Media en cultuur
SophieHowl
12-07-2021 om 13:06
Harry en Meghan vervolg deel 7
Hier kunnen we verder praten over ons favoriete koppel, dat nog altijd de headlines haalt, en over de mensen om hen heen.
Laten we ons aan de welbekende forumregels houden
Moderatie-infobericht: In dit topic mag besproken worden wat H&M zelf naar buiten brengen. Berichten uit sensatiezoekende en onbetrouwbare platforms als The Sun, Daily Mail en Daily Express en andere nare speculaties uit het roddelcircuit, blijven vanaf nu achterwege. Ook het gekat naar elkaar moet stoppen. Als dit niet mogelijk blijkt zullen (topic)bans uitgedeeld worden.
Hamer
23-08-2022 om 11:35
SophieHowl schreef op 23-08-2022 om 10:01:
[..]
Dus Harry zou mogelijk de complottheorie aanhangen dat Diana is vermoord door de Britste geheime dienst?!
Wil hij dan nog meer rechtszaken aanspannen tegen de Britse staat?
Ik meen me te herinneren dat Diana de autogordel niet droeg ten tijde van het ongeluk, zou hij dat dan weglaten?
We gaan het lezen.
Ik vermoed dat hij voornamelijk de paparazzi op de scooters op het oog heeft, maar dat is mijn theorie. Misschien denkt hij wel de familie en/of geheime dienst en/of leger. Als het gerucht klopt.
Lady C zinspeelt erop dat Harry’s houding heeft bijgedragen aan de verslechterde gezondheid van de Britse koningin en dat we hier nog meer over zullen horen. Geen idee of dat iets met die memoires van doen zou moeten hebben. Feit is dat het Paleis de tekst van te publiceren boeken op voorhand nog wel eens opvraagt bij uitgevers (of vrijwillig krijgt toegestuurd), zodat ze zich daarop kunnen voorbereiden. Het zou kunnen dat ze al een voorlopige versie onder ogen gekregen.
LittleIbex87
23-08-2022 om 12:39
Harry baalt gewoon dat hij zelf geen koning wordt. Daarom moet de rest ook maar kapot.
Fleurtje_5
23-08-2022 om 12:43
Madamecannibale schreef op 22-08-2022 om 08:10:
[..]
Als mijn broer een boek zou schrijven over zijn jeugd waarin ik ook voor zou komen, er een aantal prikkelende onthullingen in zouden staan, ik het vooraf niet in zou mogen zien, en mijn broer zou weten dat ik niet publiekelijk kan reageren op eenzelfde manier. Dan zou het voor mij wel klaar zijn met die familiebanden. Wat een dirt.
Inderdaad, erg laag van H. Hij zoekt bewust (voor de poen) de media op om zijn familie te schaden.
En dan te bedenken dat H en M Thomas Markle verweten toen hij in een internetcafé een foto liet maken en daar geld aan verdiende.
Fleurtje_5
23-08-2022 om 12:46
Hamer schreef op 23-08-2022 om 09:36:
[..]
Men verwacht dat Harry zal uitspreken dat hij twijfelt aan de doodsoorzaak van zijn moeder of de aanleiding ertoe.
Ondertussen gaan de geruchten dat de juristen van Netflix genoeg argumenten hebben verzameld om het contract met Harry en Meghan te verbreken als ze dat willen. Kennelijk beroept het stel zich op hun geestelijke gezondheid als reden dat ze nog nauwelijks hebben geproduceerd.
Voorlopig laat die beslissing nog op zich wachten: er wel nog gefilmd op de locaties in Manchester en Duitsland waar het stel binnenkort naartoe gaat. Als Netflix echter wil, dan kunnen ze nu onder het contract uit volgens de eigen juristen.
En dat door een stel dat juist uit de schijnwerpers wilde.
Fleurtje_5
23-08-2022 om 12:50
SophieHowl schreef op 23-08-2022 om 10:01:
[..]
Dus Harry zou mogelijk de complottheorie aanhangen dat Diana is vermoord door de Britste geheime dienst?!
Wil hij dan nog meer rechtszaken aanspannen tegen de Britse staat?
Ik meen me te herinneren dat Diana de autogordel niet droeg ten tijde van het ongeluk, zou hij dat dan weglaten?
We gaan het lezen.
Dat hij dit leed weer oprakelt voor zijn eigen gewin.
En de chauffeur zou gedronken hebben toen Diana en Dodi nog laat wilden vertrekken. Er kunnen wel tien auto's achter je aan rijden, de chauffeur is verantwoordelijk voor zijn eigen rijgedrag.
Fleurtje_5
23-08-2022 om 12:56
Hamer schreef op 23-08-2022 om 09:39:
William, Kate en de kinderen zijn verhuisd en wonen inmiddels in Adelaide cottage in Windsor. De kinderen gaan vanaf volgende week naar een school daar in de buurt.
Lijkt me heerlijk rustig wonen daar.

A view of Adelaide Cottage.Caleb Robert Stanley
Zou het dit huisje zijn?

