Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Harry en Meghan vervolg deel 7


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
SophieHowl

SophieHowl

04-10-2021 om 18:40 Topicstarter

Fleurtje_5 schreef op 04-10-2021 om 13:27:

[..]

Ik heb eens gelezen dat wanneer de Queen bij zo'n gelegenheid aanwezig zal zijn, dat heel veel uit zal maken.

Maar dan 'gebruikt' Meghan de koninklijke familie dus voor eigen gewin?

Dat Harry eerst de familie-omstandigheden wil verbeteren kan ik goed begrijpen, anders ligt de hypocrisie er wel erg dik boven op. Eerst een beschamend interview, waarin er volop geklaagd werd over Harry's familie, dan dreigen met een boek dat de familie van Harry zou moeten doen sidderen. Maar wel even voor de leuk een doop met de 'o zo geliefde' familieleden van Harry.

Meghan lijkt toch meer op haar zus en vader dan ze zelf doorheeft.

Helemaal mee eens!



SophieHowl

SophieHowl

04-10-2021 om 19:48 Topicstarter

Misschien overwegen H&M een kerstoffensief?
Samen net de kinderen Kerstmis vieren bij de Queen, en even een doopplechtigheid inlassen.
Familie met kerst weigeren, zal William ook moeilijk vinden…

Charles vindt het jammer dat hij kleindochter Lilibet nog nooit heeft ontmoet, kees ik in de Britse pers.
Ik vraag me af of Charles of Camilla niet degene is die de racistische opmerking heeft gemaakt. Anders had Charles toch ook naar Californië kunnen vliegen?

Hamer schreef op 04-10-2021 om 13:20:

[..]

Natuurlijk. Ze hebben nog niets geproduceerd dat Netflix goed genoeg vindt om te streamen. Ook is er op één kerstmis-special na geen podcast meer geweest voor Spotify. Die bedrijven zullen wel ongeduldig worden.


Gisteren las ik dat actrice Joan Collins niet kon begrijpen dat er überhaupt nog aandacht ging naar Harry en Meghan.

SophieHowl schreef op 04-10-2021 om 19:48:

Misschien overwegen H&M een kerstoffensief?
Samen net de kinderen Kerstmis vieren bij de Queen, en even een doopplechtigheid inlassen.
Familie met kerst weigeren, zal William ook moeilijk vinden…

Charles vindt het jammer dat hij kleindochter Lilibet nog nooit heeft ontmoet, kees ik in de Britse pers.
Ik vraag me af of Charles of Camilla niet degene is die de racistische opmerking heeft gemaakt. Anders had Charles toch ook naar Californië kunnen vliegen?


Dat heb ik een tijdje geleden ook gelezen. Het zal wel 'mooi' en interessant klinken. Toen ik dat las was ik nog lang niet bezig met kerstgedachten, maar toen dacht ik wel 'waarom ga je dan dreigen met een boek dat de familie moet laten sidderen'?

Ik geloof niet dat Charles en Camilla zulke opmerking gezegd hebben. En ik wil ook niet mee gaan in 'die heksenjacht' van H en M.

Waarom Charles zelf niet naar H en M vliegt om zijn kleindochter te
ontmoeten? In die korte tijd is er erg veel gebeurd. Oprah en de rest van de wereld kregen misschien nog eerder te horen dat hij een kleindochter kreeg. En dan die vuiligheid die net zo goed binnenskamers besproken had kunnen worden. En dat op het moment dat de vader van Charles op zijn sterfbed lag. Het is zijn vader ongeacht welke leeftijd die man had. In dat zelfde interview  kreeg Charles ook te horen hoe aan de rest van de wereld werd meegedeeld dat hij als vader geen goede beurt had gemaakt. En de rest van het interview kennen we ook. Zo'n vuil machtsspel werd er over zijn rug gespeeld.En dat alles voor Netflix en de rest van de commerciële wereld.  Heeft Charles een uitnodiging gekregen toen zijn kleindochter werd geboren? Als je het mij vraagt zijn H en M  maar in één ding geïnteresseerd, en dat zijn zeker niet hun vaders.

