Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

De slimste mens 2022-2023

de-slimste-mens-1275x717.jpg


Een nieuw seizoen van de Slimste Mens is vandaag weer van start gegaan, een topic om de uitzendingen te bespreken.


Saga schreef op 17-01-2023 om 07:39:

[..]

Ik vond haar vrij irritant. Alsof ze nog nooit van het spel gehoord had. Ze moest er 100x aan herinnerd worden dat ze 'PAS' moest zeggen. En haar manier van doen is ook al niet mijn ding haha.

Eens. Ik vond het een 'trucje' zoals ze zich gedroeg. Beetje à la Marcel van Roosmalen.

De galerijen waren vandaag vrij makkelijk, vond ik.

Cindy deed het best goed: meer dan 400 seconden! De meeste dagwinnaars van de afgelopen weken haalden dat niet, volgens mij. En op het eind keek ze eindelijk wat ontspannen 

MidasWolf

MidasWolf

17-01-2023 om 21:37 Topicstarter

Cookielover schreef op 17-01-2023 om 21:23:

De galerijen waren vandaag vrij makkelijk, vond ik.

Cindy deed het best goed: meer dan 400 seconden! De meeste dagwinnaars van de afgelopen weken haalden dat niet, volgens mij. En op het eind keek ze eindelijk wat ontspannen

Inderdaad dat zag je niet vaak dit seizoen. 

MidasWolf

MidasWolf

17-01-2023 om 21:50 Topicstarter

Maarten was erg positief over Ozcan(Eus) vond ik leuk om te horen hoe hij over hem dacht.

MidasWolf schreef op 17-01-2023 om 21:50:

Maarten was erg positief over Ozcan(Eus) vond ik leuk om te horen hoe hij over hem dacht.

Ja vond ik ook leuk. Opmerkelijk ook want Maarten is niet scheutig met complimenten.

Herfstappeltaart schreef op 18-01-2023 om 07:31:

[..]

Ja vond ik ook leuk. Opmerkelijk ook want Maarten is niet scheutig met complimenten.


En premier Mark Rutte's 'daar heb ik geen actieve herinnering aan' deed hij 'goed praten'.

Oké, Maar waarom dan wel zo negatief zeuren over dingen die er niet echt toedoen, maar wat iemand wel leuk vind om te doen.
(YouTube/influencer/man uit de media)

Fleurtje_5 schreef op 18-01-2023 om 13:29:

[..]


En premier Mark Rutte's 'daar heb ik geen actieve herinnering aan' deed hij 'goed praten'.

Oké, Maar waarom dan wel zo negatief zeuren over dingen die er niet echt toedoen, maar wat iemand wel leuk vind om te doen.
(YouTube/influencer/man uit de media)

Nou hij gaf ook wel aan dat Mark Rutte een heleboel zegt en doet waar hij het niet mee eens is, en dat hij Rutte onbetrouwbaar vindt.  Hij legde alleen uit dat hij het kan begrijpen als iemand een heel druk leven leidt, dat sommige dingen in zijn hoofd verward/door elkaar gehaald/vergeten kunnen worden. Als voorbeeld gaf hij zijn eigen bezoek aan een schouwburg dat hij totaal was vergeten.

Goedpraten heb ik niet gehoord.

Herfstappeltaart schreef op 18-01-2023 om 13:52:

[..]

Nou hij gaf ook wel aan dat Mark Rutte een heleboel zegt en doet waar hij het niet mee eens is, en dat hij Rutte onbetrouwbaar vindt. Hij legde alleen uit dat hij het kan begrijpen als iemand een heel druk leven leidt, dat sommige dingen in zijn hoofd verward/door elkaar gehaald/vergeten kunnen worden. Als voorbeeld gaf hij zijn eigen bezoek aan een schouwburg dat hij totaal was vergeten.

Goedpraten heb ik niet gehoord.

Dit dus. 

Herfstappeltaart schreef op 18-01-2023 om 13:52:

[..]

Nou hij gaf ook wel aan dat Mark Rutte een heleboel zegt en doet waar hij het niet mee eens is, en dat hij Rutte onbetrouwbaar vindt. Hij legde alleen uit dat hij het kan begrijpen als iemand een heel druk leven leidt, dat sommige dingen in zijn hoofd verward/door elkaar gehaald/vergeten kunnen worden. Als voorbeeld gaf hij zijn eigen bezoek aan een schouwburg dat hij totaal was vergeten.

Goedpraten heb ik niet gehoord.


Dat klopt.

Maar Mark Rutte is premier net zoals al zijn voorgangers premier waren.

En Maarten is bijna tachtig jaar. Mark heeft als premier wel erg vaak 'geen actieve herinnering' aan zaken die belangrijker zijn dan een bezoekje aan een schouwburg. Maar dat weten we zo ondertussen allemaal wel.

Misschien vond ik Maartens gezeur over dat wat die influencer doet daarom wel ergerlijk. Die influencer lachte er wel mee, maar leuk was het niet.

Fleurtje_5 schreef op 18-01-2023 om 14:55:

[..]


Dat klopt.

Maar Mark Rutte is premier net zoals al zijn voorgangers premier waren.

En Maarten is bijna tachtig jaar. Mark heeft als premier wel erg vaak 'geen actieve herinnering' aan zaken die belangrijker zijn dan een bezoekje aan een schouwburg. Maar dat weten we zo ondertussen allemaal wel.

Misschien vond ik Maartens gezeur over dat wat die influencer doet daarom wel ergerlijk. Die influencer lachte er wel mee, maar leuk was het niet.

Ik vond dat Maarten gelijk had wat betreft influenzers. Ik geef wel toe dat het geen sympathieke manier is om een gast van het programma te behandelen. 

MidasWolf

MidasWolf

18-01-2023 om 16:41 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 18-01-2023 om 16:09:

[..]

Ik vond dat Maarten gelijk had wat betreft influenzers. Ik geef wel toe dat het geen sympathieke manier is om een gast van het programma te behandelen.

Dat is deels het risico nemen, voor een klein deel zit hij daar ook om zijn mening en feiten met ons te delen.
Maarten is inderdaad niet scheutig met complimenten en zal iemand niet (snel) met zijde handschoenen aanpakken. 

Herfstappeltaart schreef op 18-01-2023 om 16:09:

[..]

Ik vond dat Maarten gelijk had wat betreft influenzers. Ik geef wel toe dat het geen sympathieke manier is om een gast van het programma te behandelen.


Zo heeft de één een youtubekanaal voor zijn 'boodschap', en de ander (Maarten) een podcast.

Ieder ut zijne.

Ik vond het een leuke uitzending! Quinty, Thijs en Tim vind ik trouwens alle drie leuk, en ze weten een stuk meer dan de meeste eerdere deelnemers.

Niemand herkende Salman Rushdie

Keep up the good work, Quinty! 💪

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.