Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
Diezijnvanmij
12-08-2025 om 09:55
Miss_Moneypenny schreef op 12-08-2025 om 08:56:
Vannacht Al het blauw van de hemel uitgelezen. Ik vond het iets te zoetsappig allemaal. Best een mooi verhaal, maar langdradig en ergerde mij op een gegeven moment aan al die citaten.
Nu gaan bedenken aan welk boek ik nu ga beginnen.
Ik vond het een vreselijk boek. De hoofdpersoon is zo vreselijk onsympathiek, zijn ex nog erger. Het hele 'zo is ze best mooi' en 'ze zou best knap kunnen zijn' gewauwel ergerde mij enorm. Ik vond het een gemiste kans dat een verhaal dat in potentie zo mooi zou kunnen zijn bleef hangen op oppervlakkigheden.
Diezijnvanmij
12-08-2025 om 09:58
Ik ben begonnen in "Heartless hunter" van Kristen Ciccarelli. Ik heb nooit eerder "Young Adult Fantasy gelezen", maar ben positief verrast. Het schrijfwerk is sterk en ik denk dat iedereen die bijv. Harry Potter leuk vond zich ook vermaakt met deze verhaallijn. Eigenlijk doet Young Adult het geen eer aan. Ik zou denken aan grote kinderboeken, maar dat is het echt niet.
Schoondochter
12-08-2025 om 10:21
Diezijnvanmij schreef op 12-08-2025 om 09:58:
Ik ben begonnen in "Heartless hunter" van Kristen Ciccarelli. Ik heb nooit eerder "Young Adult Fantasy gelezen", maar ben positief verrast. Het schrijfwerk is sterk en ik denk dat iedereen die bijv. Harry Potter leuk vond zich ook vermaakt met deze verhaallijn. Eigenlijk doet Young Adult het geen eer aan. Ik zou denken aan grote kinderboeken, maar dat is het echt niet.
Ik denk dat jouw eigen beeld bij Young Adult dan het genre geen eer aan doet, maar dat het goed ingedeeld is in het juiste genre.
Diezijnvanmij
12-08-2025 om 10:35
Schoondochter schreef op 12-08-2025 om 10:21:
[..]
Ik denk dat jouw eigen beeld bij Young Adult dan het genre geen eer aan doet, maar dat het goed ingedeeld is in het juiste genre.
Het wekt de indruk dat het geschikt is voor young adults. Maar ik ervaar nu dat het ook geschikt is voor old adults ![]()
Cala
12-08-2025 om 16:19
Diezijnvanmij schreef op 12-08-2025 om 09:55:
[..]
Ik vond het een vreselijk boek. De hoofdpersoon is zo vreselijk onsympathiek, zijn ex nog erger. Het hele 'zo is ze best mooi' en 'ze zou best knap kunnen zijn' gewauwel ergerde mij enorm. Ik vond het een gemiste kans dat een verhaal dat in potentie zo mooi zou kunnen zijn bleef hangen op oppervlakkigheden.
Goed om jullie meningen te lezen, ik heb al een paar keer getwijfeld om dit boek te gaan lezen!
Maheiden
12-08-2025 om 17:49
Ik ben begonnen in Kruistocht van een koningin van Simone van der Vlugt. Over Isabel die koningin van Castilie wordt eind 15e eeuw. Ik vind haar historische romans altijd erg fijn lezen.
Fiorah
12-08-2025 om 18:39
Cala schreef op 12-08-2025 om 16:19:
[..]
Goed om jullie meningen te lezen, ik heb al een paar keer getwijfeld om dit boek te gaan lezen!
Ik vond het niet vreselijk maar ik vond het ook echt de hype niet waard. Aan de andere kant sprak ik van de week een vriendin die het PRACHTIG vond. Dus ja, zeg het maar.
Cala
12-08-2025 om 18:57
Fiorah schreef op 12-08-2025 om 18:39:
[..]
Ik vond het niet vreselijk maar ik vond het ook echt de hype niet waard. Aan de andere kant sprak ik van de week een vriendin die het PRACHTIG vond. Dus ja, zeg het maar.
Ach, mijn 'nog te lezen' lijst is meters lang, dus het soms ook wel fijn om boeken er af te halen
nlies
12-08-2025 om 19:07
Fiorah schreef op 12-08-2025 om 18:39:
[..]
ik vond t ook n goed boek
Miss_Moneypenny
12-08-2025 om 21:38
Cala schreef op 12-08-2025 om 16:19:
[..]
Ik vond het verhaal wel mooi hoor, heb het best snel nog uitgelezen en er ook wel van genoten. Maar ik lees ook reviews van mensen die tot tranen geroerd waren en het het mooiste boek ooit vonden. Dat heb ik niet. Voor mij was het gewoon prima en goed te doen voor op vakantie.
Miss_Moneypenny
12-08-2025 om 21:43
Ik ben nu begonnen in De zeven echtgenoten van Evelyn Hugo. Stond al een tijdje op mijn te-lezen lijstje.
Ninoea
13-08-2025 om 18:36
Ik las de afgelopen dagen De boekbinder en Gallant uit. Beide boeken de moeite waard. Ik begin nu aan De avonduren van Amina Al-Sirafi een vervolg op de Davevabad-serie. Ben heel benieuwd want die serie vond ik erg tof.
Zeven echtgenoten wordt in dit topic meermaals genoemd, heb het ook geleden maar is me niet echt bijgebleven.
Fiorah
13-08-2025 om 18:50
Ninoea schreef op 13-08-2025 om 18:36:
Ik las de afgelopen dagen De boekbinder en Gallant uit. Beide boeken de moeite waard. Ik begin nu aan De avonduren van Amina Al-Sirafi een vervolg op de Davevabad-serie. Ben heel benieuwd want die serie vond ik erg tof.
Zeven echtgenoten wordt in dit topic meermaals genoemd, heb het ook geleden maar is me niet echt bijgebleven.
Ooooohhhh de Boekbinder ♥️