Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Ik heb net Ik ben pelgrim uit van Terry Hayes. Mooi en lekker spannend. Nu ga ik (opnieuw) beginnen in De Tovenaar van Colm Tóibin. 

Ik 49, zo'n 19000 bladzijdes volgens Hebban

Oh leuk, lijstjes en cijfertjes. Ik hou wat ik lees bij op Storygraph (heerlijk, statistiekjes over wat je leest). Ik las/luisterde dit jaar tot nu toe 62 boeken, totaal 22000 pagina's en 67 uur. Gemiddeld doe ik zes dagen over een boek, dat komt vooral door de luisterboeken waar ik heel lang over kan doen.

Boekenuil schreef op 02-08-2025 om 14:07:

[..]

Lekker bezig! Ik zit op 46 🙂

Ik ben pas met nummer 38 bezig. Gelukkig ga ik in november nog 2 weken op vakantie dan lees ik meestal meer.

ik tot nu toe met lezen/luisteren op 136. Volgens Storygraph zijn het 45.167 pagina’s. Het meest gelezen boeken in het genre Romance, daarna Contemporary en daarna Thriller. 

Ik heb 80 boeken gelezen/geluisterd. 
Sinds ik een ereader heb lees ik veel meer. Vooral in bed. 

Jeetje wat veel allemaal! Ik ben begonnen in boek 15 van dit jaar.

volgens de statistiek heb ik de meeste in maart, 11 boeken, gelezen. in juli maar 3, en geen idee wat ik in de overige tijd heb gedaan

Ik heb tot nu toe 30 boeken gelezen dit jaar. Ik lees alleen maar fysieke boeken, heb geen e-reader of iets dergelijks. 

volgens Hebban tot nu toe 184 geluisterd

Maar goed dat is natuurlijk ook niet gek als je niet veel anders kunt en zo'n 10 uur per dag boeken luisterd

Lollypopje schreef op 02-08-2025 om 19:34:

volgens Hebban tot nu toe 184 geluisterd

Maar goed dat is natuurlijk ook niet gek als je niet veel anders kunt en zo'n 10 uur per dag boeken luisterd

Wel bijzonder dat je dat lukt (op een goede manier, ik ben blij voor je!). Ik word zelf heel moe van luisterboeken luisteren en doe het nooit langer dan 1,5 tot 2 uur per dag. Mooi hoe anders dat kan werken voor verschillende mensen.

Loulou39 schreef op 31-07-2025 om 23:48:

[..]

Ja, heb ik ook gelezen (best lang geleden trouwens), maar vond het een heel leuk boek!
Als iemand een soortgelijk boek weet, hou ik me aanbevolen 😇.

Ik vond Eleanor Oliphant ook een goed boek. Onlangs zei iemand online dat Strange Sally Diamond een zelfde soort boek was. Die heb ik toen gelezen. Ik vond het echt anders maar ik had het wel snel uit omdat ik steeds verder wilde lezen. Al ben ik niet ontzettend positief. 

April2021 schreef op 02-08-2025 om 23:22:

[..]

Ik vond Eleanor Oliphant ook een goed boek. Onlangs zei iemand online dat Strange Sally Diamond een zelfde soort boek was. Die heb ik toen gelezen. Ik vond het echt anders maar ik had het wel snel uit omdat ik steeds verder wilde lezen. Al ben ik niet ontzettend positief.

Ik heb ‘m toch maar gedownload, ik ben benieuwd: dank je voor de tip!

Heb Glint uit, het 50ste boek dus. Heb het volgende deel ook maar gereserveerd. Eigenlijk is het wel lekker wegleesmateriaal

Schoondochter schreef op 02-08-2025 om 19:36:

[..]

Wel bijzonder dat je dat lukt (op een goede manier, ik ben blij voor je!). Ik word zelf heel moe van luisterboeken luisteren en doe het nooit langer dan 1,5 tot 2 uur per dag. Mooi hoe anders dat kan werken voor verschillende mensen.

Daar ben ik ook heel dankbaar voor, anders was mijn enige andere optie naar buiten staren of naar mijn gordijnen op de dagen dat het te zonnig is

Maar voor mij is het echt ontspannend. Gewoon mijn ogen sluiten en wegdromen bij het verhaal. Al hangt het natuurlijk wel van het boeken, iets dat super emotioneel is of een hele beklemmende spanning heeft kost wel energie

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.