Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? (gesloten)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Dankzij dit forum ben ik nu bezig in de moord op Windsor Castle. 

Mija schreef op 30-09-2021 om 14:29:

Ik ben een beetje aan het dwalen. Ik heb Tot op het bot van Debbie Howells gelezen. Dat werd met jubelende termen aangeprezen. Achteraf had ik er na 30 pagina's mee moeten stoppen want ik vond het echt helemaal niks. Er klopt geen bal van die karakters. Ik was me de hele tijd aan iedereen aan het ergeren. Ik dacht nog: als dit vertaald kan worden uit het Engels kan ik ook wel een bestseller schrijven .

Van de weeromstuit dacht ik: maar weer eens een Houellebecq. Maar toen ik een paar pagina's in Serotonine had gelezen (geluisterd) dacht ik: Deze héb ik toch al gelezen? Gestopt dus maar weer.

Nu Jonathan Franzen gedownload, De Correcties. Ik heb nog nooit wat van hem gelezen dus ik ben benieuwd.

Ik ben intussen ook nog bezig in Samenleven met gezond verstand van Patrick Loobuyck maar het gaat te langzaam. Ik heb járen en járen vrijwel alleen maar non fictie gelezen maar ik geloof dat de magie is uitgewerkt. Ik verlang weer naar goede fictie. Ooit was mijn favoriete drievrouwschap Anne Tyler, Alice Sebold en Lionel Shriver. Iemand op basis daarvan goede tips voor wat ik nu leuk zou kunnen vinden?

Oh ja, die laatste 2 heb ik ook een tijd gelezen. Ik ga Anne Tyler eens googelen.  

Alles te verliezen van Esther Verhoef is uit, prima boek met een verrassend einde, maar echt spannend kan ik het niet noemen.

Nu ga ik voor een feelgood: rood, wit en koningsblauw van Casey McQuiston.

Crazycatlady schreef op 02-10-2021 om 17:47:

Dankzij dit forum ben ik nu bezig in de moord op Windsor Castle.

Leuk!

weneri schreef op 02-10-2021 om 20:36:

Alles te verliezen van Esther Verhoef is uit, prima boek met een verrassend einde, maar echt spannend kan ik het niet noemen.

Nu ga ik voor een feelgood: rood, wit en koningsblauw van Casey McQuiston.

Oh dat vond ik een hele fijne feelgood!

Ik ben begonnen aan “ik ben een eiland” en heb “heren van de tijd” definitief naast me neergelegd. Verder nog steeds bezig met het 1e luisterboek van de 7 zussen. Die heb ik al eens gelezen, maar als luisterboek val ik er steevast binnen het hoofdstuk op in slaap. 

van de 7 zussen heb ik nog steeds niks gelezen, ik weet niet of het wat voor mij is, maar twijfel toch steeds, zoveel mensen vinden het geweldig, dus dan moet het toch wel goed zijn? Wellicht kom ik het eens bij de kringloop tegen ofzo, dan zal ik het waarschijnlijk wel aanschaffen om te proberen.

PriceyRook54

PriceyRook54

03-10-2021 om 22:36

weneri schreef op 03-10-2021 om 19:30:

van de 7 zussen heb ik nog steeds niks gelezen, ik weet niet of het wat voor mij is, maar twijfel toch steeds, zoveel mensen vinden het geweldig, dus dan moet het toch wel goed zijn? Wellicht kom ik het eens bij de kringloop tegen ofzo, dan zal ik het waarschijnlijk wel aanschaffen om te proberen.

Ik vond de eerste 2, 3 boeken leuk maar daarna was het meer van hetzelfde en ben er na 5 (?) zussen mee opgehouden. 

nou, dat zijn er dan toch nog heel wat, 5 boeken.

MildredRatched schreef op 02-10-2021 om 21:39:

[..]

Oh dat vond ik een hele fijne feelgood!

Ik heb er ook van genoten, dank voor de tip! Ik had nog nooit een dergelijk boek gelezen.

Ainne schreef op 03-10-2021 om 22:36:

[..]

Ik vond de eerste 2, 3 boeken leuk maar daarna was het meer van hetzelfde en ben er na 5 (?) zussen mee opgehouden.

Ik heb het eerste met heel veel plezier gelezen. Maar ik twijfel of het de volgende boeken ook nog leuk is.. want het tweede boek begint gewoon al bijna identiek aan het eerste. Dus de eerste 10 (?) hoofdstukken lijken gewoon alsof je het zelfde boek leest, maar dan vanuit een ander perspectief natuurlijk. Maar het kan me niet meer zo boeien. Hoop wel dat ik nog de motivatie vind om in ieder geval boek 2 uit te lezen, dan kan ik voor mijn gevoel echt een oordeel vellen.

PriceyRook54

PriceyRook54

04-10-2021 om 10:23

weneri schreef op 04-10-2021 om 05:45:

nou, dat zijn er dan toch nog heel wat, 5 boeken.

Ja ik ben een volhouder 

Lali schreef op 04-10-2021 om 07:14:

[..]

Ik heb er ook van genoten, dank voor de tip! Ik had nog nooit een dergelijk boek gelezen.

Ik had er nog nooit van gehoord maar lijkt mij ook leuk!

Ik lees Confessions of a slightly neurotic hitwoman van JB Lynn. 

Ik dacht dat het een verhaal met humor zou zijn maar het is gewoon bizar (hoofdpersoon voert gesprekken met een reptiel). Toch blijf ik doorlezen want ik wil weten hoe het afloopt. 

Lali schreef op 04-10-2021 om 07:14:

[..]

Ik heb er ook van genoten, dank voor de tip! Ik had nog nooit een dergelijk boek gelezen.

Inderdaad uniek! Van dezelfde auteur “de laatste halte” verschenen, daar ben ik erg benieuwd naar

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.