Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Ik vind mezelf redelijk vooroordeel-vrij maar toch kom je wel eens mensen tegen (zeker in uitersten) waarvan je denkt "Dat matcht vast niet." puur omdat diegene een totaal andere levensstijl heeft. Zou toch mooi zijn als we dan ondertussen wel boekentips van elkaar zitten te lezen.

joky schreef op 22-06-2026 om 13:03:

Ik vind tot nu toe alle boeken van Kirstin Hannah mooi.volgens mij heb ik ze allemaal gelezen. Sommige zelfs twee keer.

Ik heb daar ook meerdere van gelezen en iedere keer denk ik tegen het einde, wanneer houd het verhaal op haha. Alleen bij Aan het einde van de wereld, heb de laatste pagina's globaal gelezen. 

Maar de eenvoud van schrijven/lezen en de diepgang in de onderwerpen vind ik geniaal.

ik vond de vier windstreken van haar ook erg goed. Over de crisis in de jaren  30 en echte hongersnood ook in delen van de VS. Historisch ook interessant.

Loulou39 schreef op 20-06-2026 om 18:41:

[..]

Ik vond “De indringer” een leuk boek van Freida McFadden, dus als je nog nergens in begonnen bent, zou ik die doen. “De scheiding” was weer meer van hetzelfde…

Thnx voor de tip, ben begonnen in De indringer, bevalt goed! Doet me een beetje denken aan De crash, had jij dat ook?

Jeetjemina schreef op 23-06-2026 om 19:35:

[..]

Thnx voor de tip, ben begonnen in De indringer, bevalt goed! Doet me een beetje denken aan De crash, had jij dat ook?

Ja, dat had ik ook. Ik vond het leuk dat het even weer wat anders was. De scheiding vond ik echt wat minder (nog steeds lekker leesbaar hoor 😁)

ik begin net in  Voor altijd bij mij van Kristin Harmel. Vind haar boeken ook super. 

Mick87 schreef op 22-06-2026 om 22:09:

ik vond de vier windstreken van haar ook erg goed. Over de crisis in de jaren 30 en echte hongersnood ook in delen van de VS. Historisch ook interessant.

Klinkt goed, ga ik eens proberen.

Hierdoor moest ik weer denken aan een erg mooi boek dat ik ooit las waardoor ik voor het eerst over de holodomor in Oekraïne hoorde dochters van Kiev van Erin Litteken. Indrukwekkend!

Nu lees ik Nachtdieren van Hanneke Meier en Inge van Prooijen. Over een moord en een zoektocht naar een besloten leefgemeenschap in de Limburgse bossen. 

Ik was aan De Exen, van leodora Darligton  begonnen. Had gelezen dat je even door moest zetten. heb ik echt gedaan, maar ben gestopt. Allemaal zo onwaarschijnlijk en ver gezocht Nu ga ik aan de Man van glas van Anders de la Motte beginnen

Ik lees nu het schoolplein van Michelle Frances.

550x833.jpg

Niet meer actueel (-201, maar wel interessant en prettig leesbaar. (Minibieb).

nicci french, de verkeerde afslag 

Begonnen in de oppas van Sophie Stava. De stijl gekopieerd van Freida McFadden. Wat wel werkt want het leest lekker weg en je wordt nieuwsgierig. 

De Amerikaanse prinses, van Annejet van der Zijl. n Biografie. Heel erg buiten mijn gebruikelijke genre (vnl (literaire( thrillers), maar heel plezierig om te lezen

Maheiden schreef op 28-06-2026 om 11:40:

Begonnen in de oppas van Sophie Stava. De stijl gekopieerd van Freida McFadden. Wat wel werkt want het leest lekker weg en je wordt nieuwsgierig.

Ik ben toevallig ook in dit boek bezig.
Ik vond het eerlijk gezegd een beetje gaan kabbelen maar ben net op een punt gekomen dat er een leuke twist in het verhaal komt.

TineWinkel schreef op 28-06-2026 om 12:53:

De Amerikaanse prinses, van Annejet van der Zijl. n Biografie. Heel erg buiten mijn gebruikelijke genre (vnl (literaire( thrillers), maar heel plezierig om te lezen

Zeker, die heeft hele goede boeken geschreven.   O.a. ANNA over Annie M.G. 

Goed voor de afwisseling!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.