Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
Fiorah
09-08-2025 om 12:47
Beterlaat2021! schreef op 01-08-2025 om 07:18:
[..]
Ik had dat een paar weken geleden gemeld. Ik vond het een heel bijzonder verhaal. Veel leesplezier!
Ik vind hem wel heftig hoor, ik ben nog helemaal niet ver, na haar eerste telefoongesprek met haar moeder. Pittig.
Cala
09-08-2025 om 13:27
Dolfje schreef op 08-08-2025 om 22:16:
Hm dat klinkt niet best.
Haha ja sorry, ik had hier erg sterke gevoelens over, maar dat zegt natuurlijk helemaal niets over hoe jij het boek beleeft!
Mick87 schreef op 08-08-2025 om 23:17:
[..]
Hoe vond je dat boek?
Ik heb net Carrie Soto is back uit. Las wel lekker weg. Maar nogal simpel verhaal en oppervlakkige karakters.
Atmosphere las heerlijk weg, maar het had voor mij niet het allesomvattende, meeslepende gevoel wat ik bij Malibu rising of Daisy Jones and the six had. En ik weet ook nog niet wat ik van het einde vond.
Ik vond Carrie Soto ook een beetje tegenvallen, was voor mij iets te langdradig en er had voor mijn gevoel meer ingezeten.
De rest van het weekend heb ik maar een paar klusjes te doen in huis, dus ik heb lekker veel tijd om te lezen. Ik ga beginnen in Reis door de Grote Leegte van Bart de Haas, over een avontuur in de 'Canadese wildernis' en ik ben ook begonnen in Where the Library Hides van Isabel Ibanez. Ik vond deel 1 heel erg leuk, dus hoop dat deze me niet teleur stelt.
Lollypopje
09-08-2025 om 16:36
ik heb 'Het genootschap van onkenbare objecten' van Gareth Brown geluisterd.
Niet zo goed als het boek der deuren, maar ik vond het nog steeds goed en ik kijk erg uit naar nieuwe boeken van hem. Het boek geeft in elk geval ruimte voor een vervolg in hetzelfde universum
Maheiden
10-08-2025 om 14:31
Ik lees nu stille schreeuw van Angela Marsons. Het eerste deel in de Kim Stone serie. Er zijn al heel wat geschreven. Geen idee waarom ik deze niet eerder heb ontdekt.....
Nikki1973
10-08-2025 om 20:18
Maheiden schreef op 10-08-2025 om 14:31:
Ik lees nu stille schreeuw van Angela Marsons. Het eerste deel in de Kim Stone serie. Er zijn al heel wat geschreven. Geen idee waarom ik deze niet eerder heb ontdekt.....
Veel plezier! Heb de serie ook via dit topic ontdekt
Fiorah
10-08-2025 om 23:04
Ik heb Eleanor Oliphant uit en ik vond het echt een prachtig boek. De sfeer doet me eigenlijk met name denken aan 'Ik geef je de zon', Hoewel dat een totaal ander boek is, riep het bij mij een vergelijkbaar gevoel op.
nlies
10-08-2025 om 23:11
En ik zit dus weer n boek te lezen dat ik al gelezen heb, Illusie van Camilla Lackberg. Deel 3 van de serie, Deel 2 had ik dus ook al eens gelezen, kwam ik achter toen ik er in begonm. Dacht dat ik hebban aardig bijhield, maar deze zijn dus ontsnapt. Ik lees m toch maar uit, want geen idee meer wie de dader was,
Fiorah
10-08-2025 om 23:38
Ik vind dat ook nooit bij te houden, die series. Het is maar goed dat ik Hebban heb, want dan kan ik het tenminste opzoeken.
Mick87
11-08-2025 om 11:18
ik luister nu Zwarte Zomer van M.w. Craven. naar aanleiding van dit topic deze serie ontdekt over rechercheur Washington Poe. Erg goed. En grappig ook soms. Luistert lekker zo tijdens de schoonmaakronde.
Maheiden
11-08-2025 om 12:22
nlies schreef op 10-08-2025 om 23:11:
En ik zit dus weer n boek te lezen dat ik al gelezen heb, Illusie van Camilla Lackberg. Deel 3 van de serie, Deel 2 had ik dus ook al eens gelezen, kwam ik achter toen ik er in begonm. Dacht dat ik hebban aardig bijhield, maar deze zijn dus ontsnapt. Ik lees m toch maar uit, want geen idee meer wie de dader was,
Mooie serie, deel 3 is wel echt de laatste. Ik vond het slot erg verrassend!
Beterlaat2021!
11-08-2025 om 12:23
Ik geniet weer van Robert Bryndza : Laatste adem. Zaterdagmiddag begonnen, vanmiddag uit.
MissHolmes
12-08-2025 om 08:09
Boek 1 van In de ban vd ring (Tolkien) uit, uiteraard verder gegaan met boek 2; de twee torens.
Miss_Moneypenny
12-08-2025 om 08:56
Vannacht Al het blauw van de hemel uitgelezen. Ik vond het iets te zoetsappig allemaal. Best een mooi verhaal, maar langdradig en ergerde mij op een gegeven moment aan al die citaten.
Nu gaan bedenken aan welk boek ik nu ga beginnen.