Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
Grindelwald
29-05-2025 om 13:21
Daarvoor drie delen van Carmen Prins gelezen. Las makkelijk weg. Het vierde deel had ik een tijd terug al gelezen.
MildredRatched
29-05-2025 om 13:25
Ik ben begonnen in Nulpunt van Jorn Lier Horst. Eerste deel van een scandi-thriller reeks
Maheiden
29-05-2025 om 14:21
Ik lees nu Koud van Barbara de Smedt. Leest lekker weg.
Ook begonnen in Aan het einde van de oorlog van Bert Natter. Maar ik weet niet of ik die ga doorlezen. Het is bijzonder geschreven. Steeds elke alinea vanuit een ander personage en dat zijn er veel. Om de paar regels schakelen. Ik vind het niet zo lekker leesbaar.
nlies
29-05-2025 om 22:17
Ik lees nu De dochter van het licht, van Werner Peeters. Ik hoor eigenlijk genoeg vlaams, maar aan Vlaams in een boek moet ik toch wel wennen.
Intussen ben ik ook begonnen aan Musch, van Jean Marc van Tol. Het eerste deel van een trilogie over Johan de Witt. Als ik het echt uit ga lezen ga ik het toch maar van de onlinebieb lenen, ruim 400 pagina's in een ebook is toch een stuk lichter
Nikki1973
30-05-2025 om 08:23
ik ben begonnen in ‘ toen waren er vier’ van Carla kovach.
Ik heb een tip voor de liefhebbers van Karen slaughter, met name de Will Trent boeken.
Er is een serie van. ik heb seizoen 1 en deel seizoen 2 op Disney+ gezien. Erg leuke serie.
Ik zag laatst een promo dat hij binnenkort op star channel wordt uitgezonden. 18 juni.
Regendrup.
30-05-2025 om 09:21
Ik ben ook bezig in De Vriend van Freida McFadden, ik luister het dit keer, maar dan beleef je het toch anders. Denk dat ik toch maar verder ga met gewoon lezen.
Grindelwald
30-05-2025 om 17:48
Regendrup. schreef op 30-05-2025 om 09:21:
Ik ben ook bezig in De Vriend van Freida McFadden, ik luister het dit keer, maar dan beleef je het toch anders. Denk dat ik toch maar verder ga met gewoon lezen.
Daar ben ik gisteren ook mee begonnen.
Maheiden
30-05-2025 om 18:28
Regendrup. schreef op 30-05-2025 om 09:21:
Ik ben ook gestopt met luisterboeken, gaat me veel te langzaam 🙈
Jeetjemina
30-05-2025 om 20:44
Ik heb vandaag IJsvogel van Lotta Blokker gelezen.
Een roman voor de afwisseling, meestal lees ik psychologische thrillers.
Was oke voor tussendoor.
Dolfje
30-05-2025 om 20:44
Ik ben bezig in het derde deel van de theetuin in de duinen. Van geloof ik Anne West.
Maheiden
31-05-2025 om 09:08
Domburg van Kiki van Dijk gelezen. Heerlijk! In 1 nacht uit (slecht slapen heeft voordelen).
Jeetjemina
31-05-2025 om 17:10
Vanmiddag begonnen in De laatste wens van Marieke Damen.
Dit is weer een topboek! Over haar andere titels was ik ook enthousiast.
kapow
31-05-2025 om 17:59
kapow schreef op 12-05-2025 om 11:21:
Daarna een pareltje.
De Grishaverse serie, Leigh Bardugo
Vannacht aan deel 3 begonnen.
Arm weesmeisje blijkt sterke magische krachten te hebben. Ja niet bijster origineel maar wel sterk uitgewerkt.
De eerste drie delen van de Leigh Bardugo’s Grishaverse zijn
Schim en Schaduw
Dreiging en Duisternis
Val en Verlossing.
Genoten van deze trilogie. ⬆️
Daarna gaat het verhaal verder in een onderdeel van deze Grisha-wereld met ⬇️
List en Leugens (Six of Crows 1)
Kraai en Koninkrijk (Six of Crows 2)
Deze 2. Wauw. Een bende bestaande uit jonge mensen moet een potentieel dodelijke klus klaren. Het verloop van deze missie wordt vanuit wisselende bendeleden verteld. Dat op zichzelf is al spannend.
Maar in die hoofdstukken leer je ook meer en meer over het verleden van zo’n jong lid en wat diegene heeft gevormd en dat is heel mooi, ontroerend en soms beklemmend uitgewerkt.
Ik zat al de hele week tegen het einde van Kraai en Koninkrijk aan te hikken want ik wilde niet dat het zou eindigen.
Cala
01-06-2025 om 09:44
Wild van Kristin Hannah heb ik uit, las vlot weg. Ik ga beginnen in An Echo of Things to Come van James Islington. Dat is deel twee in een trilogie en ik moet me weer even op in stellen dat het een dik boek is.