Samen kerst vieren klinkt mooi maar ik vraag me af of iedereen daarop zit te wachten.

En ik denk niet dat als ze zo doorgaan dat Harry en Meghan relevant blijven, op een gegeven moment is alles wel gezegd en zullen ze echt op eigen kracht inkomsten moeten genereren.
Blijft treurig hoe is is gelopen, er zijn mijne inziens alleen maar verliezers.

SophieHowl

SophieHowl

05-10-2021 om 14:15 Topicstarter

Er is inderdaad veel gebeurd en de band tussen Charles en H&M is waarschijnlijk niet goed genoeg voor Charles om het vliegtuig te pakken en op kraambezoek te gaan. 

Of misschien is Charles bang tijdens een bezoek in een voortzetting van de discussie te belanden.
Treurig, alleen maar verliezers ja. Vooral voor Lilibet en Archie, die hun familie van vaderskant niet leren kennen.
Het is toch ook bijzonder om achterkleinkind van de langstzittende vorstin van Groot-Brittannië te zijn. Een gezamenlijke foto zou leuk zijn voor Lilibet. Mogelijk herinneren Archie en Lilibet zich Elizabeth niet meer persoonlijk als ze ouder worden, en zo’n foto is dan waardevol.

Daarnaast schijnt de koninklijke familie bang te zijn dat Harry en Meghan weer opname-apparatuur zouden kunnen gebruiken, dit stond althans eerder dit jaar in de Britse kranten.
Ik vraag me af of H&M alle aanwezigen om toestemming voor het gebruik van opname-apparatuur hadden gevraagd in New York. Ik vrees van niet.

Ik hoop nog altijd op toenadering tussen de partijen.

SophieHowl schreef op 05-10-2021 om 14:15:

Er is inderdaad veel gebeurd en de band tussen Charles en H&M is waarschijnlijk niet goed genoeg voor Charles om het vliegtuig te pakken en op kraambezoek te gaan.

Of misschien is Charles bang tijdens een bezoek in een voortzetting van de discussie te belanden.
Treurig, alleen maar verliezers ja. Vooral voor Lilibet en Archie, die hun familie van vaderskant niet leren kennen.
Het is toch ook bijzonder om achterkleinkind van de langstzittende vorstin van Groot-Brittannië te zijn. Een gezamenlijke foto zou leuk zijn voor Lilibet. Mogelijk herinneren Archie en Lilibet zich Elizabeth niet meer persoonlijk als ze ouder worden, en zo’n foto is dan waardevol.

Daarnaast schijnt de koninklijke familie bang te zijn dat Harry en Meghan weer opname-apparatuur zouden kunnen gebruiken, dit stond althans eerder dit jaar in de Britse kranten.
Ik vraag me af of H&M alle aanwezigen om toestemming voor het gebruik van opname-apparatuur hadden gevraagd in New York. Ik vrees van niet.

Ik hoop nog altijd op toenadering tussen de partijen.

 

Ik vind het vanaf dag 1 ,ondanks alles, toch ook triest voor Opa Markle. Hij vroeg voor een foto van zijn kleinzoon maar kreeg niet eens een geboortekaartje. Kon in de krant lezen dat zijn dochter een kind had gekregen. Ze doet geen enkele moeite voor haar vader en net iets teveel moeite voor een doopfeest met de Queen.

Ik heb wel eens gelezen dat William of Charles een soort getuige bij zich wilde hebben omdat ze bang waren dat hun woorden anders gebruikt konden worden. Maar het fijne weet ik niet meer. Dus ik kan er naast zitten.

De opnameapparatuur die H en M in New York bij zich droegen is hier iig niet toegestaan.

