Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
nlies
13-04-2025 om 23:39
Heb Autopsie, van Patricia Cornwell gelezen. Was weer even inkomen want tijd geleden dat iets van haar gelezen had, en heb ook wat delen gemist
Boekenuil
14-04-2025 om 07:49
kerst schreef op 12-04-2025 om 15:02:
Ik merk hier wel dat mijn boeken smaak vaak wat afwijkt van wat de meeste hier mooi vinden aan boeken.
Sowieso hou ik niet van boeken over moorden die opgelost moeten worden.En zeker geen bloedige details 😳
Ook geen boeken met onrealistische verhaallijnen.
En boeken over prille liefdes interesseren mij ook minder.
Lastig, want hoopte hier nog wat boekentips te krijgen😃
Ik hou ook niet van bloederige details en romantische boeken. Dus die zal ik hier ook niet tippen. En ik heb hier zeker ook tips opgedaan voor leuke boeken.
Narcis kreeg ik hier bijvoorbeeld onlangs getipt en dat is een prachtig boek (van Judith Fanto)
En ik luister nu Meisje, vrouw, anders. Van Bernadine Evaristo
Fiorah
14-04-2025 om 08:40
kapow schreef op 12-04-2025 om 16:58:
[..]
Dat heb ik ook hoor. Vaak word er niet eens op m’n post gereageerd maar ik schrijf hier voor mezelf 😬
Ik haal veel inspiratie van Goodreads en een ander forum waar ik actiever ben.
En ik doe nog wel zo m'n best 🫣😎.
Ik heb echt heel veel inspiratie uit dit topic, juist van boeken die ik zelf niet in de winkel/bieb zou uitzoeken. Er zitten ook heel veel boeken tussen die ik zelf niet lees, maar er worden hier zoveel boeken genoemd dat ik al een aardig verlanglijstje heb. Als je iets concreets vraagt, is er vaak wel iemand die een tip heeft.
Grindelwald
14-04-2025 om 08:47
Voor de mensen die van fiets verhalen houden is Dwaalspoor van Marica van der Meer een aanrader. Mooi boek, vlot geschreven. Ze fietst de hele wereld over tot corona roet in het eten gooit.
Fiorah
14-04-2025 om 09:16
Grindelwald schreef op 14-04-2025 om 08:47:
Voor de mensen die van fiets verhalen houden is Dwaalspoor van Marica van der Meer een aanrader. Mooi boek, vlot geschreven. Ze fietst de hele wereld over tot corona roet in het eten gooit.
Oh dank je! Ik heb hem gereserveerd, ik ben benieuwd.
Ik lees trouwens Ik geef je de zon. Voor mensen die wel van young adult, maar niet van fantasy houden een aanrader denk ik. Het doet me een beetje denken aan dat mooie boek dat toen verfilmd is, iets met sterren in de titel? Van John Greene. Die stijl heeft het een beetje.
MildredRatched
14-04-2025 om 09:25
Grindelwald schreef op 14-04-2025 om 08:47:
Klinkt goed, gereserveerd bij de bieb!
Fiorah
14-04-2025 om 16:52
Fiorah schreef op 14-04-2025 om 09:16:
[..]
Ik lees trouwens Ik geef je de zon.
Ok, hoe is dit boek zo onder de radar gebleven? Ik vond het echt Prachtig. Het duurde een tijd voor ik erin zat (ik denk zeker wel de helft) maar zodra de puzzelstukken in elkaar vallen en de lijnen bij elkaar komen is het aan één stuk door mooi en ontroerend.
Grindelwald
14-04-2025 om 18:06
Fiorah schreef op 14-04-2025 om 16:52:
[..]
Ok, hoe is dit boek zo onder de radar gebleven? Ik vond het echt Prachtig. Het duurde een tijd voor ik erin zat (ik denk zeker wel de helft) maar zodra de puzzelstukken in elkaar vallen en de lijnen bij elkaar komen is het aan één stuk door mooi en ontroerend.
Heb hem op m'n e reader gezet.
Boekenuil
14-04-2025 om 20:53
Fiorah schreef op 14-04-2025 om 16:52:
[..]
Die vond ik ook echt prachtig. En ik moest er inderdaad ook even inkomen.
joky
15-04-2025 om 14:59
ik begin vanavond in .Sterf. Van Sterre Carron .heb m net binnen maar begin er niet gelijk in .want ik weet zeker dat ik m dan gelijk uit wil lezen.en ik heb nog zeker genoeg te doen vandaag .
kapow
16-04-2025 om 09:43
Fiorah schreef op 14-04-2025 om 08:40:
[..]
En ik doe nog wel zo m'n best 🫣😎.
Hahaha helemaal waar 😊
Maheiden
16-04-2025 om 16:11
Maheiden schreef op 13-04-2025 om 16:22:
Nu begonnen in Lieg nooit van Freida McFadden. Leest weer als een trein.
Vanmorgen uitgelezen, was inderdaad weer een doorlezer. Goed als altijd. Knap hoe ze het steeds weer voor elkaar krijgt om het anders te laten zijn dan je denkt. Halverwege dacht ik: Deze keer heb ik het door! Niet dus....🥴
Ik lees nu De val van Tammy Davidson (Lex Passchier).
joky
17-04-2025 om 17:19
Lex Passchier is toch de zoon van de inmiddels overleden televisie presentator Dik Passchier?
Fiorah
17-04-2025 om 18:12
Maheiden schreef op 16-04-2025 om 16:11:
[..]
Vanmorgen uitgelezen, was inderdaad weer een doorlezer. Goed als altijd. Knap hoe ze het steeds weer voor elkaar krijgt om het anders te laten zijn dan je denkt. Halverwege dacht ik: Deze keer heb ik het door! Niet dus....🥴
Kun je die apart lezen? Ik heb alleen de Hulp gelezen van haar. Ik zie plots eigenlijk altijd aankomen dus word héél graag verrast.
Loulou39
17-04-2025 om 18:59
Fiorah schreef op 17-04-2025 om 18:12:
[..]
Kun je die apart lezen? Ik heb alleen de Hulp gelezen van haar. Ik zie plots eigenlijk altijd aankomen dus word héél graag verrast.
Ja, die kun je apart lezen, alleen de boeken over “De hulp” moet je echt op volgorde lezen.
Heerlijke boeken vind ik, en ze heeft nog meer geschreven, maar die zijn nog niet vertaald.