamer van Archie in Zuid-Afrika herinneren (vertelde Meghan in de podcast op Spotify), volgens de Daily Mail.

Ik geloof het ook niet. Wist niet eens dat in dat land een verwarming nodig is. Heb een artikel gelezen dat op meerdere sites staat, oa op RTL Boulevard en op ELLE. In onderstaande bv is IEDEREEN in tranen en geschokt. Zie:

https://www.elle.com/nl/lifestyle/lifestyle-nieuws/a40974162/meghan-markle-archie-incident-podcast/

...............

Terugkerend naar de plek, herinnert Meghan zich hun oppas, Lauren, die in tranen is. Ze vervolgt: 'Ze moestArchie neerleggen voor zijn dutje, en ze dacht: "Weet je wat? Laat me beneden een hapje gaan eten." En ze kwam uit Zimbabwe, en we vonden het geweldig dat ze hem altijd op haar rug bond met een modderdoek. En haar instinct
was: "Laat me hem gewoon meenemen voordat ik hem neerleg." In die tijd
dat ze naar beneden ging, vatte de verwarming in de kinderkamer vlam. Er
was geen rookmelder. Toevallig rook iemand in de gang rook, ging naar
binnen, en de brand werd geblust. Hij zou daar eigenlijk al aan het
slapen zijn.'

Ondanks de ernst van het incident, moest Meghan Markle
opnieuw Archie verlaten. 'We kwamen terug. En natuurlijk, als moeder
denk je "o, mijn god, wat?" Iedereen is in tranen, iedereen is geschokt.
En wat moeten we doen? We moesten vertrekken naar nog een werkbezoek.
Ik zei: "Dit slaat nergens op". Ik had zoiets van "Kun je mensen gewoon
vertellen wat er is gebeurd?"

..........

De podcast is in Zuid-Afrika slecht gevallen. Bepaalde woorden als “housing units, mud sling” en dergelijke wordt aanstoot aan genomen. Ook dat zijn in Zuid-Afrika het engste is dat Meghan gedaan zou hebben. Er is een hashtag trending geworden: #voetsekmeghan

voetsek= voet se ek (Afrikaans) = voort zeg ik (Nederlands). 

SophieHowl

SophieHowl

28-08-2022 om 10:56 Topicstarter

Hamer schreef op 28-08-2022 om 10:31:

De podcast is in Zuid-Afrika slecht gevallen. Bepaalde woorden als “housing units, mud sling” en dergelijke wordt aanstoot aan genomen. Ook dat zijn in Zuid-Afrika het engste is dat Meghan gedaan zou hebben. Er is een hashtag trending geworden: #voetsekmeghan

voetsek= voet se ek (Afrikaans) = voort zeg ik (Nederlands).

Hoe Meghan denkt een leidende maatschappelijke rol op zich te nemen terwijl ze zo’n gebrek aan empathie heeft, is mij een raadsel. (Ja ze heeft dat niet door dus).

Daarnaast las ik dat er 28 mensen hebben gewerkt aan de podcast, waaronder 8 priducers. Een bizar hoog aantal en dan deze flaters?

https://www.dailymail.co.uk/news/article-11140809/amp/Reviews-Meghan-Markles-Archetypes-podcast-Spotify-Serena-Williams.html

Een van de producers hemelt Meghan op:

https://www.hellomagazine.com/royalty/20220825149247/meghan-markle-podcast-colleague-speaks-out-experience-working-with-her/?viewas=amp

SophieHowl schreef op 28-08-2022 om 10:56:

[..]

Hoe Meghan denkt een leidende maatschappelijke rol op zich te nemen terwijl ze zo’n gebrek aan empathie heeft, is mij een raadsel. (Ja ze heeft dat niet door dus).

Daarnaast las ik dat er 28 mensen hebben gewerkt aan de podcast, waaronder 8 priducers. Een bizar hoog aantal en dan deze flaters?

https://www.dailymail.co.uk/news/article-11140809/amp/Reviews-Meghan-Markles-Archetypes-podcast-Spotify-Serena-Williams.html

Een van de producers hemelt Meghan op:

https://www.hellomagazine.com/royalty/20220825149247/meghan-markle-podcast-colleague-speaks-out-experience-working-with-her/?viewas=amp

Zeker allemaal Amerikanen die geen rekening houden met de gevoelens van de Zuid-Afrikanen. 