SophieHowl

SophieHowl

05-10-2021 om 14:57 Topicstarter

Ja, Meghan zal nooit meer toenadering zoeken tot haar eigen familie en haar kinderen zullen nooit opa Markle leren kennen. 
Daar heeft pa Markle zelf aan bijgedragen, maar Meghan’s aandringen op een doopplechtigheid in GB na het  ontluisterende interview staat hiermee wel in schril contrast ja.
Zoals @Hamer al zei; de associatie met de koninklijke familie (en bijbehorende foto’s) behoren nu tot het verdienmodel can Harry en Meghan. 
Aan pa Markle is niets (meer) te verdienen.

Ik ben toch flink cynischer geworden over de goede bedoelingen van Harry en Meghan met betrekking tot inspanningen voor het klimaat en doelen waar Archewell zich voor inzet.
Harry (Meghan) mogen dan in een geprivilegieerde cocon leven, de kritiek op hun gebruik van privéjets en andere zaken die een forse ecologische voetafdruk veroorzaken, zal hun niet zijn ontgaan. Ze hadden ervoor kunnen kiezen een andere weg in te slaan en wel rekening te houden met de milieu-impact van hun gedrag.

Het riante zwangerschapsverlof dat ze namen op kosten van de Archwellstichting en de zalvende teksten die ze geregeld aan de wereld richten, komen nu ook hypocriet over. 

SophieHowl schreef op 05-10-2021 om 14:57:

Ja, Meghan zal nooit meer toenadering zoeken tot haar eigen familie en haar kinderen zullen nooit opa Markle leren kennen.
Daar heeft pa Markle zelf aan bijgedragen, maar Meghan’s aandringen op een doopplechtigheid in GB na het ontluisterende interview staat hiermee wel in schril contrast ja.
Zoals @Hamer al zei; de associatie met de koninklijke familie (en bijbehorende foto’s) behoren nu tot het verdienmodel can Harry en Meghan.
Aan pa Markle is niets (meer) te verdienen.


Ik ben toch flink cynischer geworden over de goede bedoelingen van Harry en Meghan met betrekking tot inspanningen voor het klimaat en doelen waar Archewell zich voor inzet.
Harry (Meghan) mogen dan in een geprivilegieerde cocon leven, de kritiek op hun gebruik van privéjets en andere zaken die een forse ecologische voetafdruk veroorzaken, zal hun niet zijn ontgaan. Ze hadden ervoor kunnen kiezen een andere weg in te slaan en wel rekening te houden met de milieu-impact van hun gedrag.

Het riante zwangerschapsverlof dat ze namen op kosten van de Archwellstichting en de zalvende teksten die ze geregeld aan de wereld richten, komen nu ook hypocriet over.


Triest. Dan moet ik toch weer denken aan het andere bericht van Hamer:



Hamer schreef op 20-07-2021 om 16:20:
[..]
Archwell Foundation is geregistreerd in een staatwaarbij slechts 5% van
de inkomsten aan liefdadigheid hoeft te worden uitgegeven; de rest mag

opgaan aan onkosten en overhead kosten (er vanuit gaand dat het boek
onder de Archewell vlag valt). Dat is dus een verkapte vorm van
inkomsten.
.........




Applaus voor de Queen:

https://www.dailymail.co.uk/news/article-9282531/Williams-fury-Meghan-Harrys-insulting-disrespectful-petulant-parting-shot.html
..............

Explaining the Queen's position on what
constitutes public service, an informed insider said last night said:
'People need to be able to look you in the eye and know that you are
here for them, not filming a Netflix documentary.

'Being a Royal is all about public service, not serving yourself. If public
service is not your primary purpose, and making money is, then it's
impossible to represent the Queen.'

..............

SophieHowl

SophieHowl

06-10-2021 om 20:53 Topicstarter

Fleurtje_5 schreef op 06-10-2021 om 12:57:

Applaus voor de Queen:

https://www.dailymail.co.uk/news/article-9282531/Williams-fury-Meghan-Harrys-insulting-disrespectful-petulant-parting-shot.html
..............

Explaining the Queen's position on what
constitutes public service, an informed insider said last night said:
'People need to be able to look you in the eye and know that you are
here for them, not filming a Netflix documentary.