Adelaide Cottage’s location from Windsor Castle Google Maps

A view of Windsor CastleGetty Images
Machtig mooi.
Fleurtje_5
23-08-2022 om 12:59
SophieHowl schreef op 23-08-2022 om 10:11:
Ondertussen gaan de geruchten dat de juristen van Netflix genoeg argumenten hebben verzameld om het contract met Harry en Meghan te verbreken als ze dat willen. Kennelijk beroept het stel zich op hun geestelijke gezondheid als reden dat ze nog nauwelijks hebben geproduceerd.
En wanneer zou hun geestelijke gezondheid dan dermate verslechterd zijn zodat ze geen content zouden kunnen produceren?
Ze sloten contracten, deden interviews (die om andere redenen wel degelijk twijfels zouden kunnen oproepen over hun geestelijke gesteldheid), Harry nam een consultancy aan, ze zijn te boeken als spreker en ze zijn toch gewoon bezig filmen voor de realityserie enz enz
Goed opgemerkt.
Fleurtje_5
23-08-2022 om 13:21
Reficul schreef op 23-08-2022 om 12:39:
Harry baalt gewoon dat hij zelf geen koning wordt. Daarom moet de rest ook maar kapot.
Dat geloof ik ook. Eerst was het altijd "William en Harry". Toen beide een partner hadden, en Kate tranen in de ogen kreeg van de capsones van M,begon het iets te wringen.
afbeelding: RANALD MACKECHNIE/ROYAL MAIL/AFP/Getty Images
Kleine George nam, zoals gebruikelijk, toch steeds meer de plaats van Harry in. Er kwamen elk jaar overnieuw foto's van de Queen, Charles, William en George.
Ik denk dat H er niet zo erg mee had gezeten als hij gewoon militair was gebleven. Maar hij wou niet 'onderdoen' omdat hij inmiddels wel wist dat Meghan op zijn status was gevallen. En M die niet wou onderdoen voor K. Harry zakte in 'rang'. Hij werd langzaam 'een soort prins Edward' en was geen 'soort prins Charles' meer.
In feb. 2019 zouden W. en H de hofhouding gaan opsplitsen. Dat zou volgens de Sun door W en H zijn afgesproken nog voor het huwelijk van H met M.
https://www.ad.nl/show/harry-en-william-gaan-hofhouding-opsplitsen~a9ffba5c/
En daarna begonnen de problemen als je het mij vraagt. In eens was het leven achter de kasteelmuren te zwaar etc. En werd met modder gegooid.
SophieHowl
23-08-2022 om 13:40
Fleurtje_5 schreef op 23-08-2022 om 12:56:
[..]
Lijkt me heerlijk rustig wonen daar.
A view of Adelaide Cottage.Caleb Robert Stanley
Zou het dit huisje zijn?
Adelaide Cottage’s location from Windsor Castle Google Maps
A view of Windsor CastleGetty Images
Machtig mooi.
Heel mooi en maar op 800m afstand van Frogmore Cottage, waar Harry en Meghan zullen verblijven als zij Manchester bezoeken.
Maar de verwijdering tussen beide broers is te groot voor een bezoekje.
Hamer
23-08-2022 om 15:22
SophieHowl schreef op 23-08-2022 om 13:40:
[..]
Heel mooi en maar op 800m afstand van Frogmore Cottage, waar Harry en Meghan zullen verblijven als zij Manchester bezoeken.
Maar de verwijdering tussen beide broers is te groot voor een bezoekje.
Ik ben nog niet ver opgeschoten in het boek van Tom Bower, anders had ik al wel vermeld wat er in staat, maar het schijnt ook te gaan over gemeen gedrag van Meghan naar Charlotte (passen bruidsmeisjesjurken) en dat zal wel een behoorlijke invloed hebben gehad (indien waar).
SophieHowl
23-08-2022 om 18:02
Meghan heeft een podcast op Spotify uitgebracht, getiteld De Misvatting van Ambitie, te vinden onder Archetypes.
Ze spreekt daarin met vriendin Venus Williams.
Volgens de Engelse kranten zegt Meghan in de podcast over haar intrede in de koninklijke familie: “Ik herinner me niet dat ik ooit de negatieve connotatie van het woord ‘ambitieus’ voelde, totdat… ik mijn huidige echtgenoot ging daten.
En, eh, blijkbaar is ambitie iets verschrikkelijks, voor een vrouw dan, volgens sommigen.”

Voor degenen zonder Spotify; een geluidsfragment in onderstaand artikel:
https://www.thesun.co.uk/fabulous/19592918/meghan-markle-serena-williams-podcast-spotify-first-episode/
SophieHowl
25-08-2022 om 13:33
Even wat positief nieuws over Harry en Meghan:
Ze hebben een 7-jarige hond (een Beagle-teefje genaamd Momma Mia) geadopteerd dat afkomstig is uit een fokkerij die pups leverde aan laboratoria om proeven op uit te voeren. De fokkerij werd onlangs ontmanteld (haalde hier ook het nieuws) en er moest voor 4000 (!) honden een thuis worden gevonden.
https://www.nytimes.com/2022/08/24/us/meghan-prince-harry-beagle-rescue-adoption.html
https://www.instagram.com/p/ChqQV6dPGJl/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
Metallover
25-08-2022 om 14:44
Wat is het toch een uitgekookt stel. En wat triest om over de rug van je familie (interview met Oprah) in de schijnwerpers te blijven. Nu gaat Harry met zijn boek weer over de rug van Diana (en Charles en William) geld verdienen. Die familieband komt nooit meer goed.
Hamer
25-08-2022 om 21:27
Metallover schreef op 25-08-2022 om 14:44:
Wat is het toch een uitgekookt stel. En wat triest om over de rug van je familie (interview met Oprah) in de schijnwerpers te blijven. Nu gaat Harry met zijn boek weer over de rug van Diana (en Charles en William) geld verdienen. Die familieband komt nooit meer goed.
En ook niet de band met de Britse pers: geen enkele royal reporter kan zich een brand in de kamer van Archie in Zuid-Afrika herinneren (vertelde Meghan in de podcast op Spotify), volgens de Daily Mail.