Ik las het volgende over die podcast:

.......
In Britse media verschenen overwegend kritische recensies van de podcast van de hertogin van Sussex. Een recensent van de krant The Times gaf
bijvoorbeeld één ster en noemde de podcast onder meer een ’parade van
banaliteiten en absurditeiten’. Ook de kritiek van een columnist van de Daily Telegraph was niet mals. „Meghans podcast is gewoon weer een andere manier waarop ze over zichzelf kan praten”, luidde de conclusie. The Spectator
schreef dat tennisliefhebbers die voor Serena Williams zouden luisteren
wellicht teleurgesteld worden. „De show gaat eigenlijk alleen over
Meghan.”

........

SophieHowl

SophieHowl

28-08-2022 om 22:41 Topicstarter

Fleurtje_5 schreef op 28-08-2022 om 17:49:

Ik las het volgende over die podcast:

.......
In Britse media verschenen overwegend kritische recensies van de podcast van de hertogin van Sussex. Een recensent van de krant The Times gaf
bijvoorbeeld één ster en noemde de podcast onder meer een ’parade van
banaliteiten en absurditeiten’. Ook de kritiek van een columnist van de Daily Telegraph was niet mals. „Meghans podcast is gewoon weer een andere manier waarop ze over zichzelf kan praten”, luidde de conclusie. The Spectator
schreef dat tennisliefhebbers die voor Serena Williams zouden luisteren
wellicht teleurgesteld worden. „De show gaat eigenlijk alleen over
Meghan.”

........

De podcast duurt 57 minuten, en Serena heeft in totaal 11 minuten gesproken.

SophieHowl

SophieHowl

29-08-2022 om 16:50 Topicstarter

Één foto van Meghan diet me denken aan de en andere actrice die met een prins trouwde; Grace Kelly:

1200px-Grace_Kelly_Promotional_Photograph_Rear_Window.jpg

SophieHowl schreef op 29-08-2022 om 16:50:

Één foto van Meghan diet me denken aan de en andere actrice die met een prins trouwde; Grace Kelly:

1200px-Grace_Kelly_Promotional_Photograph_Rear_Window.jpg

Dat zou goed kunnen inderdaad. Ik heb ook al veel gelijkenissen met Diana voorbij zien komen. Ook al met Wallis Simson, Ivanka Trump en Angelina Jolie.

Ik begrijp uit het interview dat ze weer een instagramaccount gaat openen. 

Uit het artikel van de Daily Mail:

And Meghan said she spoke to a Lion King cast member from South Africa in London in 2019 who told her: 'When you married into this family, we rejoiced in the streets the same we did when Mandela was freed from prison.'

Die vrouw heeft geen enkele schaamte. Wat een hoogmoed.

SophieHowl

SophieHowl

30-08-2022 om 09:37 Topicstarter

Metallover schreef op 30-08-2022 om 07:07:

And Meghan said she spoke to a Lion King cast member from South Africa in London in 2019 who told her: 'When you married into this family, we rejoiced in the streets the same we did when Mandela was freed from prison.'

Ik vond dat ook de meest bizarre opmerking uit het interview.

Stel; deze opmerking is destijds daadwerkelijk tegen haar gemaakt; dan herhaal je dat niet in het openbaar omdat je beseft dat je in de verste verten niet kan tippen aan Nelson Mandela. Ze had het Harry kunnen vertellen met een knipoog erbij en dan had de kous af moeten zijn.

Het is moeilijk bescheiden te blijven…

Prins Charles vanuit zijn liefdadigheidsinstelling heeft ondertussen een flinke donatie gedaan aan een hulpverleningsorganisatie voor de slachtoffers in Pakistan. 

Metallover schreef op 30-08-2022 om 07:07:

Precies wat ik ook dacht toen ik het las. Ze werd vergeleken met Mandela. SCHAAMTELOOS.

SophieHowl schreef op 30-08-2022 om 09:37:

[..]

Ik vond dat ook de meest bizarre opmerking uit het interview.

Stel; deze opmerking is destijds daadwerkelijk tegen haar gemaakt; dan herhaal je dat niet in het openbaar omdat je beseft dat je in de verste verten niet kan tippen aan Nelson Mandela. Ze had het Harry kunnen vertellen met een knipoog erbij en dan had de kous af moeten zijn.

Het is moeilijk bescheiden te blijven…

Dat zegt ze omdat ze wil dat mensen dat ook gaan geloven. Harry deed Meghan ook al vergelijken met Diana "the people princes".

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.