Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Harry en Meghan vervolg deel 7


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
SophieHowl

SophieHowl

01-10-2021 om 17:41 Topicstarter

Prins William heeft vandaag The Passage bezocht, een opvang voor daklozen, maar de organisatie helpt daklozen ook hun leven weer op de rit te krijgen, door huisvesting en helpen met een opleiding.
William is beschermheer sinds 2019, een rol die zijn moeder ooit had. William refereerde aan zijn moeder, die hem als jongen al meenam. William helpt ook zonder dat er camera’s aanwezig zijn.

TELEMMGLPICT000188429891_trans_NvBQzQNjv4BqgsaO8O78rhmZrDxTlQBjdO0Jyi0jPPD6Zx1hiwTPhlc.jpeg


Een mooi krantenartikel, dat de woorden van William aanhaalt: 
https://www.google.nl/amp/s/www.standard.co.uk/news/london/prince-william-homeless-london-the-passage-b958201.html%3famp

Mooi dat William (en Harry trouwens ook) zich het lot van daklozen aantrekken. In de tijd dat Diana de opvang bezocht, was dat nog opzienbarend voor een royal om het gesprek met een dakloze aan te gaan.

princess-diana-the-passage-z.jpg

SophieHowl

SophieHowl

01-10-2021 om 21:47 Topicstarter

Beatrice’s en Edoardo’s dochtertje geet: Sienna Elizabeth. Geen foto maar:

48644279-10049783-Princess_Beatrice_s_husband_Edo_Mapelli_Mozzi_has_announced_thei-m-22_1633097354888.jpg

Leuk. Dat de naam Elizabeth er in zou zitten dacht ik wel. De naam Sienna is volgens mij Italiaans. Mooi.

Maar toch moest ik even denken aan een autotype. Net zoals ik bij de naam Mercedes ook aan een auto denk, en toch is het een vrouwennaam.
Of zeg ik nou iets verkeerds?

SophieHowl

SophieHowl

02-10-2021 om 13:44 Topicstarter

Sienna met dubbel n vind ik eerder Amerikaans, geen idee of de naam ook in GB gangbaar is.

Heel ander nieuws; de Queen betaalt de juridische kosten voor Andrew, uit de opbrengsten van het hertogdom Lancaster.
https://www.dailymail.co.uk/news/article-10051795/Queen-spending-millions-privately-funding-Prince-Andrews-fight-against-sex-assault-lawsuit.html

SophieHowl schreef op 02-10-2021 om 13:44:

Sienna met dubbel n vind ik eerder Amerikaans, geen idee of de naam ook in GB gangbaar is.

Heel ander nieuws; de Queen betaalt de juridische kosten voor Andrew, uit de opbrengsten van het hertogdom Lancaster.
https://www.dailymail.co.uk/news/article-10051795/Queen-spending-millions-privately-funding-Prince-Andrews-fight-against-sex-assault-lawsuit.html


Kan Andrew niet zelf opdraaien voor de kosten? Of zal de queen juist willen dat hij de rechtszaak aangaat en hem probeert over te halen en daarom tegen hem heeft gezegd: "als jij je niet meer verstopt en de rechtszaak aangaat, dan betaal ik de kosten"

Diverse rapporten dat Harry en Meghan een fikse ruzie hadden in New York, en dat ze vergeten waren dat ze nog de microfoons droegen in verband met het maken van opnames voor Netflix. De ruzie zou gegaan zijn over het dopen van Lili. 

SophieHowl

SophieHowl

03-10-2021 om 16:39 Topicstarter

Hamer schreef op 03-10-2021 om 13:17:

Diverse rapporten dat Harry en Meghan een fikse ruzie hadden in New York, en dat ze vergeten waren dat ze nog de microfoons droegen in verband met het maken van opnames voor Netflix. De ruzie zou gegaan zijn over het dopen van Lili.

Oei!  
Dan zal het heel gevoelig liggen zijn als ze ruzie krijgen terwijl ze bezig zijn met opnamen en zomaar de microfoons vergeten.

Afwachten wat ze gaan doen met de doop van Lili.

SophieHowl

SophieHowl

03-10-2021 om 16:48 Topicstarter

Een nieuwsbron meldt dat Meghan persé wil dat Lilibet in Windsor wordt gedoopt, Harry niet. Hij wil meer tijd om te zorgen dat de familieverhoudingen weer beter worden. 
Garry schijnt ook kritiek te hebben gehad op Meghan’s dure kleding. Resultaat van de ruzie was dat Harry op een andere plek moest plaatsnemen aan het diner.

https://remonews.com/switzerlandeng/prince-harry-and-meghan-markle-teased-when-the-microphones-were-on/

Hamer schreef op 03-10-2021 om 13:17:

Diverse rapporten dat Harry en Meghan een fikse ruzie hadden in New York, en dat ze vergeten waren dat ze nog de microfoons droegen in verband met het maken van opnames voor Netflix. De ruzie zou gegaan zijn over het dopen van Lili.

 

Dus die draadjes in Harry's broek waren toch microfoons voor Netflix-opnames.


