Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? (gesloten)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

kun je niet verlengen Fiorah?

Is het een toptitel van de bieb? Die kun je inderdaad maar 1 week lenen, maar meestal ook met 1 week verlengen.

Cookielover schreef op 07-10-2021 om 08:11:

Is het een toptitel van de bieb? Die kun je inderdaad maar 1 week lenen, maar meestal ook met 1 week verlengen.

Bij ons niet hoor. Gewoon 3 weken en verlengen als het niet gereserveerd is. Elke bieb heeft zijn eigen regels.

Dolfje schreef op 07-10-2021 om 08:12:

[..]

Bij ons niet hoor. Gewoon 3 weken en verlengen als het niet gereserveerd is. Elke bieb heeft zijn eigen regels.

Dat vergeet ik nog wel eens 

Cookielover schreef op 07-10-2021 om 08:14:

[..]

Dat vergeet ik nog wel eens

Ik moet ook zeggen dat ik dat raar vind maar het is afhankelijk van de gemeente en subsidies etc. Abonnementen zijn ook overal anders. Ik dacht vroeger altijd dat het overal hetzelfde was in Nederland maar dat is dus niet zo.

Nee hij is al gereserveerd door iemand anders dus dan mag je niet verlengen!

aaah dat is jammer.

Ik ben al jaren geen lid meer van de bieb, maar heb zojuist nog eens gekeken wat de kosten momenteel zijn van een lidmaatschap. Ik ga het toch niet meer doen.

Voorheen betaalde ik 35 euro per jaar. Je had sprinters die je inderdaad maar kort kon lenen en daar betaalde je destijds een euro voor.

Nu betaal je voor de sprinter 3€
Verder 4€ per boek (dus je betaalt echt per boek en niet een vast bedrag per maand/jaar)
Verlengen van een boek kost 1,50

Ik ga het dus toch bij de minibiebs en 2e hands boeken houden. En ik mag van mezelf af en toe een nieuw, iets duurder boek kopen.

4 euro per boek? Hoe lang denkt die bieb nog te bestaan?

weneri schreef op 07-10-2021 om 09:30:

aaah dat is jammer.

Ik ben al jaren geen lid meer van de bieb, maar heb zojuist nog eens gekeken wat de kosten momenteel zijn van een lidmaatschap. Ik ga het toch niet meer doen.

Voorheen betaalde ik 35 euro per jaar. Je had sprinters die je inderdaad maar kort kon lenen en daar betaalde je destijds een euro voor.

Nu betaal je voor de sprinter 3€
Verder 4€ per boek (dus je betaalt echt per boek en niet een vast bedrag per maand/jaar)
Verlengen van een boek kost 1,50

Ik ga het dus toch bij de minibiebs en 2e hands boeken houden. En ik mag van mezelf af en toe een nieuw, iets duurder boek kopen.

Jee, ongelooflijk!  Hier, middelgrote Gemeente, betalen we ca. 45,00 per jaar. Ik denk dat ik  wel 40 á 50 boeken per jaar lees uit de bieb. En dan heb ik het alleen nog maar over romans. Want daar komen nog heel wat andere boeken bij, zoals kookboeken enz, en ook tijdschriften. Allemaal voor die 45 euro per jaar. Toptitels mag je 2 weken lenen (voor mij genoeg tijd) en kosten 2,-. Reserveren kost niets.

Nou, als ik geen lid van de bieb was, dan zou me dat kapitálen kosten, alles wat ik aan boeken verslind.

Bij ons betaal je dus geen telaatgeld meer. en volgens mij kun je kiezen uit 2 verschillende abonnementen .
32 voor het goedkoopste waar je max 20 boeken per jaar kunt lenen en 47 voor onbeperkte hoeveelheid. Geen extrageld meer voor sprinters, was vroeger wel, nu staan de nieuwe boeken gewoon voor het pakken zonder leentermijn

Regendrup. schreef op 06-10-2021 om 13:05:

Ik ben begonnen in de Schuld serie van Sanne van Ooijen.
Ben verbaasd hoe snel ik daar doorheen vlieg.

Oei, vandaag begonnen aan deel 2 (De strijd). Leest heerlijk weg!

Ik lees A Saint from Texas van Edmund White en dat leest lekker weg. Speelt zich af in de jaren 50. En ik lees Intimacies, a novel. Dat leest minder lekker weg en ik weet nog niet zo goed wat ik er van vind.
Morgen hopelijk A Saint from Texas uit, want dan kan ik beginnen aan The Man Who Died Twice!!! 

Ik heb net De Overlevenden van Alex Schulman uitgelezen. Moet dit boek echt even laten bezinken.

Ik heb mijn boek ( Vera op de Veluwe 2) uit en kan aan iets nieuws beginnen maar weet nog niet wat. Moet ereader ook opladen eerst.

kapow schreef op 05-10-2021 om 10:08:

Ik lees Confessions of a slightly neurotic hitwoman van JB Lynn.

Ik dacht dat het een verhaal met humor zou zijn maar het is gewoon bizar (hoofdpersoon voert gesprekken met een reptiel). Toch blijf ik doorlezen want ik wil weten hoe het afloopt.


Ik heb hem uit en hij werd nog verrassend spannend. 

Vanmiddag begin ik aan Nine perfect strangers. 
Het eerste boek dat ik lees van deze schrijfster. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.