Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Maheiden schreef op 31-07-2025 om 14:30:

Ik ga nu beginnen in de witte kamer van Samantha Stroombergen. Dat is nr. 64 van dit jaar.

Ik heb deze even aan de kant gelegd. Terug van vakantie lagen er gereserveerde boeken klaar bij de bieb. Daarvan ben ik nu begonnen in nachtvlucht van Suzanne Vermeer. Leuk verhaal. Ik merk wel dat het lezen nu ik thuis ben, logischerwijs, weer minder snel gaat.

Ik lees trouwens vooral echte boeken. Luisterboek wel eens geprobeerd maar gaat me te langzaam. Ik lees sommige bladzijden diagonaal als het wat saai wordt. Of maar een paar woorden van ern zin i.p.v. de hele zin. Dat kan niet met een luisterboek. Bovendien ben ik erg visueel ingesteld. Bij luisteren ben ik snel afgeleid.

luisterboek vind ik wel prettig tijdens  het wandelen. Maar ik zie dat meer als een podcast ofzo. Ik pak ook liever een fysiek boek of de e-reader.

wat weten veel van jullie goed hoeveel je gelezen hebt, ik hou dat niet bij. Ik denk zo rond de 30 dit jaar. 
nu begonnen in Tyler green komt nooit meer vrij van Nicci French. 

Nikki1973 schreef op 03-08-2025 om 12:26:

luisterboek vind ik wel prettig tijdens het wandelen. Maar ik zie dat meer als een podcast ofzo. Ik pak ook liever een fysiek boek of de e-reader.

wat weten veel van jullie goed hoeveel je gelezen hebt, ik hou dat niet bij. Ik denk zo rond de 30 dit jaar.
nu begonnen in Tyler green komt nooit meer vrij van Nicci French.

Tegenwoordig niet zo moeilijk om bij te houden. Heb een account op Hebban, Daar kun je lijstjes maken van wat je hebt gelezen/ wilt lezen en aan het lezen bent (dat laatste sla ik meestal over. En als je de challenge invult kun je ook zien hoeveel je dit jaar leest, en welke genres. En niemand verwijt je iets of lacht je uit als je de challenge niet haalt, gewoon voor de lol

Ik hou wat ik lees bij op een lijstje op mijn telefoon, hebban en pinterest.

Ik hou in een schrift de titels bij die ik gelezen heb. Ook schrijf ik er titels in die ik nog wil lezen.

Jeetjemina schreef op 03-08-2025 om 12:42:

Ik hou in een schrift de titels bij die ik gelezen heb. Ook schrijf ik er titels in die ik nog wil lezen.

Bijhouden wat ik nog wil lezen deed ik vroeger ook. Bladzijden vol had ik.

Toen maakte ik er een foto of screenshot van maar ook daar ben ik inmiddels mee gestopt. Heb wel een verlanglijstje bij de online bieb en bij mijn bieb maar voor de rest laat ik het los. Het is niet meer bij te houden vind ik.

Ik heb ook allemaal screenshots van wat ik nog wil luisteren en als ik dan niet weet waar ik zin in heb dan gebruik ik een random image op om er eentje uit te zoeken 😁

Zo herontdek ik boeken die er al heel lang opstaan en ik kan lang weer vergeten was

ik vergeet het bij te houden, ik heb wel een hebban account maar daar denk ik dan niet aan 🤔

Momenteel lees ik the Best Way to Bury Your Husband van Alexia Casale
 Het valt een beetje tegen, maar is een oke vakantieboek. 
Ik heb tot nu toe 69 boeken gelezen.

Ik ben groot fan van de films dus nu ook de boeken; Heb de hobbit uit en ben nu al een tijdje bezig in de opvolger; in de ban van de ring. Hele dikke pil maar  das niet erg.

Ik lees hier nog steeds mee voor tips maar heb al een tijdje niet gepost! Het lezen gaat onverminderd door - sinds het begin van de zomervakantie twee weken geleden, heb ik al zes boeken uit 👍! Heerlijk is dat toch. Gisteren Het huis met de palm van Esther Verhoef uitgelezen. Vandaag begonnen in De weekendmiljonair van Abdelkader Benali. Dat laatste boek leest verrassend lekker weg, een aanrader tot nu! Ik wilde graag weer eens wat origineel Nederlandstalige boeken lezen na een tijdje veel in het Engels gelezen te hebben. 

Droommoord van Fiona Hack.
Over een alleenstaande moeder wiens dochter gepest wordt. Moeder droomt over wraak. 

Het is dat ik zo moet gaan werken anders las ik Karen Swan Nachtgoud uit. Nog 50 blz ongeveer.

Ik lees nu de huisarts van Inge Spaan.

Maheiden schreef op 04-08-2025 om 11:23:

Ik lees nu de huisarts van Inge Spaan.

Daar ben ik ook benieuwd naar, heb 'm gereserveerd bij de bieb.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.