SophieHowl schreef op 03-10-2021 om 16:48:

Een nieuwsbron meldt dat Meghan persé wil dat Lilibet in Windsor wordt gedoopt, Harry niet. Hij wil meer tijd om te zorgen dat de familieverhoudingen weer beter worden.
Garry schijnt ook kritiek te hebben gehad op Meghan’s dure kleding. Resultaat van de ruzie was dat Harry op een andere plek moest plaatsnemen aan het diner.

https://remonews.com/switzerlandeng/prince-harry-and-meghan-markle-teased-when-the-microphones-were-on/


Ik snap niet dat Meghan dat zo graag wil. In het interview was ze niet zo 'leuk' over Harry's familie. Waarom dan nu dit op de spits drijven? Lilibet kan gedoopt worden in elke kerk, waar dan ook.

Fleurtje_5 schreef op 03-10-2021 om 17:09:

[..]


Ik snap niet dat Meghan dat zo graag wil. In het interview was ze niet zo 'leuk' over Harry's familie. Waarom dan nu dit op de spits drijven? Lilibet kan gedoopt worden in elke kerk, waar dan ook.


Omdat dit belangrijk is voor hun verdienmodel. Ze hebben hun beroemdheid grotendeels te danken aan de associatie met de Britse koninklijke familie. De foto’s van Harry en Meghan met leden van die familie zijn echter oud en hebben weinig nieuwswaarde meer. Als ze niet snel met wat nieuwe foto’s aan komen zetten, raakt hun associatie met de koninklijke familie steeds meer naar de achtergrond en vermindert daarmee hun marktwaarde. Vooral een doopfoto met de koningin zou veel waard zijn. 
Overigens zijn er geluiden dat prins William een stokje heeft gestoken voor een doopplechtigheid in een koninklijk gebouw in aanwezigheid van belangrijke leden van de familie. 

Fleurtje_5 schreef op 03-10-2021 om 17:06:

[..]

Dus die draadjes in Harry's broek waren toch microfoons voor Netflix-opnames.


Natuurlijk. Ze hebben nog niets geproduceerd dat Netflix goed genoeg vindt om te streamen. Ook is er op één kerstmis-special na geen podcast meer geweest voor Spotify. Die bedrijven zullen wel ongeduldig worden. 

Fleurtje_5 schreef op 03-10-2021 om 12:00:

[..]


Kan Andrew niet zelf opdraaien voor de kosten? Of zal de queen juist willen dat hij de rechtszaak aangaat en hem probeert over te halen en daarom tegen hem heeft gezegd: "als jij je niet meer verstopt en de rechtszaak aangaat, dan betaal ik de kosten"


Ik denk dat de koningin kiest voor het aanzien van de koninklijke familie. Bovendien spaart ze tegenwoordig personeelskosten uit doordat Andrew zijn stafleden heeft moeten ontslaan toen hij op non-actief werd gezet. 

Hamer schreef op 04-10-2021 om 13:16:

[..]


Omdat dit belangrijk is voor hun verdienmodel. Ze hebben hun beroemdheid grotendeels te danken aan de associatie met de Britse koninklijke familie. De foto’s van Harry en Meghan met leden van die familie zijn echter oud en hebben weinig nieuwswaarde meer. Als ze niet snel met wat nieuwe foto’s aan komen zetten, raakt hun associatie met de koninklijke familie steeds meer naar de achtergrond en vermindert daarmee hun marktwaarde. Vooral een doopfoto met de koningin zou veel waard zijn.
Overigens zijn er geluiden dat prins William een stokje heeft gestoken voor een doopplechtigheid in een koninklijk gebouw in aanwezigheid van belangrijke leden van de familie.

 

Ik heb eens gelezen dat wanneer de Queen bij zo'n gelegenheid aanwezig zal zijn, dat heel veel uit zal maken.

Maar dan 'gebruikt' Meghan de koninklijke familie dus voor eigen gewin?

Dat Harry eerst de familie-omstandigheden wil verbeteren kan ik goed begrijpen, anders ligt de hypocrisie er wel erg dik boven op. Eerst een beschamend interview, waarin er volop geklaagd werd over Harry's familie, dan dreigen met een boek dat de familie van Harry zou moeten doen sidderen. Maar wel even voor de leuk een doop met de 'o zo geliefde' familieleden van Harry.

Meghan lijkt toch meer op haar zus en vader dan ze zelf doorheeft.

Fleurtje_5 schreef op 04-10-2021 om 13:27:

[..]


Maar dan 'gebruikt' Meghan de koninklijke familie dus voor eigen gewin?

Ja natuurlijk en Harry ook. Ze hebben geen of weinig relevante opleidingen in de velden waarmee ze nu trachten geld te verdienen en dus ze moeten het van veel reclame en publiciteit hebben. Die jassen die Meghan droeg in het warme New York waren om reclame te maken voor het merk Loro Piana. Dat was geen toeval hoor, die droeg ze niet omdat ze het koud had. Het is niet voor niets dat Sunshine Sachs drie onzinartikelen per week over hen laat publiceren in steeds dezelfde bladen. Het is een verdienmodel.

Op zich is dit ook helemaal niet zo opmerkelijk: genoeg acteurs die dit soort dingen doen. Zelfs Peter Philips, de kleinzoon van de koningin, maakt reclame voor melk. Wat het opvallend maakt is dat twee voormalige leden die “op de loonlijst” stonden (daar stond Peter Philips nooit op) als “working royals”, er vrijwillig voor kiezen om commercieel te gaan terwijl ze met hun bezoek aan New York inclusief ontmoeting met de burgemeester suggereren dat ze nog steeds officiële taken verrichten. Dat laatste zal de koninklijke familie waarschijnlijk vervelend vinden. 
En de opmerking dat ze meer privacy wilden is met dit verdienmodel uiteraard onzin. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.