'Being a Royal is all about public service, not serving yourself. If public
service is not your primary purpose, and making money is, then it's
impossible to represent the Queen.'

..............

Hamer schreef op 04-10-2021 om 13:20:

[..]

Natuurlijk. Ze hebben nog niets geproduceerd dat Netflix goed genoeg vindt om te streamen. Ook is er op één kerstmis-special na geen podcast meer geweest voor Spotify. Die bedrijven zullen wel ongeduldig worden.


Of dat 'ut um nou is' dat Netflix? Er is nu iets van een 'alarm' gaande over een Netflix-hype. Een school in België heeft ouders al gewaarschuwd voor de gevolgen van het spel Ze merken op het schoolplein dat kinderen die verliezen klappen krijgen.




SophieHowl

SophieHowl

07-10-2021 om 14:09 Topicstarter

Fleurtje_5 schreef op 07-10-2021 om 13:51:

[..]


Of dat 'ut um nou is' dat Netflix? Er is nu iets van een 'alarm' gaande over een Netflix-hype. Een school in België heeft ouders al gewaarschuwd voor de gevolgen van het spel Ze merken op het schoolplein dat kinderen die verliezen klappen krijgen.



Toevallig gisteren die serie gegoogled (‘extreem gewelddadig’ meldden de recensies ) want dochters (11+13, beiden middelbare scholieren) hadden het erover: “heel veel klasgenoten kijken ernaar -en hebben er nachtmerries van”

Een 16+ serie trouwens.


Of Harry en Meghan een kijkcijferhit gaan maken? Ik betwijfel het. Het publiek is denk ik nieuwsgieriger naar hun leefomstandigheden dan naar hun preken over het verbeteren van de wereld.

De koningin heeft de sjeik van Dubai de toegang tot de Royal Box op de paardenrenbaan van Ascot ontzegd. De sjeik ligt in echtscheiding met zijn tweede echtgenote, prinses Hayat van Jordanië. Zij is met hun twee kinderen gevlucht naar Groot-Brittannië. Haar computer en telefoon en die van mensen uit haar entourage en advocaat zouden zijn gekraakt om te kunnen bespioneren. De sjeik ligt onder vuur ook omdat hij een of twee dochters uit een andere relatie zou hebben opgesloten. 

Hamer schreef op 07-10-2021 om 21:14:

De koningin heeft de sjeik van Dubai de toegang tot de Royal Box op de paardenrenbaan van Ascot ontzegd. De sjeik ligt in echtscheiding met zijn tweede echtgenote, prinses Hayat van Jordanië. Zij is met hun twee kinderen gevlucht naar Groot-Brittannië. Haar computer en telefoon en die van mensen uit haar entourage en advocaat zouden zijn gekraakt om te kunnen bespioneren. De sjeik ligt onder vuur ook omdat hij een of twee dochters uit een andere relatie zou hebben opgesloten.


Dapper dat de queen de sjeik de toegang heeft ontzegd.

Dat is Prinses Haya, een halfzus van de huidige koning van Jordanië en schoonzusje van koningin Rania. Ze is de zesde echtgenote van Sjeik Mohammed bin Rashid Al Maktoum.

Hij is 23 jaar ouder dan Haya en heeft minstens 23 kinderen bij verschillende vrouwen.

In 2001 probeerde zijn dochter Shamza (kind uit eerder huwelijk) te vluchten en in 2018 (?) probeerde dochter
Latifa (kind uit eerder huwelijk) te vluchten. Zij zit/zitten ergens opgesloten.

Haya is toen met haar kinderen gevlucht en heeft asiel aangevraagd in Londen. Ze heeft een vriendschappelijke band met het Engelse koningshuis.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/4768486/prinses-haya-gevlucht-dubai-londen-sjeik-mohammed-britse-royals


GettyImages-116244944.jpg?itok=eHisJqyw&offsetX=0&offsetY=24&cropWidth=1023&cropHeight=576&width=1024&height=576&impolicy=dynamic

Oude foto van betere tijden van Haya en de sjeik op Ascot.  Foto: Gettie Images

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.