Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

De slimste mens 2022-2023

de-slimste-mens-1275x717.jpg


Een nieuw seizoen van de Slimste Mens is vandaag weer van start gegaan, een topic om de uitzendingen te bespreken.


Cookielover schreef op 23-01-2023 om 21:07:

Niemand herkende Salman Rushdie

Dit vond ik een flinke tegenvaller.

Cookielover schreef op 23-01-2023 om 21:07:

Niemand herkende Salman Rushdie

Dat was opmerkelijk inderdaad. Ik dacht nog: 'zal een generatieding zijn misschien' (maar dan nog)

Poezel_en_Wip schreef op 23-01-2023 om 21:11:

[..]

Dit vond ik een flinke tegenvaller.


Dat vond ik ook een flinke tegenvaller.

Herfstappeltaart schreef op 24-01-2023 om 07:03:

[..]

Dat was opmerkelijk inderdaad. Ik dacht nog: 'zal een generatieding zijn misschien' (maar dan nog)


Inderdaad "maar dan nog', het is gewoon heel slordig, want zolang geleden is het niet, en alles wat in geschiedenisboeken staat is ook niet van mijn generatie.

Ik had zeker gedacht dat Quinty het wel zou weten. Helaas. Pientere dame.

De soorten tenten was wel gemakkelijk vergeleken met de eilandjes op de kaart.

Ik had het onterecht gevonden als Thijs op het laatste moment nog had gewonnen.

Herfstappeltaart schreef op 24-01-2023 om 07:03:

[..]

Dat was opmerkelijk inderdaad. Ik dacht nog: 'zal een generatieding zijn misschien' (maar dan nog)

Guilty. Of nou ja, ik ken die man zeker en weet ook van de aanslag op hem. Maar ik had hem niet herkend in dat filmpje. Ken hem alleen van 'nu' zeg maar. 

Saga schreef op 24-01-2023 om 10:17:

[..]

Guilty. Of nou ja, ik ken die man zeker en weet ook van de aanslag op hem. Maar ik had hem niet herkend in dat filmpje. Ken hem alleen van 'nu' zeg maar.

Ja dat snap ik best hoor. Je herkent gewoon het gezicht niet maar weet wel van de gebeurtenis. Dat kan natuurlijk prima.

Wat jammer gisteren.

Qiunty kreeg een makkelijke fotovraag: Allemaal mannen met Pieter in hun naam.  'Pieter Derksen, Pieter van Vollenhoven etc.etc. En ze wist er niks vanaf. Bij Pierter van Vollenhoven noemde ze prins Bernard. Alleen de laatste had ze goed.

En dan krijgt Guido, op dat moment diegene met de hoogste score, een fotosessie met crypto plaatjes, mooi maar wel echt moeilijk, en verliest meteen een hoop punten.

Camiel Meiresonne vond ik wel een prettige deelnemer. Hij deed het ook redelijk goed. Jammer dat hij naar huis is.

De eerste galerij (met de voertuigen) was leuk, maar de premiers waren wel makkelijk!

Ik las gisteren een citaat van Angela de Jong:

Idi Amin, Salman Rushdie, John de Bever - de deelnemers kennen dit seizoen werkelijk niemand. Denken dat Chopin een acteur is. Franeker een presentator. Als je ziet wie er in het klassement staan en met hoe weinig punten ze daar zijn gekomen, springen de tranen je in de ogen".

En ik ben het deze keer helemaal eens met Angela de Jong.

Ah nee!!! Ik had zo graag Guido en Annefleur allebei in de volgende aflevering gezien ipv Erik 

Als ze bijtijds had gepast was ze de slimste geweest, grrrrr.

Cookielover schreef op 30-01-2023 om 21:20:

Ah nee!!! Ik had zo graag Guido en Annefleur allebei in de volgende aflevering gezien ipv Erik

Als ze bijtijds had gepast was ze de slimste geweest, grrrrr.

Ja ik riep maar 'pas nou' maar ze luisterde niet 😉

En voor de rest met je eens!

MidasWolf

MidasWolf

30-01-2023 om 21:43 Topicstarter

Cookielover schreef op 30-01-2023 om 21:20:

Ah nee!!! Ik had zo graag Guido en Annefleur allebei in de volgende aflevering gezien ipv Erik

Als ze bijtijds had gepast was ze de slimste geweest, grrrrr.

Het late passen heeft haar parten gespeeld. 

Elmie schreef op 30-01-2023 om 21:35:

[..]

Ja ik riep maar 'pas nou' maar ze luisterde niet 😉

En voor de rest met je eens!

Haha, ik ook! Pas. Pas! PAS!! 😂

Letsgoooooooo Annefleur!!

MidasWolf

MidasWolf

31-01-2023 om 21:23 Topicstarter

Philips zijn voorkeur lag er nu wel dik boven op in het finalespel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.