Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Fiorah schreef op 17-04-2025 om 18:12:

[..]

Kun je die apart lezen? Ik heb alleen de Hulp gelezen van haar. Ik zie plots eigenlijk altijd aankomen dus word héél graag verrast.

Ja hoor, is weer een heel ander verhaal dan de Hulp. 

Ik zag trouwens achterin het boek dat er 2 nieuwe titels van Freida McFadden uitkomen in de zomer: De vriend en De vrouw op zolder.

Maheiden schreef op 17-04-2025 om 20:16:

Ik zag trouwens achterin het boek dat er 2 nieuwe titels van Freida McFadden uitkomen in de zomer: De vriend en De vrouw op zolder.

Ja, dat had ik ook gehoord, zo leuk!
De vriend komt in mei uit en De vrouw op zolder in augustus. Daar kan ik helemaal naar uitkijken 😁

ik begin net in Voordat we slapen van Siep Hendriks. Debuut van Nederlandse auteur. Erg goed geschreven tot nu toe. Aanrader wel als je van thrillers houdt.

Ik lees ‘Het vogelhuis’ van Eva Meijer. Mooie roman!

Loulou39 schreef op 17-04-2025 om 20:24:

[..]

Ja, dat had ik ook gehoord, zo leuk!
De vriend komt in mei uit en De vrouw op zolder in augustus. Daar kan ik helemaal naar uitkijken 😁

Die gaan ook op mijn lijstje 

@LouLou, Ik zag je opmerking in het "wat heb je gelezen topic" om daar niet off-topic te gaan plaats ik hier een reactie 
Dankjewel 
Aangezien wij vergelijkbare smaak hebben ga ik ook even door jouw lijstje 
Mocht je het huwelijk van K.L Slater nog niet gelezen hebben, kan ik die aanraden.
Leest lekker vlot weg en (voor mij) niet gelijk duidelijk hoe het verhaal zou verlopen.

Tover-Feetje schreef op 18-04-2025 om 18:55:

[..]

Die gaan ook op mijn lijstje

@LouLou, Ik zag je opmerking in het "wat heb je gelezen topic" om daar niet off-topic te gaan plaats ik hier een reactie
Dankjewel
Aangezien wij vergelijkbare smaak hebben ga ik ook even door jouw lijstje
Mocht je het huwelijk van K.L Slater nog niet gelezen hebben, kan ik die aanraden.
Leest lekker vlot weg en (voor mij) niet gelijk duidelijk hoe het verhaal zou verlopen.

Jij juist bedankt! 😁

Er staan paar stomme boeken op mijn eigen lijstje dit jaar, en ik heb blijkbaar extra behoefte aan thrillers 😅.

Leuk dat je dat zegt van “het huwelijk”, want dat is een van de boeken die ik heb gedownload n.a.v. jouw lijstje en daar ben ik gisteravond al in begonnen. Het leest inderdaad heel lekker, en ik ben ook erg benieuwd waar het verhaal naar toe gaat.

Jane Fallon lijkt me ook heel leuk, die heb ik ook alvast gedownload😇 en ik heb er nog vijf op mijn lijstje van Kobo plus gezet, volgens mij allemaal snel leesbare thrillers: heerlijk!

Ik lees nu De verhalenverteller van Marrakech, van Joydeep Roy-Bhattacharya.
Was er al eens eerder in begonnen merkte ik toen ik het ging lezen, toen pakte het niet, nu wel.

Ik lees nu Wonderkind van Willemijn Tillmans. Mooie schrijfstijl, ik zit er al meteen helemaal in.

Ik vond De val van Tammy Davidson niet denderend. 
Nu begonnen in de laatste wens van Marieke Damen. Leest in elk geval lekker weg. 

nlies schreef op 19-04-2025 om 17:17:

Ik lees nu De verhalenverteller van Marrakech, van Joydeep Roy-Bhattacharya.
Was er al eens eerder in begonnen merkte ik toen ik het ging lezen, toen pakte het niet, nu wel.

Boek is uit, vond het echt goed

In september komt de nieuwe van Dan Brown uit: Secret of Secrets (het ultieme geheim).  Ik kijk er naar uit!  Ooit de Da Vinci Code in de VS gekocht maanden voordat deze in NL uitkwam en vertaald is.  
Ik dacht dat ik alles van hem had maar blijk Origin (Oorsprong) uit 2017 niet te hebben. Toch gekocht vorige week.  Na een stroef begin vind ik het een erg goed verhaal in deze tijd van religieuze uitersten, populisme en complottheorieen.

amarna schreef op 20-04-2025 om 18:58:

In september komt de nieuwe van Dan Brown uit: Secret of Secrets (het ultieme geheim). Ik kijk er naar uit! Ooit de Da Vinci Code in de VS gekocht maanden voordat deze in NL uitkwam en vertaald is.
Ik dacht dat ik alles van hem had maar blijk Origin (Oorsprong) uit 2017 niet te hebben. Toch gekocht vorige week. Na een stroef begin vind ik het een erg goed verhaal in deze tijd van religieuze uitersten, populisme en complottheorieen.

Oh wow. Dat is lang geleden.

The Life Impossible van Matt Haig heb ik even aan de kant gelegd. Ik ben over de helft en hoewel het een prima verhaal is, gaat het toch niet erg vlot. Ben vandaag begonnen in The shadow of what was lost van James Islington en dat leest als een trein, ben al op bladzijde 120. Gelukkig is het lekker dik (jeej, fantasy!) en zijn er nog twee delen.

Lees nu: Dat heb je verdiend, van Carla Covach. Volgens mijn hebbanlijst had ik het nog niet gelezen, maar ik denk toch eigenlijk van wel, maar weet niet precies meer hoe het zat, dus lees maar even door.

En t moet niet gekker worden: had dat boek zelfs al gereserveerd bij de bieb, zonder te weten dat het op de trader staat. Heb het maar gauw afgezegd

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.