Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Tover-Feetje schreef op 21-05-2025 om 23:13:

Tyler Green komt nooit meer vrij van Nicci French was niet slecht maar haalt, in mijn herinnering, echt niet de spanning die ik wel bij de "oudere" boeken van deze schrijver(s) had.
Het appelmeisje van Tine N Martin goed spannend boek maar toch zat ik aan het einde nog met veel vragen
De vriend van Freida McFadden, ik hou ervan...
Spannend, verrassend en lekker vlot lezend
Ik heb dit boek in een ruk uitgelezen, hopelijk is haar volgende boek weer zo'n fijne weglezer.

Ik vond "De vriend" ook een heerlijk boek, ik had hem inderdaad ook zo uit.

"Het appelmeisje" heb ik gisteren alvast gedownload naar aanleiding van de positieve reacties hier. En ik ben nu bezig met "De andere verloofde van Ali Blood", ook al zo'n lekker boek, duurt niet lang voordat ik die uit heb denk ik.

Loulou39 schreef op 22-05-2025 om 14:30:

[..]

Ik vond "De vriend" ook een heerlijk boek, ik had hem inderdaad ook zo uit.

"Het appelmeisje" heb ik gisteren alvast gedownload naar aanleiding van de positieve reacties hier. En ik ben nu bezig met "De andere verloofde van Ali Blood", ook al zo'n lekker boek, duurt niet lang voordat ik die uit heb denk ik.

Aangezien wij nogal overeenkomen qua keuze van boeken ben ik gelijk op zoek gegaan naar De andere verloofde.
Blijk ik hem al gelezen te hebben 
Ik ben gisteren begonnen in De bedrieger van K.L Slater.
Tot nu toe ben ik enthousiast 

Ik heb appelmeisje ook meteen gedownload via Kobo. Ik houd van Scandinavische thrillers. Ik vond de vriend tegenvallen. Ik vond de hoofdpersonen wat ééndimensionaal en het verhaal wel erg ongeloofwaardig.

Tover-Feetje schreef op 22-05-2025 om 14:57:

[..]

Aangezien wij nogal overeenkomen qua keuze van boeken ben ik gelijk op zoek gegaan naar De andere verloofde.
Blijk ik hem al gelezen te hebben
Ik ben gisteren begonnen in De bedrieger van K.L Slater.
Tot nu toe ben ik enthousiast

Hahaha, ik denk dat ik die van jouw lijstje in het topic `Wat heb jij gelezen..` heb gepikt. 

Zoals ik zonet ook meteen De bedrieger heb gedownload (ik vond Het huwelijk van K.L. Slater namelijk ook zo´n goeie tip van je).

Als ik een nieuw boek vind die niet op jouw lijstje staat, dan zal ik hem meteen tippen. Al was bijvoorbeeld het boek De vriend een inkoppertje, want ik weet dat je ook Freida McFadden fan bent

When I Fell From the Sky van Juliane Koepcke is niet super goed geschreven (dat is vaker met waargebeurde verhalen), maar is wel heel interessant (ze was de enige overlevende na een vliegtuigcrash in de peruaanse jungle) en het leest best makkelijk weg. Ook ben ik begonnen in deel twee van de Explorers club: Explorers on Witch Mountain van Alex Bell. Deel 1 vond ik heel grappig en leuk, ondanks dat het een kinderboek is, dus ben van plan om de andere delen ook te lezen.

Ik was in een boek van Tamara Haagmans begonnen maar na 2/3 blz kwam het me zo bekend voor, ik heb het al gelezen maar onder een andere titel.
Nu dan De perfecte zoon van Freida mcFadden.

Ben begonnen in Alleen maar nette mensen, van Robert Vuijsje. Een bekroond  (en verfilmd? )  boek en heel vaak herdrukt.
Ik moet zeggen dat ik er niet van onder de indruk ben.

Beterlaat2021! schreef op 24-05-2025 om 10:36:

Ben begonnen in Alleen maar nette mensen, van Robert Vuijsje. Een bekroond (en verfilmd? ) boek en heel vaak herdrukt.

Oh ja, dat vond ik echt een stom boek.

Ik heb de laatste tijd diverse boeken van Juliet Marillier gelezen. Nu weer op zoek naar iets anders. Ben er nog niet uit. Heb er wel van genoten!

Beterlaat2021! schreef op 24-05-2025 om 10:36:

Ben begonnen in Alleen maar nette mensen, van Robert Vuijsje. Een bekroond (en verfilmd? ) boek en heel vaak herdrukt.

Ik heb het weggelegd hoor, zonde van mijn tijd!

Nu heb ik weer een John Boyne, Het victoriaanse huis,   bevalt beter.

Ik ben begonnen in De kraamhulp van Esther Verhoef. Tot nu toe leest het lekker weg.

Gisteren Het zoutpad uitgelezen en direct de film gezien. Film was mooi, maar net zo traag als het boek.

Het huis met de palm van Esther Verhoef gisteren uitgelezen.
Ik vond er wel wat bijzondere toevalligheden inzitten en toch ook wel wat verhaallijnen die ik uit andere boeken herkende.
Maar ondanks dat wel vlot lezend en onderhoudend genoeg om het uit te lezen.
Ik ben nu begonnen in Daten is k*t van Laura de Hoog (iemand had hier iets over geschreven).
Ik ben verre van preuts maar vind het wel heel erg plat maar daarom ook vermakelijk 

Dat was ik ,plat is het zeker maar het leest wel lekker weg.

Ik heb De perfecte zoon van Freida mcFadden uit. Vond het ok maar zag van een kilometer afstand hoe het zat.

Ik heb Bloemeneiland van Suzanne Vermeer uit.
Het boek kabbelt een beetje door. En ik ergerde mij aan een van de personages in het boek.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.